Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijnwerkers kerkhof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mijnwerkers kerkhof

    Graven van mijnwerkers in de Andes. De Huayna Potosi berg op de achtergrond.

    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

  • #2
    Re: Mijnwerkers kerkhof

    Aparte locatie en lijkt me een beetje luguber om daar te staan
    Ook deze mocht voor mij wel wat scherper zijn en er is iets in deze opname maar weet niet wat juist, het lijkt wel of deze opname gemaakt is met een telefoon ....
    Hetgeen me wel opvalt is de diepte die je verkregen hebt door de mooie achtergrond, maar ook in die achtergrond ontbreekt wat pit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Mijnwerkers kerkhof

      Canon 550D 18-135mm lens op 70 mm; f 8; 1/500; iso 200

      Mischien dien ik op computer te verkleinen. Wie weet heeft de indruk van problemen met scherpte daarmee te make. De exif waarden lijken me solide. Ik zal nog een paar foto's opladen verkleind via telefoon om te zien of dezelfde problemen zouden opduiken. Ik heb geen of moeilijke toegang tot een computer momenteel.

      Sent from my SM-J111M using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Mijnwerkers kerkhof

        Bijzondere foto, het lijken wel een fotomontage door de scherpe scheiding van de kleuren. Sinister en mooi!
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Mijnwerkers kerkhof

          ik kom hier iets eigenaardig tegen ,dit ivm de naverscherping ,ik laad deze foto in PS om dit eens uit te proberen ,wat zie ik deze foto toont meteen scherp in PS zonder enig bewerking toe te passen , heel bizar
          miss dat iemand anders dit eens wil uitproberen ,ben benieuwd !

          Comment


          • #6
            Re: Mijnwerkers kerkhof

            Ik zie geen verschil, maar ik heb de indruk dat toen ik de foto net na het plaatsen zag , hij minder scherp was. Heeft TS misschien een update gedaan .
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Mijnwerkers kerkhof

              Mooi...speciaal contrast voor en achtergrond.
              In de rustplaatsen zit soms toch wat beweging precies
              Bij mij lijkt(is) de foto scherp.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Mijnwerkers kerkhof

                voor mij is die goed

                Comment


                • #9
                  Re: Mijnwerkers kerkhof

                  Heel speciale foto door de speciale locatie, ook de opnamehoek komt me raar over. Het is een registratie, zo komt het beeld me toch over en is geslaagd maar ik zou toch proberen om er een wijdser overzicht met dramatische inslag van te maken. Ik weet het, gemakkelijk gezegd hé.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijnwerkers kerkhof

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Heel speciale foto door de speciale locatie, ook de opnamehoek komt me raar over. Het is een registratie, zo komt het beeld me toch over en is geslaagd maar ik zou toch proberen om er een wijdser overzicht met dramatische inslag van te maken. Ik weet het, gemakkelijk gezegd hé.
                    Wat wordt bedoeld met "registratie"?

                    De foto werd vanuit een laag standpunt genomen omwille van de helling waarop ik stond.

                    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijnwerkers kerkhof

                      voor mij is dit meer dan "registratie", ik kijk naar iets dat ik nog niet heb gezien iets uniek spreekt me veel meer aan dan de 100.000 zonsondergang die ik al heb gezien

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijnwerkers kerkhof

                        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                        voor mij is dit meer dan "registratie", ik kijk naar iets dat ik nog niet heb gezien iets uniek spreekt me veel meer aan dan de 100.000 zonsondergang die ik al heb gezien
                        Eigenaardige redenering Daniel, dus iets wat je nog niet gezien hebt is dan altijd een mooie foto ?
                        Er kan toch bij elke opname iets fout gaan, daar is niemand vrij van, niet de persoon die z'n eerste foto op een bepaalde plaats maakt en ook niet de persoon die z'n duizendste foto van hetzelfde onderwerp maakt.
                        Er kan iets fout gaan bij een beginner maar er kan evengoed iets fout gaan bij iemand die al jaren bezig is, niemand is daar vrij van.
                        Trouwens je mag nog zo'n mooie foto maken maar als er iets verkeerd gaat in de nabewerking dan is 'm ook niet goed hé
                        TS verkleint hier z'n foto's via een app op z'n telefoon, dat is nu niet echt ideaal te noemen toch, ik denk dat daar het probleem zit
                        Als ik kijk naar de afbeeldingsinfo is de opname ook maar een goede 100kb groot, dus heel veel compressie dat gebeurt is
                        Dat alleen kan al de reden zijn waarom TS zijn opnames minder scherp en detailloos zijn

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 2 juli 2017, 15:31.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijnwerkers kerkhof

                          De foto die ik heb opgeladen van het kerkhof is 2 mb groot op mijn geheugenkaart. 1920 pixels in de lengte.

                          Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijnwerkers kerkhof

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Ik zie geen verschil, maar ik heb de indruk dat toen ik de foto net na het plaatsen zag , hij minder scherp was. Heeft TS misschien een update gedaan .
                            Ik heb de foto slechts 1 keer opgeladen.

                            Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijnwerkers kerkhof

                              Dan zal ik mij wel vergist hebben. Een verkeerde bril behoort ook tot de mogelijkheden. Bedankt voor de info.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X