Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

    Vorige zaterdag in Het Laatste Nieuws: Zwitserland, Monaco, Liechtenstein vallen buiten de landen waar de roaming afgeschaft wordt.

    Vandaag mailtje Moneytalk over hetzelfde, met hetzelfde besluit.

    Als je dan eens gaat kijken op https://mobilevikings.be/nl/offer/abroad/ dan zie je dat bij MV Zwitserland, Monaco, Liechtenstein wél in hun lijst staan.

    Maar de horizon van de journalisten beperkt zich klaarblijkelijk tot de grote drie.
    In feite een beetje concurrentievervalsing, ze zetten de paar honderdduizend klanten van MV op het verkeerde been als die zich baseren op die persartikels.
    Last edited by nete; 15 juni 2017, 06:49.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

    Ik heb inderdaad voor op vakantie een prepaid kaartje van MV aangeschaft.....werkt perfect in Tenerife....geen roaming meer sinds 15 mei...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

      Gelukkig krijgen Vikings vaak mails met correcte info :-P
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Vorige zaterdag in Het Laatste Nieuws: Zwitserland, Monaco, Liechtenstein vallen buiten de landen waar de roaming afgeschaft wordt.

        Vandaag mailtje Moneytalk over hetzelfde, met hetzelfde besluit.

        Als je dan eens gaat kijken op https://mobilevikings.be/nl/offer/abroad/ dan zie je dat MV Zwitserland, Monaco, Liechtenstein wél in hun lijst staan.

        Maar de horizon van de journalisten beperkt zich klaarblijkelijk tot de grote drie.
        In feite een beetje concurrentievervalsing, ze zetten de paar honderdduizend klanten van MV op het verkeerde been als die zich baseren op die persartikels.
        Wat ik mij af vraag, bellen van hier naar het buitenland is dus verder betalend, maar hoe zit het als je bv met twee in Frankrijk zit, en je belt naar elkaar?

        Comment


        • #5
          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Wat ik mij af vraag, bellen van hier naar het buitenland is dus verder betalend, maar hoe zit het als je bv met twee in Frankrijk zit, en je belt naar elkaar?

          Comment


          • #6
            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

            Proximus heeft Liechtenstein ook in zijn lijstje, alsook ijsland en noorwegen.

            Volgens mij maken de kranten gewoon melding van de verplichte landen. De andere zijn extra's van je provider. Dus geen desinformatie, maar de officiële regels.

            Mij stoort het meer dat providers nu doen alsof ze een mooi geschenk geven aan hun klanten terwijl het gewoon verplicht is.

            Comment


            • #7
              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

              Bij Scarlet moet al een jaar lang geen roamings kosten betalen als je niet meer dan 45 dagen per jaar van uit het buitenland belde. ;-)

              --
              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                Je kan gerust veralgemenen dat journalistiek triestig is. Kijk maar eens naar de info over het ecovignet in frankrijk, al even bedroevend.

                Comment


                • #9
                  Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                  Journalistiek is idd al jaren ondermaats. Als ik artikels lees uit mijn vakgebied dan is het echt huilen met de pet op.
                  Net daarom heb ik alle abonnementen opgezegd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                    Het leukste van alles is dat vele gebruikers nu denken dat een gesprekje vanuit België naar bijvoorbeeld Spanje, even veel kost als een gesprekje tussen 2 personen in België.

                    By the way nog een ander probleempje : mijn Spaans vast nummer begint (na landcode 34) met 965.
                    Als ik nu naar iemand bel in België, dan komt er onder mijn telefoonnummer "Saoudi Arabia" op het scherm. 965 is de landcode van Saoudi Arabia 't Is wel altijd naar Iphones, maar ik ken niemand in België die een ander merk van gsm heeft.
                    Door die "Saoudi Arabia" durft niemand hun telefoon opnemen want ze denken dat het op hun rekening komt, of vinden het verdacht.
                    Wanneer ik hier op mijn Iphone word gebeld vanuit België, komt er netjes 0032 xxxxxxxxx op, zowel van een vaste lijn als van een gsm..
                    Waar de landcode 34 gebleven is wanneer ik met de vaste lijn naar België bel, weet ik niet.
                    Ik verkies natuurlijk de vaste lijn te gebruiken, want voor 10€/maand kan ik 24/24 naar de hele wereld bellen, naar gsm en vaste lijnen uitgezonderd een paar eilanden in de Pacific.

                    Comment


                    • #11
                      Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Als je dan eens gaat kijken op https://mobilevikings.be/nl/offer/abroad/ dan zie je dat MV Zwitserland, Monaco, Liechtenstein wél in hun lijst staan.
                      Ik zou maar opletten want die lijst klopt niet zoals ze nu vermeld staat.

