Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera

    hallo iedereen

    een vraagje zoals er velen hebben misschien, welke camera moet ik kiezen? Ik zou de camera gebruiken voor de gewone dingen zoals familiefoto's, reizen en noem zo maar op, maar eigenlijk voor mijn zoon die basketbal speelt. Dus er wordt daar veel gelopen en soms zitten we 20 a 30 meter van waar hij staat. Het is ook altijd binnen in sportzalen, soms weinig licht. Veel ervaring heb ik niet met camera's, maar zou het wel willen leren allemaal. Wat kunnen jullie mij aanraden. Alvast bedankt.

  • #2
    Re: welke camera

    Wat mag het kosten
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: welke camera

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Wat mag het kosten
      Max. 400 euro

      Comment


      • #4
        Re: welke camera

        Oorspronkelijk geplaatst door krist Bekijk bericht
        Max. 400 euro
        Besef dat je voor dit bedrag eigenlijk geen geschikte lens kunt kopen voor fotograferen van je zoon die aan het basketballen is. Laat staan dat je een geschikte camera kunt kopen.

        Voor je familie en reis foto' s moet je gewoon kijken welke camera' s je fijn vind. Ik denk niet dat hier nu zo heel veel verschil in zit. Zou wel kijken naar eentje waarbij je geld overhoud voor een tweede accu en een geheugenkaartje van 32 a 64GB ofzo.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: welke camera

          Zelf zou ik kijken voor een tweedehands Pana FZ1000. Daar zijn prima
          vakantiefotos mee te nemen.
          Voor uw basketballende zoon zou ik dan in 4k filmen. Daar zijn foto`s
          van 8 gb uit te nemen. Heel goed voor actie en momenten, alleen een
          geschikt geheugenkaartje voor kopen.

          Comment


          • #6
            Re: welke camera

            Ik hoef wel niet te filmen, alleen foto's nemen als hij basket.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door krist Bekijk bericht
              Ik hoef wel niet te filmen, alleen foto's nemen als hij basket.
              En dat gaat zeer moeilijk worden om goede resultaten te halen met 500€..... De methode hierboven beschreven met de Pana is geen slecht alternatief....
              Last edited by Franciskine; 20 juni 2017, 10:15.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: welke camera

                Doordat ik foto's wil maken van bewegende mensen, is mijn budget te laag?

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door krist Bekijk bericht
                  Doordat ik foto's wil maken van bewegende mensen, is mijn budget te laag?
                  Tja, combinatie reflex camera en lichtsterke lens is wat je nodig hebt, zeker bij mindere lichtomstandigheden, zelfs tweedehands vrees ik dat je met 500 niet gaat toe komen. ...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera

                    Dit is een mogelijkheid, Canon 700D. Het is allemaal niet van de beste kwaliteit maar voor dat geld kan je niet meer verwachten.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door krist Bekijk bericht
                      Ik hoef wel niet te filmen, alleen foto's nemen als hij basket.
                      Neen, dat snap ik ook wel. Maar het is een hulpmiddel indien je er echt niet
                      wat meer centen in kan of wilt steken. Ik heb er foto`s van gezien met op-
                      vliegende vogels en zo en die waren fantastisch. 25 beelden per seconde.
                      Je mist dus niet veel en je haalt het maximum uit je camera. Altijd positief
                      blijven, dat is de boodschap...

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera

                        Ja.

                        Bij normale omstandigheden (voldoende licht en geen te snelle bewegingen / veel licht en snelle bewegingen), kan je voor jou budget zeker een toestel kopen dat zeer degelijke foto's maakt.
                        Er is uiteraard nog wel verschil met duurdere toestellen, maar de kwaliteit voldoet aan de minimale eisen (scherpte, ruis).

                        Wanneer men onder minder goeie omstandigheden gaat werken dan gaat niet enkel het verschil met duurdere toestellen snel toenemen, maar gaat de kwaliteit ook niet meer aan de minimum eisen voldoen.

                        Het is voor velen niet duidelijk dat feestjes bij lamplicht, nachtfoto's of indoor sporten eigenlijk al zeer moeilijke omstandigheden zijn.
                        Ik heb met mijn D7000, een 70-300 VR en een 35mm 1.8 geprobeerd om indoor basketbal te fotograferen en dat haalde maar nipt de minimum kwaliteit. Mijn D600 gaf iets beter, maar voor een de kwaliteit van de foto's uit een magazine te halen, moet je nog een kwaliteit hoger gaan.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                          Ja.

                          Bij normale omstandigheden (voldoende licht en geen te snelle bewegingen / veel licht en snelle bewegingen), kan je voor jou budget zeker een toestel kopen dat zeer degelijke foto's maakt.
                          Er is uiteraard nog wel verschil met duurdere toestellen, maar de kwaliteit voldoet aan de minimale eisen (scherpte, ruis).

                          Wanneer men onder minder goeie omstandigheden gaat werken dan gaat niet enkel het verschil met duurdere toestellen snel toenemen, maar gaat de kwaliteit ook niet meer aan de minimum eisen voldoen.

                          Het is voor velen niet duidelijk dat feestjes bij lamplicht, nachtfoto's of indoor sporten eigenlijk al zeer moeilijke omstandigheden zijn.
                          Ik heb met mijn D7000, een 70-300 VR en een 35mm 1.8 geprobeerd om indoor basketbal te fotograferen en dat haalde maar nipt de minimum kwaliteit. Mijn D600 gaf iets beter, maar voor een de kwaliteit van de foto's uit een magazine te halen, moet je nog een kwaliteit hoger gaan.
                          en wat raad je dan aan van camera voor normale omstandigheden?

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door krist Bekijk bericht
                            en wat raad je dan aan van camera voor normale omstandigheden?
                            Hangt er ook vanaf hoeveel je van fotografie kent.
                            Al je weinig kennis van fotografie hebt raad ik je een compact toestel aan (die gaan alle instellingen voor jou proberen te doen).
                            Voor een reflextoestel heb je toch wat kennis nodig (op zijn minst de belichtingsdriehoek en weten wat een stop licht is (en waarom deze zo duur is ) ))
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera

                              Voor wie twijfelt of er hierboven geen schrijffout staat, het is wel degelijk 'een stop licht' en niet 'een stoplicht'.
                              Al kan die laatste ook voor wat kosten zorgen

                              En eigenlijk ga ik de twijfelaars toch gelijk moeten geven, want in de eerste zin dient er 'van af' te staan i.p.v. 'vanaf'.
                              'Er vanaf hangen' is namelijk iets anders dan 'Er van afhangen'.
                              Ik durf in elk geval mijn eigen teksten daar niet op nakijken (want dat zou wel eens heel erg kunnen zijn), en er bestaat ook de kans dat ik van de warmte weet.

                              On topic:
                              Met de inhoud ben ik het eens. Wie eens wil spelen met de belichtingsdriehoek heeft daar bij een compact, via het menu, de mogelijkheid toe. Uiteraard is dit enorm onhandig, maar je kan er ter kennismaking eens mee spelen of in specifieke omstandigheden gebruik van maken. Het principe van de belichtingsdriehoek (iso-diafragma-sluitertijd), alsook waarvoor elk te gebruiken, is niet verschillend op compact of reflex.
                              Last edited by cojon; 22 juni 2017, 19:14.
                              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                              Comment

                              Working...
                              X