Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achter bos holsbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] achter bos holsbeek


  • #2
    Re: achter bos holsbeek

    Mooie warme kleur. Horizon goed laag gehouden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: achter bos holsbeek

      Mooie kleuren hier achter de bomen, bomen als silhouet mag wel met zo'n lucht..

      Je exif begrijp ik alleen niet echt....F22, 1/640/sec en dan ISO 12800, moet zeggen dat de kwaliteit nog heel goed is bij zo'n hoge iso....Maar veel scherpte-diepte heb je hier niet nodig dus had een F8 of F11 genoeg geweest..Had ISO stuk lager geweest.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: achter bos holsbeek

        heel mooi deze
        (instellingen camera waren wel compleet onlogisch)
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: achter bos holsbeek

          ik had net een foto genomen van op een brug aan de autostrade op statief, ( staat ergens op forum), en de reden van hoge iso was 1) had pas mijn canon 6d pas aangeschaft en wou zien hoever ik kan gaan met ivm. ruis en 2) de foto in relatief donker wou ik de lichten scherp ipv. lange lichtlijnen vandaar die instelling na de foto genomen te hebben ging ik naar mijn auto die een beetje verderop op een parking stond met mijn toestel in de hand toen ik die zonsopkomst zag en impulsief deze foto nam zonder te kijken naar de instellingen thuis gekomen vond ik deze nog behoorlijk

          Comment


          • #6
            Re: achter bos holsbeek

            Eigenaardige instellingen inderdaad
            Op dit kleine formaat valt de kwaliteit nog redelijk goed mee
            Alleen snap ik niet dat je als beginner volledig manueel wilt gaan werken, gebruik op z'n minst een half automatische stand, je zal er veel van bijleren

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: achter bos holsbeek

              ik heb net uitgelegd waarom beeld van auto's bevriezen in deze omstandigheden hoe zou jij het doen? en ik heb het laten afprinten op A4 (beide foto's) kwaliteit was goed

              Comment


              • #8
                Re: achter bos holsbeek

                mooie kleurtjes maar toch volgens mij een klein gemis aan scherpte dat storend werkt.

                ik zie dat je van het leuvense bent, en veronderstel dat je dus aan het CVO de cursus DIGI1 gevolgd hebt ?
                Best nog eens DIGI2 volgen, ze zullen er de instellingsdriehoek belichtingstijd/diafragma/iso nog beter uitleggen. Ook heel interessant voor landschapsfotografie is de uitleg over het links belichten en het beeld opmeten met je spotmeter.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: achter bos holsbeek

                  eerste foto samen met die op brug autostrade die ik voor de les heb genomen, september vervolg ik DIGII ik wacht af ondertussen ......

                  Comment

                  Working...
                  X