Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Buckle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Buckle

    deze berg in Glencoe (Schotland) is beter gekend als "the buckle".
    zoals je ziet kan het ook in Schotland eens zomeren, veel zon, weinig wolken en geen zuchtje wind,
    gelukkig wel ter hoogte van de wolken








    Last edited by Stoffograaf; 4 november 2017, 08:58. Reden: typo
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

  • #2
    Re: The Buckle

    Schitterend hoor Kristof, totaal andere kleuren dan we meestal zien van deze plaats
    Veel detail in de rotsen en knap dat die wolken net boven de berg hangen
    Toch een ongelofelijk mooi landschap daar hoor

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: The Buckle

      Compleet anders dan mijn versie's van deze....De blauwe lucht, maar ook het veel meer aanwezige groen..
      Maar is weer een pracht foto Kristof, dat toefje wolk boven op de "Buckle" maakt hem af..

      Wist ik trouwens niet van deze bijnaam.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: The Buckle

        Sieg en Jos, het is idd eens een compleet ander beeld van deze gekende plaats

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        ...Wist ik trouwens niet van deze bijnaam.
        zo heb je weer wat bijgeleerd
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: The Buckle

          Ondanks het felle licht een prachtfoto neergezet met een goed gekozen compo.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: The Buckle

            Mooie frisse kleurtjes in deze plaat.
            Kan zo in een boekje.
            Had eerst een beetje twijfels over de takjes in de voorgrond aan het water, maar na wat heen en weer scrollen blijkt het toch de goeie keuze te zijn om ze te houden.
            Ik vraag me ook af hoe jullie die helderheid in de foto zo kunnen behouden.
            Meestal heb ik bij landschappen last van 'waas' in de lucht, waardoor de kleuren in de verte niet meer helder zijn.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: The Buckle

              Prachtige reeks zet je hier neer, foto na foto!
              mvg Christophe

              Comment


              • #8
                Re: The Buckle

                Met deze foto lijkt Schotland wel een 'sprookje'. Verrassend mooi om te zien en hierdoor fascinerend
                Die streek heb ik moeten missen verleden jaar - ben er nog opgewonden van !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: The Buckle

                  Die bekende puist en watervalletje zeer mooi in beeld gebracht hoor !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Buckle

                    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                    ...
                    Ik vraag me ook af hoe jullie die helderheid in de foto zo kunnen behouden.
                    Meestal heb ik bij landschappen last van 'waas' in de lucht, waardoor de kleuren in de verte niet meer helder zijn.
                    Dat begint met het gebruikte materiaal (body en lens), fotograferen in de juiste omstandigheden en de rest haal je eruit met PS.
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Buckle

                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Ik vraag me ook af hoe jullie die helderheid in de foto zo kunnen behouden.
                      Meestal heb ik bij landschappen last van 'waas' in de lucht, waardoor de kleuren in de verte niet meer helder zijn.
                      ook denk ik dat door de vele regen de lucht daar zo zuiver is dat de kans op waas minder aanwezig is ,ook de temp kan een invloed hebben hoe warmer hoe groter de kans ,we hebben het zelf nog tegen elkaar gezegd daar ,hoe ver je daar kan kijken en hoe helder de lucht is als je naar boven kijkt .
                      OT ; Kristof weer een pareltje van deze mooie plaats ,ikzelf vond dit toch wel één van de mooiste locaties , je hebt er weer iets moois van gemaakt
                      de mijne zal weer helemaal iets anders zijn ,zo zie je hier nu op BD hoe verschillend de foto's uit elkaar liggen van een zelfde locatie ,ander weer , ander licht en andere omstandigheden

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Buckle

                        hele knappe foto
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Buckle

                          Het voordeel van een beetje later te reageren dan de rest is dat je veel kan leren uit de geplaatste reacties en hoe een foto op een verschillende zienswijze beoordeeld wordt. Ook de uitleg
                          hoe het er was op het moment van opname maakt veel duidelijk. Heldere opname, scherp en mooie kleuren het is een topper!!

                          Gr, Daniel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Buckle

                            Prachtige locatie.
                            Hele mooie opname, kraakhelder en een compo die nooit zal vervelen.

                            De mythe dat de beste opnames tijdens het 'Golden Hour' plaatsvinden wordt bij deze doorprikt - of het kan een uitzondering zijn die de regel bevestigd .

                            Mvg.,
                            Smets84.

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Buckle

                              klassieker, maar o zo mooi gebracht. Proficiat !
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X