Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifiversterker voor Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wifiversterker voor Telenet

    heeft iemand ervaring met wifiversterkers?
    Werken ze effectief en zijn ze makkelijk te installeren?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: wifiversterker voor Telenet

    Mijn ervaring... ze werken, maar zijn niet stabiel, en ze vertragen je verbinding.

    De versterker moet ook op een plaats staan waar je ontvangst nog deftig is.

    Eerste keuze is altijd met ethernet een 2de access point plaatsen. Dan zijn de verbindingen het best en het stabielst.
    Alternatief: internet over powerline. Maar kies resoluut voor de duurste adapters die dan ineens ook een wifi netwerk maken. Iets minder stabiel, en minder snel dan hierboven.

    Laatste keuze: versterkers.

    Nu, ik raad je gewoon aan om die dingen via coolblue te bestellen en direct te testen. Werken ze niet goed, direct (en volledig kosteloos) terugsturen.
    Dat is niet mijn gewoonte, maar als je ze belt raden ze je gewoon aan om dat te doen.

    Comment


    • #3
      Re: wifiversterker voor Telenet

      op de bovenverdieping heb ik slechts een zeer zwak wifi signaal van de originele telenet modem, ik heb er wel een bekabeld netwerk, daar heb ik een access point van linksy geplaatst
      ( wap 2000 ) deze is al enkele jaren oud dus ik weet niet dat deze uitvoering nog bestaat. deze access point maakt van het bekabelde netwerk een draadloos, de installatie verliep zeer vlot
      en heeft een sterk wifi signaal, niet alleen op de bovenverdieping maar ook beneden is dit signaal sterker dan dat van telenet. als ik beneden de ipad of laptop gebruik gaan deze automatisch het
      netwerk van linksys gebruiken omdat dat het sterkste is. ik ben er zeer tevreden over
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

      Comment


      • #4
        Re: wifiversterker voor Telenet

        Ik heb hier zo'n spotgoedkoop ding (Premier wr01) gewoon in een stopcontact zitten en die doet het meer dan voortreffelijk.
        Zonder dat ding hadden mijn buitencamera's niet altijd een goede ontvangst. Gewoon in een stopcontact tegen een buitenmuur en het was opgelost.
        Toen ze hier van Telenet (Helemaal mee tournee) zijn geweest om alles na te zien hebben ze die direct terug gebruikt en er bij gezegd dat het zeer goedkope maar efficiënte repeater was.
        Maar verder ben ik een absolute noob op dat gebied .

        Comment


        • #5
          Re: wifiversterker voor Telenet

          Een wifiversterker zou ik niet kopen tenzij het echt niet anders kan. Het signaal moet dan 2x worden doorgestuurd dus de snelheid halveert en de kans op storingen verdubbelt.
          Een extra kabel en access point is veruit de beste oplossing. Als access point gebruik ik een router van TP-Link.
          Met powerlines is de installatie heel eenvoudig maar daar zijn mijn ervaringen ook niet al te positief mee. Die werken prima met de digicorder maar netflix bekijken met mijn PS4 gaat niet goed.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: wifiversterker voor Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
            op de bovenverdieping heb ik slechts een zeer zwak wifi signaal van de originele telenet modem, ik heb er wel een bekabeld netwerk, daar heb ik een access point van linksy geplaatst
            ( wap 2000 ) deze is al enkele jaren oud dus ik weet niet dat deze uitvoering nog bestaat. deze access point maakt van het bekabelde netwerk een draadloos, de installatie verliep zeer vlot
            en heeft een sterk wifi signaal, niet alleen op de bovenverdieping maar ook beneden is dit signaal sterker dan dat van telenet. als ik beneden de ipad of laptop gebruik gaan deze automatisch het
            netwerk van linksys gebruiken omdat dat het sterkste is. ik ben er zeer tevreden over
            Zorg er voor dat zowel je Telenet router als je access point hetzelfde SSID en paswoord hebben, dan schakelen je toestellen probleemloos over van het ene naar het andere als je door het huis loopt. Werkt perfect!

            Comment


            • #7
              Re: wifiversterker voor Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Zorg er voor dat zowel je Telenet router als je access point hetzelfde SSID en paswoord hebben, dan schakelen je toestellen probleemloos over van het ene naar het andere als je door het huis loopt. Werkt perfect!
              Wel een ander kanaal kiezen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: wifiversterker voor Telenet

                Als je toevallig nog een oude Wifi-router hebt liggen, kan je die ook als access point gebruiken.

                Boven gebruik ik een reisroutertje (een TP-link TL-WR702N) als access point : kost niets en werkt perfect. Denk dat het nu 802 is geworden. Maar als je echt een sterk signaal nodig hebt, gebruik je wel beter iets sterkers. Wifi repeaters vermijd je inderdaad beter.
                Die TP-link had ik toch liggen, omdat ik het vroeger gebruikte als Wifi-bridge (om van een Wifi-signaal een bedrade netwerkaansluiting te maken).

                Hier is het wel enkel nodig voor de Apple dingen in huis. De android troep kan evengoed werken op het signaal van de Proximus router beneden. Vreemd dat Apple's wifi blijkbaar toch minder gevoelig is.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: wifiversterker voor Telenet

                  Kijk eens hier. Wel redelijk duur met zo'n 270€.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: wifiversterker voor Telenet

                    Ik gebruikte vroeger een wifiversterker van telelink,maar dat werkte niet naar behoren.
                    Het tv-signaal werd doorgestuurd door een belgacom-devolo. Ik heb die nu vervangen door een devolo dlan 500 AV Wireless kit.Die stuurt nu niet alleen mijn tv-signaal door maar is ook een accesspunt voor mijn wireless verbinding.
                    En dit werkt eigenlijk prima (kost 160 EUR). Zelfs in die mate dat ik de extra-router die ik eerst dacht te installeren terug heb gestuurd.

                    Ik weet niet of dit een oplossing is voor jou.
                    Een andere manier om je wifi-signaal te verbeteren is te experimenteren met de plaatsing van de versterker (zoek de minst gestoorde weg) en de wijziging van het kanaal natuurlijk.

                    Vriendelijke groeten

                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: wifiversterker voor Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wel een ander kanaal kiezen.
                      Staat hier gewoon op auto. Mijn 3 routers en APs lopen elkaar niet in de weg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wifiversterker voor Telenet

                        ik overweeg deze aan te schaffen:
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

                        Comment


                        • #13
                          Re: wifiversterker voor Telenet

                          Er zit 30 dagen probeergarantie op.
                          Het is niet de beste oplossing, maar het proberen waard.
                          Als het niet werkt zoals je wil, wel op tijd terug brengen!

                          Comment

                          Working...
                          X