Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

    Prijzen: $1599 en $1299

    Zelf ben ik benieuwd naar de prestatie van de 24-70mm (beeldkwaliteit en stabilisatie), gezien de Nikon prijzig en blijkbaar wisselende beeldkwaliteit geeft.
    Wel ben ik wat bang van de autofocus, toch een pijnpunt (het enige pijnpunt?) van de ART reeks, vooral omdat het geen prime betreft. Valt de AF goed bij te sturen voor verschillende brandpuntafstanden?

  • #2
    Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Prijzen: $1599 en $1299

    Zelf ben ik benieuwd naar de prestatie van de 24-70mm (beeldkwaliteit en stabilisatie), gezien de Nikon prijzig en blijkbaar wisselende beeldkwaliteit geeft.
    Wel ben ik wat bang van de autofocus, toch een pijnpunt (het enige pijnpunt?) van de ART reeks, vooral omdat het geen prime betreft. Valt de AF goed bij te sturen voor verschillende brandpuntafstanden?
    Stefan wat ik op screenshots zag, kun je het met de dock helemaal instellen voor iedere brandpunt.
    Oorspronkelijk geplaatst door http://zoom.nl/artikel/reviews/23890-sigma-usb-dock-ud-01.html
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Stefan wat ik op screenshots zag, kun je het met de dock helemaal instellen voor iedere brandpunt.
      Valt dan wel mee als het gebruiksvriendelijk is. Ik heb maar 1 ART-lens, de 35mm maar zeer tevreden van de kwaliteit, dus ik hou deze reeks wel wat in het oog.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Valt dan wel mee als het gebruiksvriendelijk is. Ik heb maar 1 ART-lens, de 35mm maar zeer tevreden van de kwaliteit, dus ik hou deze reeks wel wat in het oog.
        Lees ook eens het artikel in de bron.
        Het afstellen is met behulp van Sigma's software zo gepiept. Maar het daadwerkelijk meten van enige afwijking van het objectief lijkt meer op wetenschap dan dagelijkse praktijk.
        Dus dan heb je antwoord op je vraag. Dus ja het is gebruiksvriendelijk, maar het meten is een ander verhaal.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

          voor deze lenzen van sigma een Verkoopadviesprijs gekregen,
          voor de 24/70mm 1599€
          voor de 14mm 1800€
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
            voor deze lenzen van sigma een Verkoopadviesprijs gekregen,
            voor de 24/70mm 1599€
            voor de 14mm 1800€
            Goeie dag. Wat een prijs voor de 14mm
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Goeie dag. Wat een prijs voor de 14mm
              Toch ook voor het 24/70 model.
              Alle cameramerken hebben dikwijls een eigen 24/70 in hun aanbod, en met deze prijzen zitten ze in de prijsklasse van de merkeigen modellen.
              Binnenkort misschien duurder?
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

                Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                Toch ook voor het 24/70 model.
                Alle cameramerken hebben dikwijls een eigen 24/70 in hun aanbod, en met deze prijzen zitten ze in de prijsklasse van de merkeigen modellen.
                Binnenkort misschien duurder?
                Bij Nikon zit je voor die 24/70mm met VR al aan ca. 2200 euro, de niet-VR is geloof ik zelfde prijsklasse als de Sigma.
                De 14mm zou ik -de prijs in het achterhoofd- zou ik steeds voor de 14-24mm gaan in de plaats, want op een UWA verwacht ik niet perse f/1.8 en die 10mm zoom op zo een breedhoek is veel.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

                  Je kan die via de dock inderdaad helemaal bijregelen, maar het zou toch netjes zijn dat ze meteen al goed werkt, anders moet je er nog veel tijd insteken voor je ze kan gebruiken.
                  Mijn Canon 24-70 f2,8 L II heeft geen beeldstabilisatie, maar ik heb er geen speciaal apparaat voor nodig om ze juist te zetten.
                  Ik heb die nu al op verschillende body's gebruikt, en ik heb nergens iets moeten aanpassen, die werkt steeds perfect, op alle brandpuntsafstanden is die scherp op f2,8.

                  Maar Sigma maakt de laatste tijd wel heel scherpe lenzen, het is dus te verwachten dat dat ook het geval is voor hun nieuwste 24-70.
                  De prijs is ook scherper dan de echte "merklenzen", en Canon heeft bijvoorbeeld op dit ogenblik nog geen beeldstabilisatie in de 24-70.
                  Het kan dus een heel goed alternatief zijn, op voorwaarde dat de AF even betrouwbaar is als mijn Canon 24-70.
                  Als ze op tijd nieuwe software uitbrengen, dan kan je de lens zelf terug in orde krijgen als ze niet meer compatibel is met een nieuwe camera (je moet er dan wel een dock bijkopen, die moet je eigenlijk al bij de prijs van de lens tellen, maar als je meerdere Sigma's hebt die daarmee compatibel zijn heb je er wel maar één nodig, of als je iemand kent die zo'n dock heeft, dan mag je die misschien wel gebruiken).
                  Maar dan moet Sigma er natuurlijk wel voor blijven zorgen dat er nieuwe software blijft komen in de toekomst.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma ART 14mm f/1.8 en 24-70mm f/2.8 gaan in preorder vandaag

                    Voor wie erop zit te wachten: de 24-70's zouden pas rond september verwacht worden in de winkels.

                    Comment

                    Working...
                    X