Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerkstoelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] kerkstoelen


  • #2
    Re: kerkstoelen

    Hier zit iets in - althans bij deze heb toch niet het gevoel dat dit zomaar lukraak is geschoten
    Persoonlijk zou ik mijn standpunt nog lager hebben genomen en evenwijdig aan de stoelen.
    Als ik de exif zie dan vraag ik me wel weer af waar je die vandaan hebt haalt 45mm f/8 1/15 1250ISO --- op statief of niet ?
    In een kerk heb je toch alle tijd om rustig je over instellingen na te denken en aan te passen ?
    Basiscursus fotografie lijkt me toch aangewezen hoor.
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: kerkstoelen

      ik merk dat jullie altijd naar de exif kijken, en als die zogezegd niet logisch is de foto niet goed en blijf niet altijd herhalen over die basiscursus , bij deze foto zegt u eerst "hier zit iets in ......" wel ik zie ook dat er iets in zit en nee hij is zonder statief genomen iso omhoog heel waarschijnlijk iso op auto lens is 50mm 1.4 sigma. mijn strategie is een dag met één lens opstap zonder statief in dit geval LIER van alles foto's nemen waar ik iets in zie en dat kunnen er een stuk of 50 zijn als ik thuis ben maak ik een grove selectie zoals bv dat huis dat je goed vond, daarna als ik het de moeite vind ga ik alleen terug ( zonder de vrouw ) en met statief en neem de tijd om dan betere foto's te maken. dat heb ik zo gedaan in Brussel en in Leuven en hier in het bos. wielrenners en lopers zelfde en komt nog een dag dat ik daarvoor ook mijn tijd neem maar ik verken eerst de plaats en dat is meestal als ik ga wandelen

      Comment


      • #4
        Re: kerkstoelen

        Bij vele van je foto's heb ik het gevoel van pief, poef, paf zomaar geschoten zonder nadenken.
        Bij deze niet en dat vind ik een plus - daarom zeg ik er zit iets in.
        Neem tijd om de situatie in te schatten en je zal betere foto's nemen
        Bekijk de situatie en besteed aandacht aan compositie - maar ook aan exif en instellingen.
        In het begin neemt dat veel tijd - maar geleidelijk aan zal dat vlotter gaan
        Pief, poef, paf fotografie levert zelden goede beelden op
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: kerkstoelen

          Het begint er eindelijk op te lijken.
          Alleen WEER die verticale compositie.
          En hij staat scheef, niet functioneel scheef, maar scheef.
          De scherpte is wederom niet om over naar huis te schrijven.

          Mensen kijken naar de exif omdat die exact vertelt wat je ingesteld hebt. En zal ik je een verrassing vertellen? DAAR DRAAIT DE HELE FOTOGRAFIE OM!!!
          Juiste instellingen op het juiste moment.
          Zou je dat begrijpen, dan zou je ten eerste al geen bewogen foto's meer posten.
          Daarnaast kun je, door meer aandacht te besteden aan je compositie, meer kracht in je foto leggen dan nu.
          Het is veel te veel registrerend en dan ook nog eens op een zeer matig niveau.
          En ik heb inmiddels gezien dat je tóch beter kunt, dus waarom plaats je nu deze foto's steeds?
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: kerkstoelen

            dit heb ik zo net uitgelegd, van exif weet ik wel maar vind het grappig als je dan een foto print en laat beoordelen zonder dat ze exif zien en volgens de normen hoe je moet beoordelen ze dan wel goed zijn ( niet allemaal hoor ), wat betreft hoge iso ik weet dat het beste is op iso 100 maar de fabrikanten maken toch reclame over hun toestellen met hoge iso en ik vraag me soms af kan men dan nog mooie foto's maken op reis in slechte omstandigheden vb in een bos of midden op de dag enz?

            Comment


            • #7
              Re: kerkstoelen

              Dat ligt aan de mensen die je het laat beoordelen...

              Hier zien we wat er mis is aan een foto, en als de exif dat ook aantoont, dan bevestigt dat ons verhaal en kunnen we onderbouwd jou proberen te helpen.
              Alleen als jij niet geholpen wil worden, dan wordt 't lastig natuurlijk.

              Die hoge ISO-waarden zijn er niet om standaard gebruikt te worden, maar om het makkelijker te maken als je ze wél moet gebruiken. Vroeger heb ik een Nikon D2H gehad. Zelfs bij ISO200 verschoot je van de beeldruis. 400 was net aan te gebruiken en bij 800 was de grens bereikt. En toch kreeg ik het voor elkaar om prima foto's te maken.
              Het is niet omdat het erop zit, dat je het moet gebruiken.

