Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeemcamera?

    Ik ben op zoek naar een systeemcamera (of ander compact toestel).
    Vroeger had ik steeds een reflexcamera maar deze werd te groot om overal mee te nemen.

    Kan er iemand helpen bij de zoektocht?

    Wensen:
    - snelle autofocus en snel schieten
    - compact!!
    - wifi
    - budget : €600

    Alvast bedankt!

    Grtn
    Xavier
    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
    Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

  • #2
    Re: Welke systeemcamera?

    Aan welke heb je zelf al gedacht?

    --
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeemcamera?

      Sony a6000 of lumix g7...
      Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
      Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeemcamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
        Sony a6000 of lumix g7...
        hier staat een mooie vergelijking tussen deze 2
        Read our detailed comparison of the Panasonic Lumix DMC-G7 vs Sony Alpha a6000 to find out their strengths and weaknesses, and decide which one to choose.


        En al nagedacht over de lens?
        want voor 600€ is daar niet veel speling voor denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Welke systeemcamera?

          Merci!
          Met de standaardlens 16-50 vind je het al onder de 600euro.
          Iemand ervaring met dit toestel? Is deze snel?
          Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
          Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

          Comment


          • #6
            Re: Welke systeemcamera?

            Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, vind je nog info over de a6000.
            Zo word er gezegd dat de kitlens nog zo slecht niet is ;-)
            (Links copieren is wat lastiger in Taptalk ;-). )


            --
            T.T.

            Comment


            • #7
              Re: Welke systeemcamera?

              Ik vind de A6000 zodanig goed dat er geen haar op mijn hoofd is dat eraan denkt om een A6300 of A6500 te overwegen...
              En met de pancake 16-50 blijft het zodanig compact dat ik het nut van mijn extra RX100-II niet meer zag, dus is deze verkocht.

              (ps: ik zag dat er een mooie promotie op A6000 loopt bij Grobet in Antwerpen.)
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Welke systeemcamera?

                Ja deze had ik ook gezien.
                Dus jij bent heel tevreden hiervan?
                Trekt deze snel genoeg?
                Misschien andere pluspunten en minpunten?
                Bedankt!
                Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
                Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke systeemcamera?

                  De A6000 is heel dikwijls mee op pad met de dochter of mezelf. Wordt gebruikt voor landschap, stad overdag en 's nachts, feestjes binnen en buiten, ju-jitsu, portret, macro,...

                  De knoppen zijn voor mij voldoende vrij aanpasbaar met de meest gebruikte functies, dus voor mij een heel handige camera, ondanks de compacte behuizing.

                  Afhankelijk van de daguitstap kom ik met 1,5 à 2.5 batterijladingen de dag door. Veel LCD-gebruik of filmen verbruikt wat meer, foto's via de zoeker minder.

                  Zowel film- als fotokwaliteit zijn dik in orde. Er is natuurlijk nog een verschil met mijn A7-II, maar de A6000 hoort voor mij in elk geval bij de betere aps-c camera's. Misschien niet meer de absolute top vandaag, maar voor mij zodanig goed dat ik geen verdere upgrades in aps-c meer hoef. In hogere prijsklassen levert mijn FF me meer dan bv. een A6300 of A6500 zou kunnen.

                  Je mag altijd langs komen om hem eens te proberen.



                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke systeemcamera?

                    Hallo,

                    Ik heb al wat systeemcamera's gehad: Fuji's X-T1, X-E1, X-E2 en X-A1.
                    Allemaal fijne camera's, maar het systeem lag me niet zo erg en uiteindelijk waren de lensen toch nog van het nogal forse en zware type.
                    De beeldkwaliteit was prima, maar de algemene werksnelheid voor mij iets te traag (subjectief gegeven, ik weet het).
                    Dan naar Sony: de A6000 met de 16-50mm kitlens, de 18-200mm en de 16mm pancake met 0.75UWA.
                    Ook een heel fijne kit, maar met de 18-200mm erop kan je bijna net zo goed een DSLR meenemen.
                    Weerom prima beeldkwaliteit.

