Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tinku dansers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Tinku dansers

    Foto getrokken tijdens het lokaal dorpsfeest in Mallasa, Bolivia.
    Persoonlijk hou ik van de vele verschillende figuren, elk met hun eigen uitdrukkingen, allen samen in 1 beeldvullend moment straatfotografie. Ik trek 'old style'. Het moment zien en een klik. Gewoonte uit de tijd vóór digitale camera met hun vele beelden per seconde, die dit soort van opnamen vergemakkelijken. Wat op zich een goede zaak is. Daar niet van.
    Ik vraag me af of er problemen met scherpte zouden zijn. Ik kreeg opmerkingen in die zin bij andere foto's.

    Een lichte crop werd toegepast. HDR effect in delen van de foto. Canon 550D; 18-135 mm; 1/90; f 16; iso 1600; 75 mm

    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

  • #2
    Re: Tinku dansers

    druk maar knappe opname - Enkel spijtig van 1 afgesneden hand midden onder
    Ik weet dat deze kostuums super kleurrijk zijn - bewuste keuze voor Z/W ?
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Tinku dansers

      Toch wel mooi in het kader ondank de missende hand. Druk als een oude platenhoes en veel om naar te kijken. De gezichten rechts van het publiek zijn ook prachtig en bijna als geposeerd.
      Scherpte lijkt niet helemaal goed te liggen en op mijn scherm zou er iets meer pit in mogen
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Tinku dansers

        zou het kunnen, lichte HDR dat daardoor scherpte verminderd? en of door het kleine diafragma ?

        Comment


        • #5
          Re: Tinku dansers

          De dame op de voorgrond die het onderwerp van je foto is, is zeker niet scherp genoeg. En een kleurrijk onderwerp verdient in kleur getoond te worden vind ik.

          Comment


          • #6
            Re: Tinku dansers

            HDR bewerking zorgt in ieder geval voor extra drukte. Niet mijn ding voor zo een drukke foto. De ogen kunnen geen aandacht hebben voor alles tegelijkertijd.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Tinku dansers

              Probleem met scherpte???
              Heb daar de laatste tijd ook probleem mee,vandaar dat ik eigenlijk niets meer post.
              Vandaar mijn vraag bij software:hoe bewerken jullie je foto's....
              Kan een oorzaak dus hebben,waar je de foto's post.
              Maar hoe men verscherpt,of voor posten op de site men nogmaals verscherpt,contrast etc...
              Geen antwoord op gekregen.
              Foto op zichzelf was misschien beter in kleur.Nu nog een wat weinig contrastrijke,eerder fletse foto,(bij mij althans).Scherpte is ook niet optimaal,wat druk.
              Maar dit kan allemaal wat software-matig zijn.Hoge Iso en HDR-bewerking zijn waarschijnlijk niet de beste vriendjes.
              Hoe heb je dit gedaan ??

              Comment


              • #8
                Re: Tinku dansers

                De foto was expert recommended op photocrowd. Ik veronderstel daarom dat ie technisch in orde is. De indruk van onscherpte zal waarschijnlijk elders aan liggen denk ik. De verkleining via Snapseed misschien? Op photocrowd laadde ik de ware grootte jpg op.

                Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Tinku dansers

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  druk maar knappe opname - Enkel spijtig van 1 afgesneden hand midden onder
                  Ik weet dat deze kostuums super kleurrijk zijn - bewuste keuze voor Z/W ?
                  Peter
                  Zwart wit stond me toe kleurenfilters toe te passen om donkere en lichte delen naar mijn aanvoelen meer in evenwicht te brengen. Om dezelfde reden paste ik een HDR effect toe maar niet in het gezicht van de centrale figuur bv.
                  Het is een 'tight' compositie met info helemaal tegen de randen aan. De afwezige hand links onder heeft me eigenlijk nooit gestoord. Veel tijd om na te denken heb je niet met zoveel beweging van dansende figuren in een stoet die voorbij komt.

                  Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tinku dansers

                    Ik zocht een grote scherptediepte waardoor ook de achtergrond scherp wordt. Is er wat men noemt "diffraction" misschien?

                    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tinku dansers

                      ik vind dit een knappe foto, maar zelf zou ik grotere contrasten voorzien, vooral iets meer zwart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tinku dansers

                        Oorspronkelijk geplaatst door FayLyxx Bekijk bericht
                        ik vind dit een knappe foto, maar zelf zou ik grotere contrasten voorzien, vooral iets meer zwart
                        Daar kan ik inkomen. Ik heb me ook zitten afvragen toen ik de foto bewerkte.

                        Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X