Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compactcamera?

    Hallo.

    Ik ben op zoek naar een compactcamera en twijfel tussen 2 toestellen.
    De https://www.kamera-express.be/produc...sc-hx60v-zwart
    en de https://www.kamera-express.be/produc...sx710-hs-zwart.
    Ik weet dat hier over duurdere en veel beter toestellen wordt gepraat, maar had toch graag een mening gehad over deze toestellen.
    Een eventuele 3de ( beter toestel rond die prijs) mag ook altijd vernoemd worden.

    Alvast bedankt voor uw antwoorden.
    Last edited by jodb1966; 17 juni 2017, 12:32.

  • #2
    Re: Welke compactcamera?

    Hallo,
    Ben je echt lid geworden om een mening te krijgen over deze toestellen?
    Reviews zat op het internet over alle soorten camera's...
    Als je geen verdere aspiraties hebt in fotografie maakt het niet uit, je merkt het verschil niet tussen beide of nog andere toestellen.

    Het enige positieve punt is dat je twijfelt over de toestellen, hopelijk volgt nu een leercurve.

    Johanuz

    Comment


    • #3
      Re: Welke compactcamera?

      Ik zou hier eens naar kijken: https://www.dpreview.com/reviews/201...-zoom-compacts
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
        Hallo,
        Ben je echt lid geworden om een mening te krijgen over deze toestellen?
        Reviews zat op het internet over alle soorten camera's...
        Johanuz
        Excuseer, deze reactie vind ik echt overdreven en niet vriendelijk naar een nieuwe gebruiker toe...... Zo verwelkomen we geen nieuwe leden. ...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke compactcamera?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Excuseer, deze reactie vind ik echt overdreven en niet vriendelijk naar een nieuwe gebruiker toe...... Zo verwelkomen we geen nieuwe leden. ...
          Akkoord.
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Welke compactcamera?

            Beste Johanuz.

            Uw reactie is ronduit pretentieus en belachelijk. Er zitten hier op dit forum zeker mensen die een duurder en beter toestel hebben dan u, maar ik denk wel dat die u zullen helpen bij een vraag. Ik vind inderdaad reviews zat op het internet, maar de meeste zijn van "maakt mooie foto's", "voelt lekker aan", "heeft mooie kleur". Vandaar dat ik mijn vraag eens wou stellen aan mensen met echte ervaring, aan kenners.
            Ik rijd zelf met een Dacia en als ik daar een vraag over stel op een forum word ik ook niet belachelijk gemaakt door de BMW- en Mercedeseigenaars, nee die helpen mij.
            Alvast mijn excuses dat ik u "gestoord" heb.

            Aan anderen: ondertussen ben ik er uit en heb besloten de Sony te kopen.

            Groetjes.

            Comment


            • #7
              Re: Welke compactcamera?

              Misschien een beetje misplaatste reactie van Johanuz maar was waarschijnlijk niet slecht bedoeld.

              Maar goed, je hebt je keuze gemaakt.
              Ook de basis compactjes verdienen hun aandacht. (Veel te weinig eigenlijk)
              Er is voor dit soort toestellen niet zoveel interesse meer en dat komt grotendeels door de smartphone.
              Persoonlijk vind ik deze instap compactjes beter inzetbaar.

              Wat je eigenlijk krijgt voor je geld is subliem, zeker als je vergelijkt met 15 jaar geleden.
              Mijn eerste camera een "Ixus van Canon" met een resolutie van 2mp, een piepklein lcd scherm, geen video, met moeite 100 foto's accu reserve, trage AF..
              De Ixus was destijds wel uitgeroepen als eerste serieuze kleine camera...was in die tijd piepklein en had een optische zoeker (tunnel eigenlijk)
              Komende van een Minolta Reflex camera was dit toestel eigenlijk een zegen van god, al was het alleen maar voor het gemak dat je u foto's direct kon bekijken op je PC monitor.
              Ik denk dat velen onder ons (van de oudere fotografen) dit gevoel van vrijheid zich nog wel zullen herinneren.
              Ik was in ieder geval een tevreden man en heb vier jaar echt genoten van die camera tot ... mijn oog viel op de nieuwe Canon Pro 1.. een 28-200 camera met kleine sensor, 8mp, swifel screen (populair nu) en vga video.
              Uniek voor dit toestel was de lens met het rode biesje, geen onbekende voor Canon gebruikers :-)

              Daarna volgde mijn eerste betaalbare Reflex Camera, een Nikon D70 met 18-70 objectief.
              En zo kan ik maar verder gaan...

              Dus wat ik maar wil zeggen dat is dat je nu met die instapmodellen toch wel veel camera krijgt voor je geld als je bekijkt dat mijn eerste bovengenoemde Ixus rond 600 euro koste ..15 jaar geleden. (24.000 oude Belgische franken)

              Veel plezier nog met je nieuwe Sony en geniet ervan :-)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke compactcamera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

                Mijn eerste camera een "Ixus van Canon" met een resolutie van 2mp, een piepklein lcd scherm, geen video, met moeite 100 foto's accu reserve, trage AF..
                De Ixus was destijds wel uitgeroepen als eerste serieuze kleine camera...was in die tijd piepklein en had een optische zoeker (tunnel eigenlijk)

                Ik denk dat velen onder ons (van de oudere fotografen) dit gevoel van vrijheid zich nog wel zullen herinneren.
                Ik was in ieder geval een tevreden man en heb vier jaar echt genoten van die camera tot ... mijn oog viel op de nieuwe Canon Pro 1.. een 28-200 camera met kleine sensor, 8mp, swifel screen (populair nu) en vga video.
                Uniek voor dit toestel was de lens met het rode biesje, geen onbekende voor Canon gebruikers :-)

                Daarna volgde mijn eerste betaalbare Reflex Camera... En zo kan ik maar verder gaan...
                Mijn eerste camera was een Nikon E700. Mensen kwamen nog rond me staan om
                te zien wat er allemaal te zien viel op dat schermpje. Ik heb er een vijftal jaren
                mee gedaan en nog altijd veel foto`s van. Merkwaardig genoeg herinner ik me niks
                van het batterijgebruik.

                Toen heb ik inderdaad ook de Canon pro 1 gekocht. Zogezegd L glas. Niet dus, maar
                wel veel plezier van gehad.

                Daarna volgde mijn eerste betaalbare Reflex Camera een Canon 300D. 6 mp.
                En zo kan ik maar verder gaan...

                Veel plezier met uw aankoop en hoe zullen we ooit verbaasd zijn over wat we
                nu kopen...

                Comment

                Working...
                X