                    Ik heb nu sinds enkele weken een Olympus OM-D E-M10MkII (hele mond vol).
                    Dat is warempel een echte "mini-DSLR" met alles erop en eraan, zelfs een uitstekende (elektronische) zoeker. Uit het grote beschikbare arsenaal kan je kiezen van superlicht tot wat zwaardere f2.8 jongens.
                    Je maakt het jezelf dus zo licht of zo zwaar als je wil.
                    Voorlopig heb ik enkel de Olympus 14-42mm pancake lens en de 40-150mm, maar dit combo bevalt me prima.
                    Foto's tot ISO3200 zijn prima bruikbaar, wifi standaard, doet 8,5 frames/sec en de body zelf weegt geen 400g.
                    Als je de resultaten wil bekijken, hier een kleine verzameling:
                    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57685220429765
                    Maar, geef me enkele weken de tijd, en ik haal nog veel meer uit deze erg compacte camera ...

                    Jaja
                    Last edited by jaja; 25 juni 2017, 22:15.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke systeemcamera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Ik heb al wat systeemcamera's gehad: Fuji's X-T1, X-E1, X-E2 en X-A1.
                      Allemaal fijne camera's, maar het systeem lag me niet zo erg en uiteindelijk waren de lensen toch nog van het nogal forse en zware type.
                      De beeldkwaliteit was prima, maar de algemene werksnelheid voor mij iets te traag (subjectief gegeven, ik weet het).
                      Dan naar Sony: de A6000 met de 16-50mm kitlens, de 18-200mm en de 16mm pancake met 0.75UWA.
                      Ook een heel fijne kit, maar met de 18-200mm erop kan je bijna net zo goed een DSLR meenemen.
                      Weerom prima beeldkwaliteit.

                      Ik heb nu sinds enkele weken een Olympus OM-D E-M10MkII (hele mond vol).
                      Dat is warempel een echte "mini-DSLR" met alles erop en eraan, zelfs een uitstekende (elektronische) zoeker. Uit het grote beschikbare arsenaal kan je kiezen van superlicht tot wat zwaardere f2.8 jongens.
                      Je maakt het jezelf dus zo licht of zo zwaar als je wil.
                      Voorlopig heb ik enkel de Olympus 14-42mm pancake lens en de 40-150mm, maar dit combo bevalt me prima.
                      Foto's tot ISO3200 zijn prima bruikbaar, wifi standaard, doet 8,5 frames/sec en de body zelf weegt geen 400g.
                      Als je de resultaten wil bekijken, hier een kleine verzameling:
                      https://www.flickr.com/photos/jajabd...57685220429765
                      Maar, geef me enkele weken de tijd, en ik haal nog veel meer uit deze erg compacte camera ...

                      Jaja
                      Tja...
                      Was het jij nu net die zei "de Fuji X-T10" zal een OMD Killer worden (toen ik mijn eerste Fuji wou aanschaffen)

                      Zelf heb ik een jaar of vier met Olympus ( en Pana) gewerkt en hier zijn een heel pak prime's en body's over de vloer geweest. (ik probeer nu éénmaal graag nieuwe dingen uit)
                      M43 was voor mij een geweldig goed systeem ... en die mening deel ik nog altijd.

                      Het was voor mij heel moeilijk om volledig afscheid te nemen van Olympus en heb nog in twijfel gestaan tussen een OMD1 MKII en een X-T2 / + nieuw lenzen arsenaal.
                      De keuze naar Fuji is zeer persoonlijk en doet niets af aan het mijn goede bevindingen van het M43 systeem...

                      Compactheid en gewicht is natuurlijk één van de argumenten om voor Oly/Pan te kiezen.
                      De lenzen keuze des te meer.
                      De twee lenzen die jij hebt zijn eigenlijk nog de mindere (relatief bekeken)

                      Je hebt natuurlijk je Nikon voor het betere werk... maar je zou de eerste niet zijn die volledig doorgroeit in het M43 systeem en zeker niet met de komst van de EM1 MKII (Olympus heeft nu de Camera en de Lenzen)
                      Hier een Link https://www.mu-43.com/threads/olympu...-hockey.89556/

                      Maar ik weet dat het niet de bedoeling is om je D500 te vervangen... alhoewel zeg nooit nooit
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke systeemcamera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Tja...
                        Was het jij nu net die zei "de Fuji X-T10" zal een OMD Killer worden (toen ik mijn eerste Fuji wou aanschaffen)

                        Zelf heb ik een jaar of vier met Olympus ( en Pana) gewerkt en hier zijn een heel pak prime's en body's over de vloer geweest. (ik probeer nu éénmaal graag nieuwe dingen uit)
                        M43 was voor mij een geweldig goed systeem ... en die mening deel ik nog altijd.