              Er zijn richtlijnen die je kunt hanteren.
              Een ervan is dat je brandpunt als maatstaf gebruikt kan worden om scherp beeld uit de hand te kunnen schieten.
              Stel, je gebruikt 50mm. Dan zet je daar 1/ voor en je hebt de sluitertijd die normaliter zorgt voor scherp beeld zonder beweging (tenzij je een bewegend onderwerp hebt natuurlijk). In dit geval dus 1/50e van een seconde.

              Als je een bewegend onderwerp hebt, dan kun je de sluitertijd verhogen aan de hand van het onderwerp en hoe snel het beweegt.
              Een wandelend persoon kun je bevriezen met 1/60e of hoger.
              Een rennend persoon met 1/500e of hoger.
              En ga zo maar door.
              Ook kun je juist een lagere sluitertijd gebruiken door de beweging functioneel te gebruiken. Dat heet "panning". Bij de wielerfoto's hier op het forum zie je het vaak terug. Dan is de renner scherp, maar de omgeving en de wielen in beweging.

              Als je dit een beetje begrijpt, en je weet het diafragma een stuk effectiever te gebruiken, dan wordt 't een stuk makkelijker.

              Nu gebruik je steeds een superklein diafragma (hoge waarde) en dat zorgt ervoor dat er bijna geen licht binnenkomt. Dan moet je of je sluitertijd naar beneden gooien en/of je ISO-waarde omhoog gooien. Met als gevolg dat je een bak ruis creëert en bewogen foto's hebt.
              Daar zit je probleem dus in....
              En dat roepen er al heel veel tegen je, maar je doet er vrij weinig mee.

              Ook heb je helemaal niets aan zulke hoge waarden, tenzij je macro fotografeert. Je hebt namelijk een hyperfocale afstand (google die maar) en dat zorgt ervoor dat er het meest van voor tot achter scherp is op de foto. En dan hoef je niet op f/64 te zitten.
              Zulke hoge waarden zorgen voor diffractie, wat scherpteverlies als resultaat heeft.

              Ik hoop dat je nu een beetje beter begrijpt waarom iedereen steeds commentaar geeft.
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: kerkstoelen

                ja ik begrijp het maar al te goed, maar jullie doen alsof ik er helemaal niets van afweet terwijl ik verschillende keren heb uitgelegd waarom mijn werkwijze om nu bij deze foto te blijven stond ik daar zonder statief en heb deze foto genomen om later terug te gaan en dan één te maken zoals het hoort "Persoonlijk zou ik mijn standpunt nog lager hebben genomen en evenwijdig aan de stoelen. " aan deze commentaar heb ik wel iets de rest weet ik wel en dat heb ik al verschillende keer bewezen als je eerlijk zijt zou je dat ook kunnen zeggen en me niet steeds van uit de hoogte bekijken

                Comment


                • #9
                  Re: kerkstoelen

                  Maar wij zien hier enkel ondoordachte probeersels en geen enkele hermaakte foto. En vooral je geeft aan dat dit geen topwerk is waarom dan niet met al je vragen in de beginnershoek

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: kerkstoelen

                    Wat betreft die exif-gegevens :
                    Die zijn erg nuttig om daar waar wat fout is bij te sturen, vandaar...
                    als men over je exif begint neem dan al maar aan dat er een en ander fout is
                    bekijk dat dan maar positief, men wil u helpen !
                    Voor een goede foto is er geen exit nodig al hebben we die dikwijls toch graag om te zien hoe dat gedaan is.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: kerkstoelen

                      kawaracer !- !- !-

                      Comment


                      • #12
                        Re: kerkstoelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                        de rest weet ik wel en dat heb ik al verschillende keer bewezen als je eerlijk zijt zou je dat ook kunnen zeggen en me niet steeds van uit de hoogte bekijken

                        Volgens mij blijf ik iedere keer weer proberen je te helpen. Als ik uit de hoogte doe, dan had ik je alleen uitgelachen.
                        En verschillende keren bewezen? Ik heb 1 post gezien waarbij het beeld stukken beter is dan alle andere posts. De posts van afgelopen maand zijn allemaal heel ver beneden dat niveau.

                        Het enige dat er steeds weer gebeurt is dat jij blijft roepen dat je het allemaal wel weet.
                        En het enige wat wij zien is dat je er niets van snapt, gezien de foto's.
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: kerkstoelen

                          beste rooney, waar heb jij dat geduld vandaan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: kerkstoelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                            beste rooney, waar heb jij dat geduld vandaan?
                            En dan nog zonder uit je sloffen te schieten
                            Vriendelijke groet, laGrange
                            http://lagrange.1x.com
                            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: kerkstoelen

                              dat is mischien het begin van een heel reeks?

                              Comment

                              Working...
                              X