Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

incoming fog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] incoming fog

    Door het contrast tussen de warme lucht en het ijskoude oceaanwater ontstaan er mistbanken die soms de hele dag op bepaalde plaatsen zoals hier in English Harbour doortrekken met een strakke wind.

    DSC_3678 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 24 juni 2017, 14:09. Reden: sensorvlek en horizon

  • #2
    Re: incoming fog

    mooi om naar te kijken

    Comment


    • #3
      Re: incoming fog

      vreemd hoe de compositie je (mij toch) telkens naar rechts kijkt, de lijnen van de berg, de kijkrichting van de hut, het verdwijnende vertepunt in de mist.

      mooi !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: incoming fog

        Zeker een mooie opname waarbij er een ietwat lugubere sfeer vanuit gaat

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: incoming fog

          Goede keuze om naar zwart-wit om te zetten. Tevens ook een geslaagde omzetting.
          De mist is een belangrijke speler hier.
          Zonder de mist was het een eerder banale foto geweest.
          De mist zorgt voor het ietwat mysterieuze effect en dat heeft een positieve invloed op de algehele ervaring van de foto.
          En inderdaad, zoals bij een eerdere reactie hiervoor al aangehaald, de kijker wordt door de compo geloodst van links naar rechts.

          Mvg.,
          Smets84.

          Comment


          • #6
            Re: incoming fog

            Bedankt voor de reacties en commentaren.
            Mijn bedoeling was inderdaad een donkere sfeer te willen weergeven, onder andere door het ene werkloze bootje dat daar ligt te wachten op de toelating om kabeljauw te gaan vissen. Het ministerie van visserij geeft slechts enkele weken per jaar toelating hiervoor en dan nog is de vangst beperkt tot 5 vissen per persoon en per dag. Dit om het visbestand terug te laten aangroeien.
            De mist benadrukt deze sfeer en vandaar ook mijn keuze voor zw/w.
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: incoming fog

              algemeen beeld is mooi ,maar zou het even rechtzetten helt af naar rechts (waterlijn ) ook een grote sensorvlek ong in het midden in de lucht .

              Comment


              • #8
                Re: incoming fog

                Mooi met die inkomende mist...Knap sfeertje, de zwart-wit omzetting help hier nog eens aan mee..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: incoming fog

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                  vreemd hoe de compositie je (mij toch) telkens naar rechts kijkt, de lijnen van de berg, de kijkrichting van de hut, het verdwijnende vertepunt in de mist.

                  mooi !
                  Helemaal eens. Als het je bedoeling was om ons een kant op te dwingen is dat super gelukt !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: incoming fog

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    algemeen beeld is mooi ,maar zou het even rechtzetten helt af naar rechts (waterlijn ) ook een grote sensorvlek ong in het midden in de lucht .
                    Bedankt bopatje, ik zal het even rechtzetten en die sensorvlek had ik niet gezien; zal ze wegpoetsen.
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: incoming fog

                      Bedankt voor de reacties.
                      Ik vind het interessant wanneer een foto vragen oproept bij de kijker.
                      Ik wilde inderdaad een "donkere" sfeer creëren. Vandaar ook de omzetting in zw/w. En dat die blik die naar rechts getrokken wordt vond ik passend omdat deze dus naar de oceaan gaat die verdwijnt in de mist. Mocht ik de foto nog een stuk langer gemaakt hebben dan zou er niets meer te zien geweest zijn door die mist van over zee.
                      Ik zal volgende week ook eens wat andere foto's posten van deze locatie, ook met mist maar met een compleet andere sfeer en in kleur.
                      mvg,
                      Raf.

                      Comment

                      Working...
                      X