                        Het was voor mij heel moeilijk om volledig afscheid te nemen van Olympus en heb nog in twijfel gestaan tussen een OMD1 MKII en een X-T2 / + nieuw lenzen arsenaal.
                        De keuze naar Fuji is zeer persoonlijk en doet niets af aan het mijn goede bevindingen van het M43 systeem...

                        Compactheid en gewicht is natuurlijk één van de argumenten om voor Oly/Pan te kiezen.
                        De lenzen keuze des te meer.
                        De twee lenzen die jij hebt zijn eigenlijk nog de mindere (relatief bekeken)

                        Je hebt natuurlijk je Nikon voor het betere werk... maar je zou de eerste niet zijn die volledig doorgroeit in het M43 systeem en zeker niet met de komst van de EM1 MKII (Olympus heeft nu de Camera en de Lenzen)
                        Hier een Link https://www.mu-43.com/threads/olympu...-hockey.89556/

                        Maar ik weet dat het niet de bedoeling is om je D500 te vervangen... alhoewel zeg nooit nooit
                        Er wordt hier door sommigen van camera gewisseld alsof het over 'marcellekes' gaat...

                        De vraag is: zie je dat ook aan de beelden?

                        Heb je door het nieuwe speeltje boeiendere beelden gemaakt?

                        Of is het alleen maar een betere 'R'egistratie?

                        En blijft de 'I'nterpretatie van hetzelfde niveau?

                        mvrgr
                        Fred
                        https://efbeo.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke systeemcamera?

                          Fred,

                          Als "voorzitter" moet je wat van alle markten thuis zijn hé ...
                          En als ik van camera wissel, dan is dat ook letterlijk "wisselen".
                          Ik heb eerst wat spullen (o.a. mijn Sony RX100mkI) verkocht en dat bedrag terug geïnvesteerd in Olympus.

                          Ik heb ooit de fout gemaakt al mijn (Canon) DSLR-spul te verkopen en te vervangen door een enkel systeemcamera.
                          En die laatste maakte mooie en fijne beelden maar kon niet alle opdrachten aan die ik moest uitvoeren.

                          Vandaar de terugkeer naar de DSLR - ditmaal Nikon en dit tot volle tevredenheid.

                          Daarnaast ben ik een fietser en een motorrijder en neem dat graag wat lichtere apparatuur mee - en daar speelt nu de Olympus mee.
                          Een lichte, volledige set die prima beelden oplevert.
                          Of wanneer je geen DSLR kan "binnensmokkelen, dan is die OM-D E-M10MkII toch wel handig ...

                          Het onderscheid dat je maakt tussen Registratie en Interpretatie is in de werkelijkheid niet zo uitgesproken.
                          Als ik iets registreer kan het zijn dat ik even later wel iets wil Interpreteren, en dus heb ik graag een camera die beiden kan.
                          Voor mij maakt dat niet uit met welke camera dat gebeurt, maar ik zoek er telkens eentje die beiden kan.

                          En ja, ik heb de luxe om over een uitgebreid arsenaal camera's en lenzen te kunnen beschikken (met dank aan Rietje ...).
                          Als je het met 1 camera moet dan, dan is dat een heel ander verhaal.
                          Mijn streefdoel is om telkens uit elke camera het maximale te halen, en als dat gelukt is, dan ben ik tevreden.
                          Mijn Olympusset bestaat nu uit twee puur basic lenzen, maar de kunst is om die lenzen zo goed mogelijk te laten presteren.
                          Later zie ik dan wel of de meer pro-lenzen van Olympus eventueel op het verlanglijstje gaan komen.

                          Jaja

                          Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                          Er wordt hier door sommigen van camera gewisseld alsof het over 'marcellekes' gaat...

                          De vraag is: zie je dat ook aan de beelden?

                          Heb je door het nieuwe speeltje boeiendere beelden gemaakt?

