Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbike

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mountainbike


    Deze ochtend voor dag en dauw op een mountainbike tocht in de buurt
    Vooraf parcours verkend - en doorgang in een bos uitgekozen.
    Smal padje - ze zullen achter elkaar komen - overal groen - links, rechts en boven - wel redelijk donker dus
    Zelf een plaatsje gekozen - beetje verdoken in de struiken
    Mijn flitser staat iets verderop langs het padje - de bikers worden off-camera ingeflitst
    De bikers zelf riepen "Hey" of "Dank U" en waren blij voor de belangstelling
    Eerste keer MTB - leuke ervaring.



    mijn website : klik

  • #2
    Re: Mountainbike

    mooi gedaan voor mij super

    Comment


    • #3
      Re: Mountainbike

      Ik denk dat dit precies is wat je wilde dus de foto is super geslaagd. Belichting en scherpte zijn dik in orde maar er ontbreekt voor mij wat actie
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Mountainbike

        Sluitertijd had voor mij trager gemogen, dan had er nog wat beweging in het voorwiel geweest. De flitser had je beter aan jouw kant opgesteld, nu valt de schaduw van de fiets op het been wat niet zo mooi oogt (je hoeft ook niet altijd de volle flitskracht te gebruiken, stond er een bouncer op de flits?). Takje rechts nog verwijderen.
        Kleuren, scherpte, compositie en de manier waarop je hebt nagedacht over hoe je deze foto zou nemen vind ik héél goed.
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #5
          Re: Mountainbike

          Hey, flits stond zeker niet op volle kracht hoor.
          Moet 1/8 of 1/16 geweest zijn - heb paar keren daartussen geswitched.
          Sluitertijd staat hier op 1/125" - heb ook verschillende geprobeerd (1/90", 1/160") - het gezicht moet wel scherp zijn - dat is mijn referentie.
          Heb geen omnibounce, mijn metz heeft een ingebouwd diffusor-klepje - wat uitgeklapt was - maar wellicht is dat niet ideaal
          Flitser ook een enkele keren verzet - links en rechts van het padje.
          De grootste moeilijkheid is om op het juiste moment af te drukken - indien biker te dicht bij flits is krijgt hij (te) veel licht, anders te weinig ...
          In de zoeker is die afstand soms wel moeilijk in te schatten - had een takje over de weg gelegd - maar dat hielp niet zoveel - want je moet focussen op dat gezicht natuurlijk
          Wat je ook niet op voorhand weet is dat de ene biker heeft een donkere vest aanheeft, en de volgende een witte - das anders natuurlijk
          Dus ja - ook wel wat missers - maar toch tevreden hoor

          In open veld had natuurlijk gemakkelijker geweest - maar dit is meer een uitdaging - en daar hou ik van

          Dank voor de bedenkingen
          Peter
          Last edited by blauwzwart; 25 juni 2017, 18:49.
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Mountainbike

            Behoudens een proficiat voor al het werk dat je erin steekt vind ik ook de tak rechts midden een storend element.

            Comment


            • #7
              Re: Mountainbike

              foto op zich vind ik knap alleen ontbreekt m.i. een beetje emotie op het gelaat van de koploper (de andere renners zie je uiteraard nauwelijks). Denk dat de foto meer zou aanspreken mocht de inspanning van de renner op zijn gezicht te lezen zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Mountainbike

                Het beeld is al uitvoerig behandeld, maar ik vind daarbuiten de kleuren van de fietser erg blauw en grauw.
                Dat takje heb je zo gecorrigeerd. Even doordrukken en hij valt al minder op.

                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

                Comment

                Working...
                X