Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzameling.

    Ondertussen wat herschikt, is reeds een hele analoge verzameling geworden. Klik eerst op de link en dan op de foto.
    Last edited by Guest42; 17 juni 2017, 07:48. Reden: Link om veiligheidsredenen terug verwijderd.

  • #2
    Re: Verzameling.

    Amai, da's geen verzameling, da's ne winkel!
    Indrukwekkend. Heel de zolder aan opgeofferd?
    Je kan gerust een museum openen. Prachtig!
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Verzameling.

      Verzamelen is iets wat ik nooit begrepen heb. Ik vond het wel mooi, en er zitten mooie stukken bij.

      Ik vraag me altijd af waarom mensen dat doen, en wat ze er dan mee doen.

      Comment


      • #4
        Re: Verzameling.

        Lijkt wel een winkel, denk eigenlijk zelfs dat er geen winkel is die dit materiaal allemaal in huis heeft
        Mooie verzameling Geert

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Verzameling.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Verzamelen is iets wat ik nooit begrepen heb. Ik vond het wel mooi, en er zitten mooie stukken bij.

          Ik vraag me altijd af waarom mensen dat doen, en wat ze er dan mee doen.
          Daar zitten wel een paar waardevolle items tussen hé Tommie, zoals een 6mm Fisheye f2.8 met een Ebay waarde van vele €€€
          en een camera van het leger, vaste 300mm met 120 film, maar ook een F4 van de Nasa met korte opzet, maar ook de 1200-1700 enz.

          If the new Sigma 8-16mm zoom we saw back at PMA isn't wide enough to satisfy your lust for going wide, it might me time to hit up the bank for a home
          Last edited by Guest42; 16 juni 2017, 19:37.

          Comment


          • #6
            Re: Verzameling.

            Indrukwekkend .. dat is het minste wat men kan zeggen!

            Comment


            • #7
              Re: Verzameling.

              Heel mooi. Wordt daar soms nog eens iets van gebruikt? Eigenlijk zonde als al dat materiaal nooit uit de kast komt. Mijn verzameling is maar een fractie maar soms stoort het me dat ik dat niet meer kan gebruiken. Die toestellen zijn gemaakt om gebruikt te worden.

              Comment


              • #8
                Re: Verzameling.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Heel mooi. Wordt daar soms nog eens iets van gebruikt? Eigenlijk zonde als al dat materiaal nooit uit de kast komt. Mijn verzameling is maar een fractie maar soms stoort het me dat ik dat niet meer kan gebruiken. Die toestellen zijn gemaakt om gebruikt te worden.
                Daar wordt niets van gebruikt Spanik, trouwens 70% van die objectieven halen zelfs niet echt goede resultaten op bv. een D800
                meestal halen deze niet het scheidend vermogen van wat een huidige digitale camera nodig heeft, enige objectieven die het bijna
                allemaal nu nog uitstekend doen zijn de Fisheye objectieven.
                Trouwens, je moet helemaal niet zo ver terug kijken hoor, een 28mm AF f1.4, daar ben je op een D800 of D500 of eentje uit de D7000 serie niets mee.
                Bijna een zelfde verhaal met een veel recentere 17-55 AF-s f2.8 DX, die doet het zeer goed op alle crops tot de D300 met 12 Megapixels,
                maar koop dat ding ook beter niet om op je D500 of D7000 serie te zetten, presteert daar ook maar ondermaats, de huidige 16-80 AF-s 2.8-4.0E doet
                het op deze camera's véél beter.

                Eigenlijk is de ganse verzameling ontstaan bij de oude Nikon F2 camera, die zowat het meest uitgebreide gamma aan accessoires had die je maar kan bedenken,
                van allerlei verwisselbare zoekers tot een aantal motor dryves enz. Zoek maar eens op het www wat een opties er voor dat ding mogelijk waren.
                En eigenlijk zijn ze daar bij Nikon ook een hele tijd mee bezig gebleven, zie maar F3, F4 en de F5, bij al die camera's kon je nog die zoekers er af nemen en wisselen
                met een ander type zoeker of een andere rug monteren enz. zo kan je op de F5 bv. een zes maal vergrotende loupe zoeker monteren, en dat is nu net de waarde
                van zo een verzameling, al die accessoires zijn eigenlijk maar in beperkte mate gemaakt geweest, en waren in de tijd ook duur, vandaar dat het zeldzaam is als je er
                er nog een mooi exemplaar van kan vinden.
                Een paar jaar geleden kon je voor een prik een F4 op de kop tikken, maar zoek er nu nog maar eens een mooie, ik zie dat die prijzen de laatste twee jaar enorm beginnen te stijgen.
                Is nogthans een van de meest verkochte analoge pro camera's geweest, er waren er dus veel van, maar velen zijn gesneuveld in het heetst van de strijd vrees ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Verzameling.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Amai, da's geen verzameling, da's ne winkel!
                  Indrukwekkend. Heel de zolder aan opgeofferd?
                  Je kan gerust een museum openen. Prachtig!
                  Een nieuw huis, een nieuwe zolder, dus het gepaste moment om
                  vijf kamers vrij te maken en alles in één ruimte onder te brengen Alfa.
                  Zoals ieder jaar wordt nu de link terug verwijderd, volgend jaar hopelijk méér.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzameling.

                    Je kan toch nog eens een rolletje film in een camera steken en genieten?

                    Ga nu binnenkort op vakantie en dan komt de Mamiya 645 ProTl in actie. Met enkele tientallen rolletjes Provia. En de G617 gaat ook mee met een lading Velvia. Zalig. terug thuis met max 200 foto's ipv 2000 of meer waar je toch nooit meer naar kijkt. Veel relaxer foto's maken. Eerst alles rustig bekijken en in je opnemen voor je beslist om een foto te nemen. Geen gezever met batterijen, die gaan toch jaren mee. Geen pc mee te zeulen, geen laders.
                    Last edited by Spanik; 17 juni 2017, 19:25.

                    Comment

                    Working...
                    X