Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the River Sligachan +andere uitsnede

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] the River Sligachan +andere uitsnede

    opeens trok er een mooie warme gloed over deze berg in de BG ,dit was het moment om af te klikken en waarop wij zaten te wachten ,amper een 5 tal minuten heeft dit schouwspel geduurd ,tevreden ging ik weer naar onze slaapplaats ,hier stonden wij samen met Stoffograaf een toffe vriend van mij waarvoor ik veel bewondering heb voor zijn aanpak bij het nemen van een foto ,


    heb ook eens een andere uitsnede geprobeerd om wat minder voorgrond te verkrijgen en zo meer de aandacht naar de mooie gloed te leiden







    grote versie



    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 15 juni 2017, 07:54. Reden: ander compo

  • #2
    Re: the River Slichagan

    Mooie opbouw van het licht, en wat een moment met die wolken
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: the River Slichagan

      Indrukwekkende opname. Echt verbaast van de kleuren in de achtergrond hoe die oplichten en weergegeven worden in de wolken en dit dan uiterst rechts niet te zien is.
      Was je dit verwachtend?

      Gr, Daniel.
      Last edited by Felix69; 14 juni 2017, 22:17. Reden: foutje

      Comment


      • #4
        Re: the River Slichagan

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Indrukwekkende opname. Echt verbaast van de kleuren in de achtergrond hoe die oplichten en weergegeven worden in de wolken en dit dan uiterst rechts niet te zien is.
        Was je dit verwachtend?

        Gr, Daniel.
        we hoopten op iets dergelijks ,maar je kan het nooit 100% inschatten ,die gloed kwam gewoon door enkele openingen in de wolken ,daarom op andere plaatsen niet te zien ,maar de de kleuren waren er wel en dat maakte ons weer tevreden

        Comment


        • #5
          Re: the River Slichagan

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          we hoopten op iets dergelijks ,maar je kan het nooit 100% inschatten ,die gloed kwam gewoon door enkele openingen in de wolken ,daarom op andere plaatsen niet te zien ,maar de de kleuren waren er wel en dat maakte ons weer tevreden
          Dat maakt nu fotografie zo leuk en boeiend dat je de moeite doet om te wachten tot dat het "moment" voor de afdruk er is. Meestal vroeg er zijn en het beeld opbouwen dat met de minuten mooier wordt.
          Geduld, wachten en desnoods terugkomen om het beeld dat je in gedachten hebt te bekomen dit is pas fotografie en is te merken wat je hier ons laat zien.

          Comment


          • #6
            Re: the River Slichagan

            Uitzonderlijk mooie kleuren in deze opname hoor, prachtig licht hadden jullie hier
            Vind het persoonlijk zelfs zonde eigenlijk dat de voorgrond er ook opstaat

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: the River Slichagan

              Wow is dit Schotland of Mars . Om het surrealistische te benadrukken zou ik zelfs is proberen een ander formaat te kiezen. Vooral het gras links zou ik is proberen weg te laten, misschien zelfs een vierkant . Anyway knappe foto Patrick.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: the River Slichagan

                Knap Patrick, alsof we er opnieuw staan en genieten van de spectaculaire wolken en het laatste zonlicht erop in alle rust, niemand in de buurt, de stilte...
                Het was heel plezant elkaar daar te ontmoeten en samen doen wat we het liefst doen, en naast het gezelschap was ook de champagne lekker
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: the River Slichagan

                  Kurt ,brengt eventjes wat inspiratie op gang en toch eens gezocht voor een andere uitsnede ,voor mij was dit de beste oplossing ,er bestaan ook nog veel andere uitsneden maar daar heb het wat moeilijker mee ,ik ben nogal vastgepint op de formaten 2/3 en 16/9 ,vierkant ook maar in andere gevallen ,thx voor de tip

                  Comment


                  • #10
                    Re: the River Slichagan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    Knap Patrick, alsof we er opnieuw staan en genieten van de spectaculaire wolken en het laatste zonlicht erop in alle rust, niemand in de buurt, de stilte...
                    Het was heel plezant elkaar daar te ontmoeten en samen doen wat we het liefst doen, en naast het gezelschap was ook de champagne lekker
                    samen gezellig in mijn camper'tje idd bij een gezellig glaasje champagne ,en daarna nog een mooie avondshoot wat kan een mens meer verlangen

                    Comment


                    • #11
                      Re: the River Slichagan

                      wat een verschil een scherm kan maken. Op dit gecalibreerd scherm is dus opname fantastisch. Ik persoonlijk zou misschien nog net iets meer voorgrond weggeknipt hebben, de streep snelstromend vuilwitwater is net jammer.
                      Nog beter zou een opname met voorgrond maar zonder die vuile streep water geweest zijn, denk ik.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: the River Slichagan

                        Prachtig
                        Waar ik zelf voor landschap dikwijls 16:9 gebruik vind ik hier de 2:3 verhouding de betere
                        de prachtige warme gloed die vind ik zo ook nog wel
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: the River Slichagan

                          Kan moeilijk kiezen tussen de 2....Bij de 16:9 komen de bergen inderdaad beter tot hun recht, maar de voorgrond van de 2e vind ik toch ook wel weer heel mooi...Moeilijk.
                          Maar is ook weer een hele mooie Patrick, prachtig lichtmoment en super omgeving natuurlijk...
                          Voor mij is dit echt zo als ik me Schotland herinner. Wij hebben op denk ik bijna zelfde plek gestaan als deze, en ook precies zo'n kort moment dat de zon door de wolken de bergwand opkleurde, lijkt beetje op een vulkaan die meest linkse.
                          ( Mijn vader heeft er al één van gepost trouwens ).
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: the River Slichagan

                            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                            Kan moeilijk kiezen tussen de 2....Bij de 16:9 komen de bergen inderdaad beter tot hun recht, maar de voorgrond van de 2e vind ik toch ook wel weer heel mooi...Moeilijk.
                            Maar is ook weer een hele mooie Patrick, prachtig lichtmoment en super omgeving natuurlijk...
                            Voor mij is dit echt zo als ik me Schotland herinner. Wij hebben op denk ik bijna zelfde plek gestaan als deze, en ook precies zo'n kort moment dat de zon door de wolken de bergwand opkleurde, lijkt beetje op een vulkaan die meest linkse.
                            ( Mijn vader heeft er al één van gepost trouwens ).
                            idd Jos een prachtige omgeving ,ervoor had ik nog een magisch moment gemist ,toen de zon schaduwen legde op de flanken van de Black Cuillin Hills rechts van dit beeld ,eigenlijk de andere kant ,dit was zo mooi !!!! maar een 2de kans heb ik niet gehad .
                            ik heb het hier ook nog altijd voor mijn eerst 2/3de uitsnede ,omdat ik daar ook de voorgrond heel mooi vind .
                            dank voor het reageren

                            Comment


                            • #15
                              Re: the River Slichagan

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              idd Jos een prachtige omgeving ,ervoor had ik nog een magisch moment gemist ,toen de zon schaduwen legde op de flanken van de Black Cuillin Hills rechts van dit beeld ,eigenlijk de andere kant ,dit was zo mooi !!!! maar een 2de kans heb ik niet gehad ...
                              Ik heb dat momentje nog kunnen meepikken, een lange sprint en tijdelijk buiten adem was de prijs die ik ervoor moest betalen, maar dat was al snel weer vergeten
                              groeten, Kristof
                              Canon EOS 5D mkII

                              Comment

                              Working...
                              X