Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie.

    CANON EOS 6D Mark II.

    Is dit het einde van de Canon 5d III en canon 5d iv even de 4k bij de canon 5d iv weg gelaten.

    Zelf denk ik wel dat het einde is voor de Canon 5d iii.

    groetjes allemaal.

  • #2
    Re: Wat denken jullie.

    6D en 5D reeks is een héél ander segment en zeker een andere doelgroep
    De 5DIII ging er sowieso tussenuit maar de 6DII is daar geen vervanger van

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat denken jullie.

      Geen 4k, tot daar aan toe, maar ook niet eens een dual card slot. Dat
      maakt hem zelfs niet de moeite waard als backup camera. Helaas.

      Comment


      • #4
        Re: Wat denken jullie.

        Mijn mening: te weinig vooruitgang tov mijn huidige 6D:
        - 45 cross focuspunten: mijn inziens de interessantste vooruitgang, maar toch met een kanttekening: de focuspunten zijn zo gecentreerd in het midden (want klakkeloos overgenomen van crop EOS 80D) dat je nog steeds zal moeten herkadreren in veel gevallen.
        - 6.5 fps is idd een een stuk beter tov 4.5 fps, maar "continues shooting" gebruik ikzelf erg weinig
        - 26 Mpixels... tegenover 20 Mpixels: eigenlijk vind ik 20 Mpixels al meer dan voldoende (zou met 16 ook nog steeds tevreden zijn), dus geen meerwaarde voor mij
        - Touchscreen dat kan uitgeklapt worden: kan soms nuttig zijn bij lage en hoge werkposities
        - GPS en WiFi heeft mijn huidige 6D ook al
        :
        Kortom, voor mij persoonlijk te weinig meerwaarde om > €2000 uitgave te rechtvaardigen (aan mijn huidige 6D heb ik €1350 gegeven) en ben ik eigenlijk best positief verrast dat mijn huidige 6D niet weggeblazen wordt en hij dus nog jaren mee kan
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Wat denken jullie.

          Ik zou nog steeds kiezen voor de 5d. belangrijkste reden, dual cardslot.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Wat denken jullie.

            Ik zou de 6D nooit kopen. De mark 2 ook niet.
            Dit is een instapversie op ff.
            Gemaakt in plastiek daar waar de 5D gemaakt is in magnesium.
            Dat de 6D een instapversie is kan je zien aan de max sluitertijd van 1/4000. Dit betekend in de praktijk dat ik daar nooit mijn 50mm F1.2 op kan zetten in volle zon want dat zal tot overbelichting leiden.
            Dus canon verwacht van u om daar goedkoper lenzen op te plaatsen die niet dergelijk groot diafragma hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Wat denken jullie.

              Je kan altijd een ND filter gebruiken. Dat moet je met 1/8000 zelfs ook soms doen. Maar het is inderdaad wel een beetje dom.
              Er zal indd wel een strategie achter zitten, net als het single cardslot.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Wat denken jullie.

                Ik ga er in elk geval mijn 5D3 niet voor wegdoen !!!
                Onderandere om de reden die buurmanBert aanhaalt (pffff, zelfs mijn 30D had een minimale sluitertijd van 1/8000), maar ook omdat alle focuspunten in het midden staan.
                Met mijn 5D3 hoef ik dus geen "focus and recompose" te doen, wat vooral interessant is als wilt scherpstellen op het oog en met een kleine scherptediepte wilt werken.
                Canon maakt het mij gemakkellijk om miijn centjes nog wat op de bank te laten staan of er iets anders leuk mee te doen.
                Want ik vind de 5D4 uiteindelijk ook maar een minor upgrade , dus wel wat beter hier en daar, maar het is zeker op het van prijs geen minor upgrade. Hij is nu blijkbaar deze week wel overal gezakt in prijs (3799 €).
                Dus mijn trouwe 5D3 mag nog wat blijven....
                Last edited by stapperke; 1 juli 2017, 08:38.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment

                Working...
                X