Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomaanslag Centraal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bomaanslag Centraal

    We hebben geluk gehad .... Als chemicus weet ik maar al te goed hoe gemakkelijk het is om bommen te maken, daarom vind ik het zo verbazingwekkend hoe particulieren aan bepaalde producten kunnen geraken in grotere hoeveelheden.
    Gewoon even zeggen.

  • #2
    Re: Bomaanslag Centraal

    Klopt en het ergste is dan nog dat je alles heel snel en eenvoudig uitgelegd op het internet kan vinden. Vind trouwens dat ook de media daar licht mee omspringen. Bommeke maken, zakje spijkers er bij met de reden waarom .... Dit hoeft voor mij niet echt. Het melden van de daad, tout crû is crû genoeg.
    Maar het bewijst nog maar eens dat alle veiligheid ten spijt je dit soort terrorisme nooit, nimmer zal kunnen beletten. Het zal de volgende dagen alleen weer ambetanter worden om met een rugzak in het Brusselse rond te lopen. Steeds gestopt en verklaren wat je mee hebt, het eventueel tonen. Maar mijn dagelijkse fotouitstapjes over de middag ga ik er toch niet door laten verbrodden.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 21 juni 2017, 14:29. Reden: correctie
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Bomaanslag Centraal

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      We hebben geluk gehad .... Als chemicus weet ik maar al te goed hoe gemakkelijk het is om bommen te maken, daarom vind ik het zo verbazingwekkend hoe particulieren aan bepaalde producten kunnen geraken in grotere hoeveelheden.
      Gewoon even zeggen.
      Heu ... een krachtig, zeer krachtig explosief, is gemakkelijk te maken met huis- en tuin keukenmiddelen .... wat dan ook grif gebruikt wordt. persoonlijk zou ik het niet aandurven omdat in mijn keuken aan te maken maar schijnbaar zijn er simpele methoden om daar kilos van te maken ... (zie aanslag Zaventem ... )

      Comment


      • #4
        Re: Bomaanslag Centraal

        De opeenvolging van aanslagen is wel opmerkelijk de laatste maanden. Londen, Parijs, Brussel...
        Er lijkt maar geen eind aan te komen. Crazy world.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Bomaanslag Centraal

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          We hebben geluk gehad .... Als chemicus weet ik maar al te goed hoe gemakkelijk het is om bommen te maken, daarom vind ik het zo verbazingwekkend hoe particulieren aan bepaalde producten kunnen geraken in grotere hoeveelheden.
          Gewoon even zeggen.
          Tsja, maar je kan de mensen moeilijk verbieden om bvb. kunstmest en diesel te kopen hé !?
          En daar maak je ook een krachtig bommeke mee hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Bomaanslag Centraal

            Als je in het Brusselse een Kalasjnikov kunt kopen alsof je bij de bakker een dozijn pistolets koopt, waarom zou je dan niet aan het nodige geraken om een bom te maken?
            Handleidingen op het internet bij de vleet, vooruit maar.
            Maar ojee, een blote tiet...............................
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Bomaanslag Centraal

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Als je in het Brusselse een Kalasjnikov kunt kopen alsof je bij de bakker een dozijn pistolets koopt............................................. .......
              Voor een patroonlader heb je binnenkort wel een vergunning nodig?
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Bomaanslag Centraal

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Als je in het Brusselse een Kalasjnikov kunt kopen alsof je bij de bakker een dozijn pistolets koopt, waarom zou je dan niet aan het nodige geraken om een bom te maken?
                Handleidingen op het internet bij de vleet, vooruit maar.
                Maar ojee, een blote tiet...............................
                Ga me nu niet zeggen dat je dat laatste niet vind op het internet

                Comment


                • #9
                  Re: Bomaanslag Centraal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  Ga me nu niet zeggen dat je dat laatste niet vind op het internet
                  Een tiet met geld daarentegen
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bomaanslag Centraal

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    We hebben geluk gehad .... Als chemicus weet ik maar al te goed hoe gemakkelijk het is om bommen te maken, daarom vind ik het zo verbazingwekkend hoe particulieren aan bepaalde producten kunnen geraken in grotere hoeveelheden.
                    Gewoon even zeggen.
                    Klopt, maar ook iedereen kan een wagen kopen of huren en ermee in het publiek rijden.
                    Ook iedereen kan een mes kopen en iemand de keel oversnijden en iedereen kan beton kopen om een lijk in te verstoppen.
                    Als men alles moet verbieden van producten waarmee een misdaad kan begaan worden, dan leven we niet meer.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bomaanslag Centraal

                      Maarja, kijk. Ik vraag mij ook wel af of die "mensen" wel goed bij hun verstand zijn.
                      Het is al van alle tijden dat vrouwen verkracht worden, kinderen ontvoerd of misbruikt,... En daar is helemaal niets voor nodig.
                      Moeten we niet meer inzetten op psychisch welzijn? Mensen die in de knoop zitten met zichzelf krijgen niet terugbetaalt als ze naar een psycholoog gaan.
                      Ook de wetgeving zou best nog een groot stuk kunnen verbeteren om zaken van onrecht te bestrijden en ik denk dan heel breed. Kwestie dat de dingen al niet hun oorsprong van ongenoegen moeten vinden in onrecht die door ongunstige of oneerlijke wetgeving komt.
                      Want veel van die krankzinnige situaties komen tot stand uit onvrede, onrecht,...

                      Moeilijk debat sowieso....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bomaanslag Centraal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        Ga me nu niet zeggen dat je dat laatste niet vind op het internet
                        'k Wetekikdanie, kikkenienavulle prentjes.vanzeneigens nie.
                        Bedoelde dat je een wapen of een handleiding voor het maken van een bom poepsimpel vind op het www. maar als het over stoute madammen gaat dan is het een schande dat dit op tinternet staat.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bomaanslag Centraal

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Heu ... een krachtig, zeer krachtig explosief, is gemakkelijk te maken met huis- en tuin keukenmiddelen .... wat dan ook grif gebruikt wordt. persoonlijk zou ik het niet aandurven omdat in mijn keuken aan te maken maar schijnbaar zijn er simpele methoden om daar kilos van te maken ... (zie aanslag Zaventem ... )
                          Ja, idd. Ik las zonet dat hier net net als in Zaventem ging over TATP. Ik ga de ingredienten niet verklappen maar ze zijn idd zeer makkelijk te vinden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bomaanslag Centraal

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Tsja, maar je kan de mensen moeilijk verbieden om bvb. kunstmest en diesel te kopen hé !?
                            En daar maak je ook een krachtig bommeke mee hoor.
                            Klopt. Oklahomabomer Mc Veigh heeft dat indertijd zo gedaan. Maar kunstmest en kunstmest is twee

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bomaanslag Centraal

                              Het is een beetje dezelfde discussie als voor drugs. Veel producten zijn met de jaren verboden omdat ze te dicht bij een drug stonden. Lyserginezuur is ooit vrij verkrijgbaar geweest tot Albert Hoffmann ontdekte dat er op een wip en een knip LSD kon van maken.

                              Maar makkelijk is de hele situatie echt niet echt.

                              Comment

                              Working...
                              X