Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

    Kunnen koffievlekken verwijderd worden van roestvrij staal (spoelbak) zonder schuren? Heb al verschillende middelen gebruikt, echter zonder resultaat

  • #2
    Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

    Al eens met azijn geprobeerd?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

      Ja, werkt niet .

      Comment


      • #4
        En een oplossing van zuiveringszout ( natriumbicarbonaat ) en water?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

          methanol of aceton ? Met polierwatten voor de auto.

          Comment


          • #6
            Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

            doekje er op en dan met stoomstrijkijzer volle bak stomen (natuurlijk geen contact maken)

            Comment


            • #7
              Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              En een oplossing van zuiveringszout ( natriumbicarbonaat ) en water?
              Dat nog niet, eens proberen.

              Comment


              • #8
                Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                Vanish oxy action in poedervorm. (liquid heb ik nog niet geprobeerd)
                Bergje maken, keukenpapier er over en dan een beetje kokend water er over gieten. Laat maar een paar uur trekken, en dan is de vlek weg.

                Comment


                • #9
                  Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                  Soda (natriumbicarbonaat) oplossen. Een stuk keukenrol op de vlekken leggen en begieten met de oplossing. Een uurtje laten intrekken en de vlek is weg.
                  Het gaat nog veel simpeler met een microvezeldoekje. Dat maakt geen krassen op roestvrijstaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                    Ik wist zelfs niet dat koffie vlekken kon maken op inox/rvs spoeltafels
                    Ik giet elke morgen het restant koffie in onze spoelbak met wat water er achter aan.
                    Maar zelfs een opgedroogde koffievlek wrijf je er zo af met een vochtige doek toch (?).

                    Soms wordt zelfs aangeraden om het koffiedik met wat water door de spoelbak/afvoer te gieten omdat dit de zwanenhals en de buizen binnenin wat zou reinigen (?)
                    Al zijn de meningen daarover wat verdeeld, maar als dat dan vlekken zou maken, zou niemand het toch doen denk ik dan.

                    Of snap ik iets niet ?
                    Last edited by Guest17; 20 juni 2017, 14:45.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Soda (natriumbicarbonaat) oplossen. Een stuk keukenrol op de vlekken leggen en begieten met de oplossing. Een uurtje laten intrekken en de vlek is weg.
                      Het gaat nog veel simpeler met een microvezeldoekje. Dat maakt geen krassen op roestvrijstaal.
                      Hangt ervan af wat bedoeld wordt met "soda" .. 't ene is al wat "straffer" dan het andere ...

                      quote Wiki
                      Soda kan verwijzen naar:

                      een verzamelnaam voor verschillende chemische verbindingen die natrium, dat in vele talen ook als sodium bekendstaat, bevatten:
                      natriumcarbonaat (Na2CO3), verreweg de meest gebruikelijke betekenis van soda.
                      natriumwaterstofcarbonaat (NaHCO3), dubbelkoolzure soda, natriumbicarbonaat, baksoda
                      natriumhydroxide (NaOH), bijtende soda, caustische soda

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik wist zelfs niet dat koffie vlekken kon maken op inox/rvs spoeltafels
                        Ik giet elke morgen het restant koffie in onze spoelbak met wat water er achter aan.
                        Maar zelfs een opgedroogde koffievlek wrijf je er zo af met een vochtige doek toch (?).

                        Soms wordt zelfs aangeraden om het koffiedik met wat water door de spoelbak/afvoer te gieten omdat dit de zwanenhals en de buizen binnenin wat zou reinigen (?)
                        Al zijn de meningen daarover wat verdeeld, maar als dat dan vlekken zou maken, zou niemand het toch doen denk ik dan.

                        Of snap ik iets niet ?
                        Ik deel uw verbazing !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                          Probeer eens Chemico.


                          Met dit product krijg je veel zaken zuiver, waar andere niet in slagen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                            Wel, dacht ik ook.
                            Er bestaat wel inox_poets order de vorm van een creme. Van Ca-va-seul dacht ik.
                            Of anders gewoon met zilverpoets?
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Maar zelfs een opgedroogde koffievlek.......?
                              Ofwel heb jij ander roestvrij staal of heb ik straffere koffie . Is een Franke bak. Een dag laten staan is bij mij uit den boze

                              Comment

                              Working...
                              X