Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpstelafstand 70-300 VR met tussenringen : iemand de cijfers ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherpstelafstand 70-300 VR met tussenringen : iemand de cijfers ?

    hallo BD'ers,

    ik heb door langdurige ziekte veel vrije tijd maar jammer genoeg ook een klein budget, en zou toch graag macro proberen
    nu heb ik een 70-300 VR waarvan de kortste scherpstelafstand 1,50 meter is wat onbruikbaar is voor close-up laat staan macro
    heeft iemand een idee hoeveel korter die afstand wordt met tussenringen? wordt het dan wel werkbaar ?
    deze gegevens vind ik in geen enkel boekje of artikel terug

    ook heb ik de Sigma 16-50 2.8 met kortste scherpstelafstand 25 cm, maar daar zijn de beestjes bang van hé
    ( of van mijzelf als ze me zien naderen )

    alvast bedankt voor uw tijd en antwoorden

    Pol

  • #2
    Re: scherpstelafstand 70-300 VR met tussenringen : iemand de cijfers ?

    Goh ik denk dat je met vlinders nog wel weg kunt komen met de 70-300. Maar voor mooie foto' s van kleinere insecten zul je toch beter kunnen sparen voor een andere lens. Ik denk niet dat je kwalitatief goed op een 1:1 lens komt die voldoende bruikbaar is. Waarom ga je niet voor een Canon 500D close-up lens? of vergelijkbare lens. De genoemde Canon bestaat uit 2 lens elementen en zou erg goed zijn. Op deze manier houdt je ook nog de relatief zwakke lichtsterkte in stand. Met extenders heb je straks een lichtsterkte van F8 a 11 als je beetje pech hebt.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: scherpstelafstand 70-300 VR met tussenringen : iemand de cijfers ?

      Canon 500D en 250D

      250 of 500 mm is de werkafstand vanaf de frontlens,met objectief ingesteld op oneindig.
      Last edited by demuro; 21 juni 2017, 19:48.

      Comment


      • #4
        Re: scherpstelafstand 70-300 VR met tussenringen : iemand de cijfers ?

        Extensie tubes Canon 12.5 en 25 mm
        Je brandpuntsafstand zal er wel ergens tussen staan.Hopelijks ben je met beide tabellen iets.
        Last edited by demuro; 21 juni 2017, 19:49.

        Comment

        Working...
        X