Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

    Hey iedereen,

    5 jaar geleden heb ik de nikon D7000 gekocht(standaardkit, 55-300mm VR, 35mm). Fijne camera maar 'k ben nu toch wel toe aan een upgrade denk ik.

    Ben zo wat foto's aan het bekijken van de Fuji xt2 op flickr en wow, wat een gigantisch groot verschil qua kwaliteit als je van de D7000 komt! Echt super.
    Zeker qua kleuren.

    Voor de body met standaardlens 18-55mm betaal je 1850 euro. Zijn geld waard? Ben zelf wel nog student dus fotografie is een hobby. Toch zou k het een goede investering vinden, want ik hecht ng veel belang aan mooie foto's.

    Mvg
    Jannes

  • #2
    Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

    Een ander toestel zal je zelden mooiere foto's leveren, maar fuji levert idd zijn eigen kleurtjes en kleurhelderheden
    De autofocus zal wel iets trager werken, bvb bij sport en snelle onderwerpen werkt dit ietsje minder makkelijk, zéker tracking

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

      Jannes,
      In principe maken of verkopen ze geen slechte fototoestellen. Wat wel juist is, is dat niet iedereen even graag omgaat met dit of dat type van camera. Dit is dan een subjectief gebeuren.
      De overgang D7000 naar Fuji-XT2 ?
      Ja, dat zal wel dat de foto's bij de laatste er stukken beter uit zien. Fototoestel is dan ook pas nieuw en zoals je zelf opmerkt je D7000 is 5 jaar oud. Een eeuwigheid in technologie.
      Maar !
      Laat je niet, nooit leiden door foto's en uitspraken van anderen. Je kan er wel naar zien, luisteren, maar uiteindelijk zal jij de gebruiker zijn van het nieuwe toestel. Daarom vind ik het beter dat je eens bij een paar mensen gaat die naar jouw normen een camaera hebben en vraag of je dat eens mag gebruiken en dat ze uitleg geven met het toestel in de hand.
      Je zal niet de eerste en ook niet de laatste persoon zijn die plots vast stelt dat de verwachtingen niet werden ingevuld.
      Fuji en Nikon zijn 2 totaal verschillende merken die hun toestellen op hun eigen manier benaderen.
      Indien snelheid een belangrijke zaak is, moet ik helaas melden dat Fuji steeds zal achterlopen.
      Indien macro ook je ding is, Fuji heeft voorlopig maar 1 macrolens en dat is de 60mm maar echt macro doet hij niet. Het lenzenaanbod bij Fuji is kleiner dan bij een DSLR zoals Nikon. Spijtig genoeg.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’ętre heureux

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

        Bedankt voor jullie reactie!

        Nu ik wat verder lees op internet blijk ik meer te neigen naar een XT20.
        Oké, de XT2 heeft wel wat meer uigediepte functies maar ik vermoed dat deze bij mij niet echt een rol spelen
        (shutterspeed: 1/8000 -> 1/4000, dualslot, iets grotere body, etc...). Kwaliteit van de foto's zijn nagenoeg krak hetzelfde, video boeit mij niet echt. Daarvoor gebruik ik wel mijn smartphone.

        De XT2 staat aan 1850 euro + 18-55mm
        De XT20 staat aan 1000 euro + 16-50mm f/3.5-5.6 OIS II

        Dan is de keuze snel gemaakt, denk ik? Of zie ik het hier verkeerd?

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

          Ik zou gewoon een D7500 kopen, hoef je de handleiding ook bijna niet door te nemen. En mooie foto's worden door een fotograaf gemaakt en niet door een camera.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

            Probeer het eens uit. Ben overgestapt van d3200 naar x100f en heb er zeker geen spijt van.
            J.
            Fuji x 100 f

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

              De X-T2 is qua handelbaarheid, heb wat grotere handen, toch erg verschillend van de X-T20 volgens mij.
              Neem ze allebei eens vast in de winkel en maak een paar foto's.
              Ik dacht eerst ook aan een X-T20. Het is en blijft een groot prijsverschil.
              Ben toch makkelijk bezweken voor de X-T2.
              Mijn advies: neem ze beide eens vast en maak dan je keuze.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

                Vergelijk de 18-55 ook niet met de 16-50.
                De eerste is niet zomaar een kitlens.
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade nikon D7000 naar Fuji XT2, worth it?

                  Voor mezelf vond ik de 10 beter in de hand liggen dan de 1 , hoewel ik van een 6D kwam
                  de 16-50 mag je zeker ook niet onderschatten , is niet vergelijkbaar met een standaard lensje van Canon of Nikon.
                  Ik heb ook de X-T20 gekocht ipv de X-T2 (had de 1 gehad en lag me niet zo) ook omdat ik niet echt in de regen sta te fotograferen dus +-800euro verschil was het me niet waard (en ook de handling uiteraard)

                  Comment

                  Working...
                  X