Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson printer

    Ik heb nog een goeie Epson-fotoprinter in de kast staan die ik echter al een paar jaar niet meer gebruikte. Nu vroeg ik me af of gewoon een nieuwe set van 5 cartridges er in stoppen volstaat om hem terug aan de praat te krijgen ? Er hebben wel al die tijd oude cartridges in gestoken, die intussen klaar zijn voor de vuilbak. Iemand ervaring ?
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

  • #2
    Re: Epson printer

    Kans is groot dat buisjes verstropt zitten. Lang stilstaan is meestal fataal.

    Comment


    • #3
      Re: Epson printer

      De technologie gaat zo snel, stuur dat ding naar recupel, en koop een nieuwe.
      Als je die een paar jaar in de kast kon laten is de vraag misschien of je een printer nodig hebt...
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Epson printer

        Wat is het type van de Epson printer ? Is het van de XP serie ?
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Epson printer

          Heb je die al geprobeerd met de inktpatronen die er nu inzitten?
          Als die daarmee werkt, dan is er geen probleem, als er maar een deel van de kleuren op het papier terechtkomt, dan gebruik je de software om de printkop te reinigen.
          Lukt dat niet, dan zou ik geen geld uitgeven aan nieuwe inktpatronen, want dan ben je dat geld ook nog kwijt.

          Als je veel geluk hebt, dan werkt die nog, maar ik zou er zeker geen geld aan uitgeven vooraleer je er zeker van bent dat die printer nog werkt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Epson printer

            Het betreft een Epson Stylus Photo P50 die zichzelf buiten gebruik stelde omdat ik zo gierig was om er goedkope - niet-Epson - cartridges in te steken. Ik heb de printer destijds vervangen door een goeiekoop Canon-prulletje voor gewone printjes ( geen foto's).
            Ik wou mijn foto-printer terug in gebruik nemen omdat ik er een fatsoenlijke nodig heb voor m'n avondles fotografie.
            Last edited by Andaluz; 21 juni 2017, 07:26.
            André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

            Comment


            • #7
              Re: Epson printer

              daarvoor verkopen ze bij 123inkt.be reinigingscartridges. Deze kuisen de spuitkanaaltjes. Kost niet zo veel. Dus deze erin steken en een paar keer de reinigingsprocedure laten doorlopen. Nachtje laten staan en dan nog eens doen.
              Als er dan nog niets doorkomt => recycleren.
              Goedkoopste toner en inktpatronen! ✔ Laagste prijs garantie! ✔ Alle originele merken ✔ Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis ✔ Betrouwbaar en snel, 123inkt.be

              Comment


              • #8
                Re: Epson printer

                Da's het probleem net 😧, Epson heeft mijn printer zo geprogrammeerd dat hij het vertikt te werken met de cartridges van 123-inkt ! Op het internet destijds naar een oplossing gezocht, en wel iets daarover gevonden, maar dat werkte ook niet.
                Maar waarschijnlijk heeft Epson zelf ook wel dergelijke reinigingssetjes, moet ik eens nakijken. Bedankt voor de tip !
                André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                Comment


                • #9
                  Re: Epson printer

                  Heb je hen al eens gecontacteerd?
                  Last edited by Tonerider; 21 juni 2017, 11:47.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Epson printer

                    Ik heb hier een Epson P50 die al vanaf het begin werkt met hervulbare cartridges (maar ik weet ondertussen al niet meer waar ik die toen besteld heb).
                    De printer krijgt geen automatische updates, misschien ligt het daaraan dat die zo nog altijd werkt.
                    Met die hervulbare cartridges krijg je niet de echte fotokwaliteit die je wel hebt met originele inkt (de kleuren zijn niet perfect, en de kleurvastheid valt ook tegen).
                    Maar kwaliteitsafdrukken maak ik niet zelf op een A4 printertje, die laat ik wel ergens anders maken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Epson printer

                      Bij mij hetzelfde... voor de prijs van printer, papier en later nieuwe cartridges kan je al heel veel prachtige prints bestellen.
                      Ik heb besloten om geen zotte kosten te maken ... m'n goeiekoop Canon-printertje gaat het moeten blijven doen, goeie foto's besteed ik wel uit.
                      Mijn laatste semester cursus digitale fotografie zal onder meer gaan over printer-calibratie, en daarom was ik in de verleiding om mijn goeie ouwe P50 opnieuw aan de praat te krijgen ... langs de andere kant heb ik ook gemerkt dat een soortgelijke nieuwe printer kopen (zelfs A3 !) niet veel duurder is dan de oude van eventueel reinigingscartridges + nieuwe inktcartridges te voorzien. Idee even geparkeerd.
                      ... slotvraagje aan onze "Black Bandit😀" : waar laat jij je prints maken ?
                      Last edited by Andaluz; 21 juni 2017, 22:24.
                      André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                      Comment


                      • #12
                        Re: Epson printer

                        Ik laat mijn prints gewoonlijk maken bij Pixum.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Epson printer

                          In principe werkt die P50 perfect met pigmentinkt. Ik gebruik een Epson 1500W (de A3+ versie) en ik maak gebruik van Fuji DL inkt. Dit is inkt uit grote patronen voor Fotolab printers. Dit is gewoon hetzelfde als de peperdure Claria Photographic inkt, die in die piepkleine patronen zit. NOOIT firmware upgrades uitvoeren, die zijn fataal voor navulpatronen. Ik maak zowel gebruik van kleurstofinkt (Fuji DL), pigmentinkt (Inktec Powerchrome K3) en ook een setje van 6 gradaties Zwart/grijs voor zeer neutrale z/w afdrukken met een vloeiende gradatie. Ik heb lang gezocht, maar met deze 3 inkten krijg lichtbestendige afdrukken, die niet verbleken. Overigens is die Fuji DL inkt niet goedkoop, maar soms kan je via Ebay vervallen patronen op de kop tikken, waarbij ik die inkt uit de patronen trek met een spuit en dan in die navulpatronen steek. Dit is professionele inkt voor fotolabprinters, dus uiterst lichtbestendig.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment

                          Working...
                          X