Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kip of zo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] kip of zo


  • #2
    Re: kip of zo

    Daar is die kip" lekker klaar mee, geportretteerd worden door iemand die niet weet wat hij voor z'n snuffert heeft.... dat kan in veel gevallen al fout gaan.

    Enige opmerkingen:
    totaal beeld is te donker
    het gewas rechts trekt de aandacht

    Comment


    • #3
      Re: kip of zo

      prullenbak of zo

      Comment


      • #4
        Re: kip of zo

        @paranoia, dat nu ook weer niet, beeld komt beroerder over dan dat ie in daadwerkelijk is. (Soms moet je je beelden iets anders bewerken voor fora's, dan dat je ze voor andere doeleinden zal bewerken....)

        Comment


        • #5
          Re: kip of zo

          Het zachte licht zorgt voor veel detail in de veren op de rug - spijtig dat de kop zo in het donker zit
          Scherpte ligt ook niet op de kop
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: kip of zo

            o neen zeker niet in prullenbak, ik hou van dit soort beelden, te donker dat kan snel opgelost worden in Lightroom trouwens op mijn scherm is hij helemaal niet te donker toch bedankt voor leerrijke commentaar ( had je me de naam van het dier bij gezet had ik nog iets bijgeleerd )

            Comment


            • #7
              Re: kip of zo

              peter uw commentaar daar heb ik meer aan, ik ben speciaal naar dierentuin gegaan om te oefenen eerste keer dit soort foto

              Comment


              • #8
                Re: kip of zo

                Ik weet niet naar welke dierentuin je geweest bent maar meestal hangt daar wel een bordje met de naam van het dier op. Misschien nog eens terug gaan en de naam van het kieken noteren. Altijd handig voor je archief. Wat de foto betreft is de compo verkeerd. Het beest had beter rechts in beeld gestaan i.p.v. links.

                Comment


                • #9
                  Re: kip of zo

                  Ook weer te donker Daniel, je scherm staat te licht afgesteld als dit bij jouw in orde lijkt
                  Scherpte ligt ook niet echt op de juiste plaats, zou eigenlijk op de kop moeten liggen
                  Lijkt me een fazant te zijn maar de kleuren zijn net iets anders op de borst, misschien een kruising of ondersoort ...

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: kip of zo

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ook weer te donker Daniel, je scherm staat te licht afgesteld als dit bij jouw in orde lijkt
                    Scherpte ligt ook niet echt op de juiste plaats, zou eigenlijk op de kop moeten liggen
                    Lijkt me een fazant te zijn maar de kleuren zijn net iets anders op de borst, misschien een kruising of ondersoort ...

                    grts
                    Sieg
                    Lijkt me inderdaad een fazant van het mannelijke geslacht, hier in vlaams brabant , noemen we ze ook wel Boskiekens.
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: kip of zo

                      "Boskiekens".dan was ik er toch niet zo ver naast

                      Comment

                      Working...
                      X