                      Ze geven de lijst van "EU landen" op en de drie landen zijn GEEN "EU landen".
                      Liechtenstein bijvoorbeeld staat anders wel op de uitzonderingen en is als extra niet-EU land opgenomen.

                      Ik zou dat toch maar eens navragen want ze geven hier een lijst van Europese landen daar waar EU-landen daarom niet alle Europese landen opnemen.
                      Of de lijst is verkeerd of de vermelding EU landen is verkeerd op de site.

                      Mocht bijvoorbeeld Zwitserland ook zonder roamingkosten zijn bij MV (wat kan), dan zouden ze beter vermelding maken van alle EU landen plus Zwitserland, Monaco en Liechtenstein.

                      Trouwens staan er nog wat landen tussen die niet opgenomen zijn in de EU.

                      Er staat ook duidelijk: "Buiten de EU gelden speciale tarieven."

                      Ik heb de indruk dat ze een oude lijst van Europese landen hernoemd hebben naar EU-landen.

                      Edit: Wachtend op een reactie van MV. [emoji1]
                      Last edited by VerSeg; 15 juni 2017, 02:03.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Ik zou dat toch maar eens navragen want ze geven hier een lijst van Europese landen daar waar EU-landen daarom niet alle Europese landen opnemen.
                        Of de lijst is verkeerd of de vermelding EU landen is verkeerd op de site.

                        Mocht bijvoorbeeld Zwitserland ook zonder roamingkosten zijn bij MV (wat kan), dan zouden ze beter vermelding maken van alle EU landen plus Zwitserland, Monaco en Liechtenstein.
                        Een journalist, die naam waardig, zou dit toch ook ontdekken en melden ? Want hij zou een beetje onderzoek verrichten alvorens te schrijven.

                        Als je gelijk hebt is bovendien dat MV tooltje uit de link waardeloos. Als ik nu invul va Zwitserland naar België dan staat er voor gesprekken en SMS "bundeltarief" en staan er zelfs 2 Zwitserse operatoren bij waarmee dataroaming niet kan.
                        Dat laatste is wel onduidelijk: bedoelen ze nu dat je gewoon niet kan verbinden met die netwerken voor data, of is het gewoon volle pot betalen als je ze toch gebruikt ?
                        Last edited by nete; 15 juni 2017, 07:02.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Je kan gerust veralgemenen dat journalistiek triestig is. Kijk maar eens naar de info over het ecovignet in frankrijk, al even bedroevend.
                          Veralgemenen zou ik nu ook niet doen, er is ook goede journalistiek.
                          Het moet heden alleen veel te snel gaan, nauwelijks tijd om de bronnen te checken.
                          Gelukkig is journalistiek vrij in ons land, iets wat te snel vergeten wordt en o zo belangrijk is.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Een journalist, die naam waardig, zou dit toch ook ontdekken en melden ? Want hij zou een beetje onderzoek verrichten alvorens te schrijven.
                            zij willen eerst zijn en baseren zich op de eerste info dat ze krijgen of vinden.
                            Zo gaat dat met veel, ze lezen zelfs vaak niet na als men al de schrijffouten en soms volledig onleesbare zinnen bekijkt.
                            U haalde zelf aan dat ze vermoedelijk niet bij MV gekeken hadden en veralgemeend hebben.
                            U had anders toch ook niet gezien dat het over EU landen ging en de lijst dan niet klopt?
                            Zelfs bij MV hebben ze het dan niet gezien. [emoji1]

                            Als je gelijk hebt is bovendien dat MV tooltje uit de link waardeloos. Als ik nu invul va Zwitserland naar België dan staat er voor gesprekken en SMS "bundeltarief" en staan er zelfs 2 Zwitserse operatoren bij waarmee dataroaming niet kan.
                            Dat laatste is wel onduidelijk: bedoelen ze nu dat je gewoon niet kan verbinden met die netwerken voor data, of is het gewoon volle pot betalen als je ze toch gebruikt ?
                            Ik beweer niet dat Zwitserland er bij hun niet tussen staat voor gratis roaming, dat mogen ze zelf antwoorden op mijn vraag dat ik ze gesteld heb.
                            Ik kaart specifiek aan dat hun lijst van EU landen niet klopt en hun informatie dus nooit volledig juist kan zijn zoals het er nu staat.

                            We zien wel wat ze gaan antwoorden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                              Ik beweer niet dat Zwitserland er bij hun niet tussen staat voor gratis roaming, dat mogen ze zelf antwoorden op mijn vraag dat ik ze gesteld heb.
                              Ik kaart specifiek aan dat hun lijst van EU landen niet klopt en hun informatie dus nooit volledig juist kan zijn zoals het er nu staat.

                              We zien wel wat ze gaan antwoorden.
                              Op userbase is die vraag al ettelijke keren positief beantwoord. Er is zelfs iemand die het in Zwitserland uitgetest heeft en het werkt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X