Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 35-105/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 35-105/2.8

    Schijnt een iets oudere lens te zijn. Heb die voor een goed prijsje op de kop kunnen tikken.
    Alleen wil hij op de D70 max tot F3 gaan ipv.F2.8
    Op een analoge ging hij wel tot 2.8.
    Heeft iemand hier een verklaring voor?

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

  • #2
    Re: Tamron 35-105/2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Schijnt een iets oudere lens te zijn. Heb die voor een goed prijsje op de kop kunnen tikken.
    Alleen wil hij op de D70 max tot F3 gaan ipv.F2.8
    Op een analoge ging hij wel tot 2.8.
    Heeft iemand hier een verklaring voor?

    Hubert
    Komt omdat die effectief f/3 (en dicht bij t/4) is bij 105mm (zoals bijna alle f/2.8 zoomlenzen)...
    Ik zou daar niet wakker van liggen...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 35-105/2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
      Komt omdat die effectief f/3 (en dicht bij t/4) is bij 105mm (zoals bijna alle f/2.8 zoomlenzen)...
      Ik zou daar niet wakker van liggen...
      Wat bedoel je met t/4 of bedoel je daarmee f/4?
      Ik heb ze gisteren met een Sigma EF-500 flash getest en deze geeft op het schermpje F2.8 aan met een bereik van 18m.(op ISO 200). Denk dat ik dat vanavond eens verder ga uittesten.
      BTW Wat zou deze lens nog waard zijn?
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 35-105/2.8

        Met t/4 bedoel ik de werkelijke lichtwaarde en niet de theoretische die in jouw geval f/3 is.
        Maar zoals gezegd: ik zou er mij niks van aantrekken en rustig verder fotograferen...
        Wat hij waard is op de 2de handsmarkt, weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat die lens top is wat betreft scherpte... Zou hem in jouw geval bijhouden...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 35-105/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
          Met t/4 bedoel ik de werkelijke lichtwaarde en niet de theoretische die in jouw geval f/3 is.
          Maar zoals gezegd: ik zou er mij niks van aantrekken en rustig verder fotograferen...
          Wat hij waard is op de 2de handsmarkt, weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat die lens top is wat betreft scherpte... Zou hem in jouw geval bijhouden...
          Heb hem bij foto Rembrandt inMerksem voor €100 uit het 2de hands-schap gepikt
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 35-105/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Heb hem bij foto Rembrandt inMerksem voor €100 uit het 2de hands-schap gepikt
            Nieuwprijs (toendertijd): rond de 35000,- Ik denk dat je daar een zaakje hebt gedaan...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment

            Working...
            X