Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

    Zou deze ook toegelaten zijn in België?
    CE gekeurd en "stelt zichzelf in op het moment van aankomst" vanaf het moment dat je auto niet meer in beweging is.

    Last edited by Guest42; 21 juni 2017, 10:09.

  • #2
    Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zou deze ook toegeelaten zijn in België?
    CE gekeurd en staat stil vanaf het moment dat je auto niet meer in beweging is.

    http://www.autostyle.nl/catalogus/pa...-blauw-nl.html
    Zal eerder voor Nl zijn denk ik, daar zie je praktisch overal 'parkeerschijf verplicht'. Hier in Belgenland heel wat minder toch de laatste jaren (denk ik toch).
    Alhoewel ik niet veel, om niet te schrijven nooit in grote steden kom in België. Dus ik weet niet hoe het daar is.

    Parkeren zal wel van langs om duurder worden vrees ik. Nu is het in Waregem (ook stad ) eveneens zo.

    Dan nog in vijf verschillende zones verdeeld, zoals daar zijn
    'Groen - dienstenzone',
    'Blauwe zone'
    'Blauwe zone buiten centrum'
    'Rood - runshopping'
    'Geel - funshopping

    zodat nu niemand meer weet wat of hoe.
    Raak daar maar eens wijs uit voor wie eens toevallig in Waregem zou belanden.

    Maar ja waarom makkelijk maken als het ook moeilijk gaat.

    In Texel een paar weken geleden ook zo iets. Je moet voor het parkeren daar een Texel e-vignet kopen .
    Een Texel e-vignet kost € 7,50 per dag, € 15,- per week of € 20,- per jaar.
    Maar dan moet je, al heb je het vignet gekocht, toch nog op sommige plaatsen bijkomend een parkeerkaart gebruiken omdat je niet langer dan 2 uur mag staan.

    Gelukkig hoef ik me al die parkeerproblemen niet aan te trekken.
    Ik parkeer zowat overal gratis, ook in het buitenland... alhoewel ik het ook liever anders had gehad, maar het is toch meegenomen, net zoals ik me ook niks moet aantrekken van de Umweltplakette en andere Crit'Airs.
    Last edited by Guest17; 20 juni 2017, 17:32.

    Comment


    • #3
      Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

      Voor zover ik weet is dit in Belgie niet geldig. Het voldoet niet aan de voorschriften van het verkeersregelment.

      De reden dat ik dit zeg is omdat ik meen mij te herinneren dat er ergens gratis parkeerschijven uitgedeeld werden bij een supermarkt of zo en blijkbaar was de tekst er op niet in de talen zoals voorzien in het regelment.
      Met als resultaat dat de mensen een boete kregen. Is op tv geweest.

      Comment


      • #4
        Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Voor zover ik weet is dit in Belgie niet geldig. Het voldoet niet aan de voorschriften van het verkeersregelment.

        De reden dat ik dit zeg is omdat ik meen mij te herinneren dat er ergens gratis parkeerschijven uitgedeeld werden bij een supermarkt of zo en blijkbaar was de tekst er op niet in de talen zoals voorzien in het regelment.
        Met als resultaat dat de mensen een boete kregen. Is op tv geweest.
        Je zal inderdaad wel gelijk hebben, moet er in vier talen op staan en mag niet voorzien zijn van een klok volgens de wet.
        Hoewel die klok niet meedraaiende is tijdens de stilstand van de auto mag het blijkbaar ook niet.
        Last edited by Guest42; 21 juni 2017, 06:43.

        Comment


        • #5
          Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

          Geert, BuurmanBert
          Ik heb de vraag gesteld aan de toezichthoudende overheid. Nu wachten op hun antwoord. Van zodra ik dat heb breng ik jullie op de hoogte.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Geert, BuurmanBert
            Ik heb de vraag gesteld aan de toezichthoudende overheid. Nu wachten op hun antwoord. Van zodra ik dat heb breng ik jullie op de hoogte.
            U moet al die moeite niet doen, want het is niet moeilijk hé.

            Hier staat alles klaar en duidelijk.

            En als je de bijlage opent staat er nog een tekeningske bij ook .
            Last edited by Guest17; 21 juni 2017, 09:10.

