Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beach poles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] beach poles


  • #2
    Re: beach poles

    dit is een compo die echt tegen de regels in is ,je moet het maar doen en het moet dan nog aanslaan ook ,zoals hier ,normaal zou ik die linkse kabine niet in beeld gebracht hebben ,dan heb je idd een gewone foto ,maar juist door die erbij te plaatsen krijg je een enorme spanning in het beeld wat het totaalbeeld helemaal boeiend maakt !!! de kleuren het standpunt die persoon aan het water ,ik vind dit heel knap

    Comment


    • #3
      Re: beach poles

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      dit is een compo die echt tegen de regels in is ,je moet het maar doen en het moet dan nog aanslaan ook ,zoals hier ,normaal zou ik die linkse kabine niet in beeld gebracht hebben ,dan heb je idd een gewone foto ,maar juist door die erbij te plaatsen krijg je een enorme spanning in het beeld wat het totaalbeeld helemaal boeiend maakt !!! de kleuren het standpunt die persoon aan het water ,ik vind dit heel knap
      Volg Patrick helemaal, maar ik mis wel de rust, die altijd in je foto's zit.
      De hand van de meester is zeker te zien aan de horizon t.o.v. de dakranden. Knap, Gil.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: beach poles

        Zie ik dat nu verkeerd, kan de horizon nog perfecter op 1/3 van de bovenrand liggen, loopt de verticale tussen de beide cabines niet perfect op 1/3 van de rechter kant ? Bovendien trekken de paaltjes de blik naar het snijpunt van de twee. Toch ? ik volg wél dat de linkse cabine voor de juiste spanning zorgt en maakt dat het beeld niet saai wordt. Alsof de sprint bezig is en er snel nog iemand de baan wil oversteken.....Maar dat laatste is geheel voor mijn rekening hoor....

        Comment


        • #5
          Re: beach poles

          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          Zie ik dat nu verkeerd, kan de horizon nog perfecter op 1/3 van de bovenrand liggen, loopt de verticale tussen de beide cabines niet perfect op 1/3 van de rechter kant ? Bovendien trekken de paaltjes de blik naar het snijpunt van de twee. Toch ? ik volg wél dat de linkse cabine voor de juiste spanning zorgt en maakt dat het beeld niet saai wordt. Alsof de sprint bezig is en er snel nog iemand de baan wil oversteken.....Maar dat laatste is geheel voor mijn rekening hoor....
          het ging mij vooral over de kabine links die normaal compo's gewijs helemaal verkeerd ligt, omdat dit je blik in de war brengt ,maar hier werkt het wel blijkbaar ,ik had het niet over de gulden snede ,er bestaan meer comporegels dan deze

          Comment


          • #6
            Re: beach poles

            Bedankt voor jullie technische deskundige beschrijving van de foto en voor jullie waardering welke ik bijzonder apprecieer.
            Moet je weten dat ik zuiver mijn composities maak op mijn gevoel...
            Misschien dat ik heel onbewust... en een overblijfsel van mijn analoge periode waarin ik vele uren les heb gegeven over compositieleer en kleurenleer ... bepaalde technieken toepas zonder er nog bij blijven stil te staan of na te denken.
            Wanneer ik vind dat de foto mooi in balans zit ... en prettig oogt... stop ik met de compo te veranderen...
            Bij mij primeert de schoonheid van het beeld en komt de rest op de tweede plaats... soms ten koste van de voorgeschreven wetten in de fotografie i.v.m. compositie...
            Nogmaals mijn beste dank voor jullie gewaardeerde en ervaringsgerichte en deskundige reactie ...
            Vriendelijke groeten.
            Gil

            Comment


            • #7
              Re: beach poles

              Buitengewoon mooie plaat, regeltjes of geen regeltjes. Oogt zeer prettig vind ik.

              Comment


              • #8
                Re: beach poles

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Buitengewoon mooie plaat, regeltjes of geen regeltjes. Oogt zeer prettig vind ik.
                Voor mij oogt deze juist niet lekker. Eigenlijk weet ik niet waar te kijken. Uiteindelijk ben ik dan blij dat er twee mensen in de branding staan om naar te kijken
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: beach poles

                  ik begin de reactie te begrijpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: beach poles

                    Als je enkel de twee cabines nam had je de mensen er ook bij staan en dat zou ook niet werken, voor mij loopt de denkbeeldige lijn links tussen de cabine en de mensen parallel met deze van de respectievelijke lijnen van de beachpoles en de achterligende cabines. Ik vind het een geslaagd beeld dat afwijkt van het traditionele

                    Comment


                    • #11
                      Re: beach poles

                      Persoonlijk kijk ik eerst en vooral naar een opname zonder de regeltjes (welke regels eigenlijk ?) te volgen, dus gewoon op gevoel
                      Een opname die redelijk druk is maar toch tussen de drukte de nodige aandachtstrekkers heeft
                      Niet het "genre" wat we gewend zijn te zien van jouw Gil maar toch kan deze mij bekoren
                      Het enige waar ik me zelf een beetje aan stoor is de roze vod (of slip ) die daar links aan een paal hangt

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X