Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste HDR Urbex reeksje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mijn eerste HDR Urbex reeksje

    Dit weekend heb ik een beetje geëxperimenteerd met Urban HDR fotografie. Ik ben alvast tevreden met het resultaat. Alle opmerkingen zijn welkom.









    Linkje naar de niet HDR reeks: http://www.fototim.be/wordpress/2017...endom-zelzate/
    Linkje naar de HDR reeks: http://www.fototim.be/wordpress/2017...endom-zelzate/
    Last edited by timmyboyyy; 27 juni 2017, 11:36.

  • #2
    Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

    Reglement eerst eens lezen. Per post mogen er maar maximum 3 foto's geplaatst worden. Best er enkele verwijderen vooraleer de moderator er een slotje opzet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

      Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
      Reglement eerst eens lezen. Per post mogen er maar maximum 3 foto's geplaatst worden. Best er enkele verwijderen vooraleer de moderator er een slotje opzet.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      Bedankt. Heb het aangepast.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

        voor mijn gevoel kleuren te fel

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

          HDR hoeft helemaal niet zo extreem te zijn.
          Ik denk dat de bewerkingen de kwaliteit van je beelden naar beneden halen.
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

            Overdone en rechtstreeks uit de preset. Je kan ook je foto nadien nog even bijwerken en eventueel weer eens door LR halen want dit is te veel recht uit het pakje.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

              Oorspronkelijk geplaatst door timmyboyyy Bekijk bericht
              Dit weekend heb ik een beetje geëxperimenteerd met Urban HDR fotografie
              Waarom wordt urbex toch nog zo dikwijls in één adem genoemd met zo'n afgrijselijke HDR-bewerkingen...

              Dit gebouw wordt nu afgebroken, maar haal aub bij toekomstige urbex hints naar de locatie uit de bestandsnamen en van jouw website!
              Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
              Mijn fotosite: www.verschaeren.org
              Mijn website: www.computerhersteller.be

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

                Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                Waarom wordt urbex toch nog zo dikwijls in één adem genoemd met zo'n afgrijselijke HDR-bewerkingen...

                Dit gebouw wordt nu afgebroken, maar haal aub bij toekomstige urbex hints naar de locatie uit de bestandsnamen en van jouw website!
                Urbex is een hype maar zie zeldzaam goede beelden..... the chase is beter than the catch


                Maar het zal waarschijnlijk wel leuk zijn en dat is ook belangrijk
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

                  Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                  Waarom wordt urbex toch nog zo dikwijls in één adem genoemd met zo'n afgrijselijke HDR-bewerkingen...
                  Ik ben meer dan wie ook hier jarenlang in de urbexwereld verweven geweest en ik kan dit standpunt beamen.
                  Ik heb in het begin ook die fout gemaakt maar ik heb snel geleerd. Héél snel.
                  Op de duur probeerden sommigen me te overtuigen dat een urbexbeeld moest worden genomen in een bracketing-9-HDR om geen enkele dynamische visuele info kwijt te spelen. Ik heb er met mijn oogarts over gesproken, die viel uit de lucht.
                  De HDR urbex is een mode, een hype voor wie het niet kan in real light en single shot. Punt uit. Je zal geen geschiedenis schrijven als de zoveelste copycat zeg ik. En net dat is wat de urbexers tegenwoordig en masse doen. Sorry guys, enkel mijn mening maar ik zie wat ik zie.
                  En die scheldpartijen op mijn privemail kan ik best missen. Zo zielig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

                    Dag OPAPOL

                    Ik vind je foto's in HDR iets té overtrokken.
                    Dit óók gezien het onderwerp.
                    Ik weet niet welke software je gebruikt PHOTOMATIX???

                    Ik werk zelf óók met HDR.
                    De afdrukken zijn alrijd naar eigen smaak en daar valt niet over te twisten.
                    Wanneer je iets meer de natuurlijke kant uitgaat dan komt alles wat mooier uit.
                    Ik heb op mijn website foto's staan neem eens een kijkje ronwijdeveldfotografie.
                    Zoals ik al zei het blijft een persoonlijke smaak.
                    Wel heb je met HDR meer informatie.
                    Maak de opnamen in RAW waardoor je nog meer info hebt.
                    Vr, Gr Ron Wijdeveld

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste HDR Urbex reeksje

                      Ik vind hdr mooi als je niet ziet dat t hdr is (idem met flitsen). De andere foto's van Timmy (bv kramsvogel) vind ik wel mooi.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment

                      Working...
                      X