Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vlinder

    vlinder_001 by Pascal De Paepe, on Flickr

    even instellingen van GregoryVC overgenomen + kleurtint en levendigheid en inderdaad veel beter , maar nog niet hetzelfde als deze van Gregory

    vlinder_004 by Pascal De Paepe, on Flickr
    Last edited by stropje; 29 juni 2017, 05:59.
    Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

  • #2
    Re: Vlinder

    Op zich een leuk beeld hoor! ik heb er dit mee gedaan:



    Als hij weg moet laat je het maar weten.

    1,2 stop licht toegevoegd, extra contrast en een iets andere uitsnede.

    in principe kon je met je ISO tot 800 gaan waardoor je sluiter makkelijker naar 1/1000 kon gaan en je echt alle bewegingsonscherpte eruit kon halen.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Vlinder

      Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      Op zich een leuk beeld hoor! ik heb er dit mee gedaan:



      Als hij weg moet laat je het maar weten.

      1,2 stop licht toegevoegd, extra contrast en een iets andere uitsnede.

      in principe kon je met je ISO tot 800 gaan waardoor je sluiter makkelijker naar 1/1000 kon gaan en je echt alle bewegingsonscherpte eruit kon halen.
      bedankt GregoryVG inderdaad veel beter , ik werk op manueel met vaste sluitertijd en diafragma met ISO op aut omdat ik steeds andere lichtinvallen tegenkom
      Dus ik moet mijn sluitertijd in de toekomst nog hoger zetten als het licht het toelaat ?
      en uw bewerking is de beste , in lightroom ziet de foto er iets anders uit dan hier ?
      Last edited by stropje; 29 juni 2017, 06:01.
      Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

      Comment


      • #4
        Re: Vlinder

        Oorspronkelijk geplaatst door stropje Bekijk bericht
        bedankt GregoryVG inderdaad veel beter , ik werk op manueel met vaste sluitertijd en diafragma met ISO op aut omdat ik steeds andere lichtinvallen tegenkom
        Dus ik moet mijn sluitertijd in de toekomst nog hoger zetten als het licht het toelaat ?
        en uw bewerking is de beste , in lightroom ziet de foto er iets anders uit dan hier ?
        Ik zou in de situatie opteren om volledig manueel te werken. Het licht blijft bij zwemmen in principe de hele tijd constant. Je kan ookl je exposure compensation op +1,3 stop te zetten en met iso auto blijven werken.
        De camera probeert altijd om grijswaarden te bekomen. Wat hij in principe in je eerste beeld perfect deed. Alleen is dat voor ons oog geen waarheidsgetrouw beeld en dus moet je "overbelichten"

        Als je bedoelt dat jou bewerking er iets anders uitziet als de mijne:
        Ikzelf heb de bewerking snel even in Camera RAW van PS gedaan. Het kan zijn dat ik nog een beetje extra levendigheid heb toegevoegd en schaduwen en hooglichten respectievelijk had opgetrokken en teruggeduwd. Het was snel snel tussendoor en kan niet meer de exacte bewerkingen terugvinden.
        Voorts is het niet onlogisch dat een beeld er een tikje anders uitziet binnen lightroom dan op een forum als dat is wat je bedoelt.

        groetjes
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: Vlinder

          beide nabewerkte foto's ogen in elk geval veel frisser

          Comment


          • #6
            Re: Vlinder

            Ja Stropje, deze moest nog even onder handen genomen worden. De compo zit mooi alsook de inspanning.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment

            Working...
            X