            Comment


            • #7
              Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

              Hmmm, hoe lang mag je eigenlijk parkeren met zo'n schijf ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Hmmm, hoe lang mag je eigenlijk parkeren met zo'n schijf ?

                grts
                Sieg
                Sieg, demeyereg, buurman Bert...

                De maximale parkeerduur is 2u vanaf het tijdstip dat door de pijl aangewezen wordt… behalve indien een bord het anders aanwijst (een verkeersbord zou bvb. een kortere parkeerduur kunnen aangeven).

                Comment


                • #9
                  Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Sieg, demeyereg, buurman Bert...

                  De maximale parkeerduur is 2u vanaf het tijdstip dat door de pijl aangewezen wordt… behalve indien een bord het anders aanwijst (een verkeersbord zou bvb. een kortere parkeerduur kunnen aangeven).
                  Inderdaad de aangegeven tijd, normaal is dat 2 U maar in veel randgebieden van steden ook veelal 4 U, bv. Baron Ruzettelaan is onlangs 4U
                  geworden maar ook sportcomplex Knokke, Hippoliet Spilleboutdreef Roeselare, (Zwembad en De Spil) Enz. http://www.despil.be/docs/parkeerpla...eselare(1).pdf

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                    Oei, last van de hormonen of is het het mooie weer ?
                    Je kan na het lezen van andermans gedachten nu ook al andermans mails naar derden lezen ...
                    Ik ken ook de wegcode (wordt verondersteld indien je een rijbewijs hebt). De vraag, vragen die ik stelde is, zijn wel iets anders, maar dat had je toch moeten gezien hebben.
                    Je had dat antwoord direct kunnen geven op de vraag van Geert, misschien eenvoudiger geweest.






                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    U moet al die moeite niet doen, want het is niet moeilijk hé.

                    Hier staat alles klaar en duidelijk.

                    En als je de bijlage opent staat er nog een tekeningske bij ook .
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Oei, last van de hormonen of is het het mooie weer ?
                      Je kan na het lezen van andermans gedachten nu ook al andermans mails naar derden lezen ...
                      Ik ken ook de wegcode (wordt verondersteld indien je een rijbewijs hebt). De vraag, vragen die ik stelde is, zijn wel iets anders, maar dat had je toch moeten gezien hebben.
                      Je had dat antwoord direct kunnen geven op de vraag van Geert, misschien eenvoudiger geweest.
                      Nee geen last van het weer.... airco in huis .

                      En via mail correspondeer ik hier niet, iedereen mag meelezen wat ik hier schrijf, ik heb niks te verbergen, en wanneer ik raad kan geven, dan mag iedereen daar van profiteren van mij .

                      Het leven kan toch eenvoudig en schoon zijn niet .
                      Last edited by Guest17; 21 juni 2017, 12:46.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Inderdaad de aangegeven tijd, normaal is dat 2 U maar in veel randgebieden van steden ook veelal 4 U, bv. Baron Ruzettelaan is onlangs 4U
                        geworden maar ook sportcomplex Knokke, Hippoliet Spilleboutdreef Roeselare, (Zwembad en De Spil) Enz. http://www.despil.be/docs/parkeerpla...eselare(1).pdf
                        Dat zal dan waarschijnlijk ook mooi op de blauwe-zone-borden aangegeven staan, net zoals wanneer het korter is dan 2 uur.
                        Allee, dat zou toch moeten, als het korter is vermelden ze het, als het langer is zou het dan ook moeten.
                        Als er niks speciaals op die blauwe-zone-borden staat aangegeven, dan ga ik er van uit dat het 2 uur is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                          In blauwe zone van Blankenberge mag je maar 1 uur staan met parkeerschijf. http://www.parkeren.be/blankenberge/blauwe-zone

                          Comment


                          • #14
                            Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            In blauwe zone van Blankenberge mag je maar 1 uur staan met parkeerschijf. http://www.parkeren.be/blankenberge/blauwe-zone
                            Maar dan moet dat ook ter plaatse aangegeven worden. [emoji1]
                            Zonder indicatie is de standaard geldig.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nooit meer vergeten je parkeerschijf te zetten.

                              Ach, een nieuw modelletje kan er altijd bij.
                              Gelieve geen boete te geven
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X