                          Of is het alleen maar een betere 'R'egistratie?

                          En blijft de 'I'nterpretatie van hetzelfde niveau?

                          mvrgr
                          Fred
                          Last edited by jaja; 28 juni 2017, 22:20. Reden: typo verbeterd
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke systeemcamera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                            Er wordt hier door sommigen van camera gewisseld alsof het over 'marcellekes' gaat...

                            De vraag is: zie je dat ook aan de beelden?

                            Heb je door het nieuwe speeltje boeiendere beelden gemaakt?

                            Of is het alleen maar een betere 'R'egistratie?

                            En blijft de 'I'nterpretatie van hetzelfde niveau?

                            mvrgr
                            Fred

                            Was dit bericht nu voor mij bedoeld of voor jaja.
                            Btw. Heel interessante blog
                            Last edited by Funcky; 28 juni 2017, 22:03.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke systeemcamera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Fred,

                              Als "voorzitter" moet je wat van alle markten thuis zijn hé ...
                              En als ik van camera wissel, dan is dat ook letterlijk "wisselen".
                              Ik heb eerst wat spullen (o.a. mijn Sony RX100mkI) verkocht en dat bedrag terug geïnvesteerd in Olympus.

                              Ik heb ooit de fout gemaakt al mijn (Canon) DSLR-spul te verkopen en te vervangen door een enkel systeemcamera.
                              En die laatste maakte mooie en fijne beelden maar kon niet alle opdrachten aan die ik moest uitvoeren.

                              Vandaar de terugkeer naar de DSLR - ditmaal Nikon en dit tot volle tevredenheid.

                              Daarnaast ben ik een fietser en een motorrijder en neem dat graag wat lichtere apparatuur mee - en daar speelt nu de Olympus mee.
                              Een lichte, volledige set die prima beelden oplevert.
                              Of wanneer je geen DSLR kan "binnensmokkelen, dan is die OM-D E-M10MkII toch wel handig ...

                              Het onderscheid dat je maakt tussen Registratie en Interpretatie is in de werkelijkheid niet zo uitgesproken.
                              Als ik iets registreer kan het zijn dat ik even later wel iets wil Interpreteren, en dus heb ik graag een camera die beiden kan.
                              Voor mij maakt dat niet uit met welke camera dat gebeurt, maar ik zoek er telkens eentje die beiden kan.

                              En ja, ik heb de luxe om over een uitgebreid arsenaal camera's en lenzen te kunnen beschikken (met dank aan Rietje ...).
                              Als je het met 1 camera moet dan, dan is dat een heel ander verhaal.
                              Mijn streefdoel is om telkens uit elke camera het maximale te halen, en als dat gelukt is, dan ben ik tevreden.
                              Mijn Olympusset bestaat nu uit twee puur basic lenzen, maar de kunst is om die lenzen zo goed mogelijk te laten presteren.
                              Later zie ik dan wel of de meer pro-lenzen van Olympus eventueel op het verlanglijstje gaan komen.

                              Jaja
                              Je moet u ook niet verantwoorden he jaja.
                              Ieder doet met zijn centen wat hij wil.
                              Camera's en objectieven uitproberen is een hobby op zich .... en net zoals jij heb ik ook de luxe om dat te doen.
                              Het maakt een deel uit van de interesse naar fotografie en zo kom je te weten hoe bepaalde toestellen zich laten bedienen en werken.
                              Het hoeft niet eens een dure bezigheid te zijn als je tweedehands gaat. Heel dikwijls krijg je u geld terug of soms zelfs meer.

                              Mijn laatste uitgave was de 100-400 van Fuji die ik aangekocht heb voor 1000 euro (slechts enkele maanden oud) geen krasje.
                              Een paar maanden later terug verkocht voor 1290 euro.

                              En om on topic te blijven.
                              De OMD EM10 MKII is een betere camera dan de OMD EM5 ..
                              Touchscreen met AF Focus Pad is heel handig, zeer goede Oled zoeker enz.. .. maar bouwkwaliteit is wel op bespaart. ( te plastiek gevoel)

                              In die prijsklasse vind ik echter de Panasonic GX85 de betere uitgeruste camera
                              En de ergonomie steekt veel logischer in mekaar.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X