Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorzetlens

    Ik bezit een Canon Pro1
    ik zie het wel zitten om een tele voorzetlens te gebruiken
    maar zoals ik ondervind wordt het scherp stellen slechter als je de tele verder uitschuift zal dit fenomeen ook verder worden gezet met een voorzetlens
    of zal mijn scherpte er niet slechter door worden?

    Op dit gebied ben ik een beginner, enfin op alle vlaken van fotografie.

    CasperM

  • #2
    Re: Voorzetlens

    Dat scherp stellen kan idd moeilijker worden voor de cam naarmate je meer inzoomt en de lens niet stil genoeg kan houden... Dat fenomeen zal zich doortrekken met een TC... Misschien een ideetje om uit te kijken naar een drie- of eenpoot...

    Daarnaast kan/zal je ook aan scherpte verliezen met een TC. Neem in elk geval eentje van een gekend merk (Canon, Olympus, Fuji,...) als je zoveel mogelijk kwaliteit wil overhouden. Probeer ook weg te blijven van 2X TC's en hoger. Hoe meer vergroting hoe duurder of hoe slechter...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Voorzetlens

      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
      Dat scherp stellen kan idd moeilijker worden voor de cam naarmate je meer inzoomt en de lens niet stil genoeg kan houden... Dat fenomeen zal zich doortrekken met een TC... Misschien een ideetje om uit te kijken naar een drie- of eenpoot...
      Bedankt, dat antwoord dacht ik al
      ik denk dat ik het zo zal houden dan want de voorzetlenzen zijn niet goedkoop.

      CasperM

      Comment

      Working...
      X