Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achterbos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Achterbos

    Genomen op een winteravond in Mol Achterbos.


  • #2
    Re: Achterbos

    prachtige lucht maar had graag wat detail in de voorgrond gezien ,nu is alles dichtgelopen maar miss was dit wel je bedoeling

    Comment


    • #3
      Re: Achterbos

      Ja, ik heb in dit geval de voorgrond helemaal donker gemaakt. Zodat de silhouetten erboven beter uitkwamen. Maar er is misschien iets te veel zwart.

      Comment


      • #4
        Re: Achterbos

        Knap denk wel als je de onderkant iets zou croppen dat het mooier is

        Comment


        • #5
          Re: Achterbos

          Mijn voorgangers hebben de bedenking die ik ook draag bij deze foto. Knap van sfeer doch zou ik voor 16:9 durven gaan.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Achterbos

            Waar is dat precies genomen want in woon daar.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Achterbos

              Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
              Knap denk wel als je de onderkant iets zou croppen dat het mooier is
              Zou dit idee ook willen volgen
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Achterbos

                Volg betreft het croppen, nu net even wat teveel zwart onderaan...Wel hele mooie lucht hier..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Achterbos

                  zeker croppen, onderkant heeft teveel niks, lucht is prachtig!
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achterbos

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Waar is dat precies genomen want in woon daar.
                    ahah, nog iemand van uit de buurt... Ik woon in Millegem. Ik vroeg mij ook al af waar deze genomen zou zijn.
                    Ik mis ook scherpte in de kruin van de bomen.
                    " Make RAW Not WAR"
                    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achterbos

                      Mooie kleuren maar wat me het eerste opviel is eigenlijk het gemis aan scherpte
                      Onderkant inderdaad een stuk eraf

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achterbos

                        De kleuren in de lucht zijn heel mooi, maar de voorgrond mist scherpte. Ik weet niet of het al dan niet een gevolg van naverscherpen is. Misschien heeft de oorspronkelijke opname in groter formaat dit niet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Schellekens Bekijk bericht
                        Ja, ik heb in dit geval de voorgrond helemaal donker gemaakt. Zodat de silhouetten erboven beter uitkwamen. Maar er is misschien iets te veel zwart.
                        De silhouetwerking is geslaagd, maar dan moet er inderdaad nog een heel stuk gecropt worden. Ik zou gaan voor een panoramische uitsnede, met een klein beetje van de lucht gecropt en onderaan een behoorlijk deel gecropt tot juist onder de bomenlijn (op voorwaarde dat de kwaliteit van de opname er niet te veel onder lijdt).

                        Aldus nog veel ruimte om te experimenteren.

                        Mvg.,
                        Smets84.

                        Comment

                        Working...
                        X