Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret stilleven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Portret stilleven

    Portret van een hond genaamd "Stilleven met hond". Het is ook een beetje humor en spelen met categorieën.

    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

  • #2
    Re: Portret stilleven

    Sorry. Ik dacht dat de eerste upload mislukt was.

    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Portret stilleven

      mooi origineel

      Comment


      • #4
        Re: Portret stilleven

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        mooi origineel
        Dank je Daniel. Meer digitaal werk van de laatste jaren te zien op de photocrowd website. Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen?

        Sent from my SM-J111M using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Portret stilleven

          Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
          mooi origineel
          Maar Daniel toch.

          Aan de OP: je foto is niet scherp, plat van kleuren, en een echte compositie kan beter.
          Post misschien eens de EXIF gegevens, dan kunnen we verder helpen. Ik merk alvast bewegingsonscherpte.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Portret stilleven

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Maar Daniel toch.

            Aan de OP: je foto is niet scherp, plat van kleuren, en een echte compositie kan beter.
            Post misschien eens de EXIF gegevens, dan kunnen we verder helpen. Ik merk alvast bewegingsonscherpte.
            Canon 550D, focal length ongeveer 50 mm (in 35mm termen), f 5.6, 1/15, iso 6400

            De foto werd uit de hand getrokken met weinig licht. De houding van de hond was te goed om aan voorbij te gaan vond ik. Via bepaalde filters heb ik de ruis proberen opvangen, zodat de foto iets meer een 'animatie' achtig aspect krijgt (te zien in achtergrond bv). Ik had een meer gesatureerde variant maar vond de desaturatie beter bij het werk passen. De compositie? Geen gulden snede, maar ik begrijp niet goed wat u er in stoort.
            Je zou kunnen zeggen dat het concept en de pose van de hond voor mij in dit geval doorwegen op technische perfectie. Niet dat ik niet graag ooit eens Zeiss Otus zou willen gebruiken.

            Sent from my SM-J111M using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Portret stilleven

              Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
              Canon 550D, focal length ongeveer 50 mm (in 35mm termen), f 5.6, 1/15, iso 6400

              De foto werd uit de hand getrokken met weinig licht.
              Er zijn wat vuistregels in de fotografie, je neem een foto niet trager qua sluitersnelheid dan 1 over het aantal mm van de lens. (of dat 35mm term is of niet, maakt niets uit) Tenzij je de stevige handen van Jean-Claude Vandamme of Bruce Wilis hebt. Een steun zoals een tafel of muur kunnen helpen, of een statief.
              Dat 35mm of niet geen rol speelt is vooral omdat een stop meer of minder niet direct onoverkomelijk is. Het is ook maar een richtlijn, tenslotte is verkeerd afdrukken uit de hand al genoeg om bewegingsonscherpte te hebben. Mensen hebben de neiging om te hard af te drukken, waarbij de camera beweegt.
              Iso6400 is voor de 550D ook al redelijk veel, maar de ruis valt mee.

              Wat de pose van de hond betreft (wij hebben twee Beagle's) dt moet je inderdaad meepakken, zoveel mogelijk, ze zijn tenslotte maar 'even' bij ons. Leuke hond trouwens.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Portret stilleven

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Er zijn wat vuistregels in de fotografie, je neem een foto niet trager qua sluitersnelheid dan 1 over het aantal mm van de lens. (of dat 35mm term is of niet, maakt niets uit) Tenzij je de stevige handen van Jean-Claude Vandamme of Bruce Wilis hebt. Een steun zoals een tafel of muur kunnen helpen, of een statief.
                Dat 35mm of niet geen rol speelt is vooral omdat een stop meer of minder niet direct onoverkomelijk is. Het is ook maar een richtlijn, tenslotte is verkeerd afdrukken uit de hand al genoeg om bewegingsonscherpte te hebben. Mensen hebben de neiging om te hard af te drukken, waarbij de camera beweegt.
                Iso6400 is voor de 550D ook al redelijk veel, maar de ruis valt mee.

                Wat de pose van de hond betreft (wij hebben twee Beagle's) dt moet je inderdaad meepakken, zoveel mogelijk, ze zijn tenslotte maar 'even' bij ons. Leuke hond trouwens.
                Ik vind het knap dat je bewegingsonscherpte kan merken. Dit is geen studiosessie. Eerder het plots zien van een beeld, een houding van de hond en erop reageren. De lens had wel image stabilization aan staan en de hond stond voor een moment stil. Ik dacht daarmee toch een paar stops te kunnen winnen. De regel die je schets lijkt minder en minder van belang in de toekomst heb ik de indruk. Ik lees bv. dat met de nieuwe olympus en bijhorende dual IS lenzen scherpe foto's met sluitertijden van verschillende seconden getrokken kunnen worden (mits geen bewegende voorwerpen in beeld).

                Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Portret stilleven

                  Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                  Ik vind het knap dat je bewegingsonscherpte kan merken. Dit is geen studiosessie. Eerder het plots zien van een beeld, een houding van de hond en erop reageren. De lens had wel image stabilization aan staan en de hond stond voor een moment stil. Ik dacht daarmee toch een paar stops te kunnen winnen. De regel die je schets lijkt minder en minder van belang in de toekomst heb ik de indruk. Ik lees bv. dat met de nieuwe olympus en bijhorende dual IS lenzen scherpe foto's met sluitertijden van verschillende seconden getrokken kunnen worden (mits geen bewegende voorwerpen in beeld).

                  Sent from my SM-J111M using Tapatalk
                  Uw expertise slaat mij vierkant achterover.
                  Ga zo verder, ik zal geen tips meer durven geven.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret stilleven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    Uw expertise slaat mij vierkant achterover.
                    Ga zo verder, ik zal geen tips meer durven geven.
                    Aub niet. Ik heb nog heel wat te leren en kan bijna niet met fotografie bezig nu, maar hoop het terug op te pakken binnen niet te lange tijd. Daarom dat ik me aan het afvragen was welke camera passend zou zijn en las ik over de opties.
                    Ik hou van kwaliteit maar pixelpeepen interesseert me niet zo. Daarom mischien dat ik dit stilleven en/of portret niet wil uitsluiten ondanks getrokken in niet optimale omstandigheden.

                    Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret stilleven

                      mooi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret stilleven

                        Daar gaan we weer, DANIELDESCHREEUWER N° 2. Weer iemand die op alles een uitleg weet en voor al de fouten een excuus. Geen tijd meer insteken, vind ik.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment

                        Working...
                        X