Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs 1D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs 1D mark II

    Ik kan de 1D mark II kopen nieuw kopen voor 4300 euro in mijn eigenste stadje nog wel.Ik geloof dat ie bij Corné ook zoiets staat dus is dit een goede prijs (?). Of wacht ik nog een maandje tot de 2D uitkomt,waarna ie quasi zeker in prijs zal dalen of komt er geen nieuwe 2D?

  • #2
    Re: prijs 1D mark II

    Wel of je wacht of niet is jouw keuze maar de vervanger van de 1Ds gaat de prijs van de 1D mark II niet doen zakken want zijn camera's die andere gebruikers aanspreken. Ik betwijfel ook heel sterk dat die nieuwe camera 2D gaat noemen want dan zou ie volgens canon logica lager gepositioneerd zijn dan 1D reeks en dus geen opvolger zijn voor 1Ds

    Comment


    • #3
      Re: prijs 1D mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Wel of je wacht of niet is jouw keuze maar de vervanger van de 1Ds gaat de prijs van de 1D mark II niet doen zakken want zijn camera's die andere gebruikers aanspreken. Ik betwijfel ook heel sterk dat die nieuwe camera 2D gaat noemen want dan zou ie volgens canon logica lager gepositioneerd zijn dan 1D reeks en dus geen opvolger zijn voor 1Ds
      Ja,

      je verhaaltje zou ook willen zeggen dat een 20D lager gepositioneerd zou staan dan een 10D of zie ik het verkeerd?
      Terwijl de 20D ook de opvolger is van de 10D, kan toch dat hij gewoon 2D gaat noemen, what's in a name hé.

      en idd 1D's of 1D mark II is een totaal ander publiek

      mvg Karel
      een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

      Comment


      • #4
        Re: prijs 1D mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
        Ja,

        je verhaaltje zou ook willen zeggen dat een 20D lager gepositioneerd zou staan dan een 10D of zie ik het verkeerd?
        Terwijl de 20D ook de opvolger is van de 10D, kan toch dat hij gewoon 2D gaat noemen, what's in a name hé.

        en idd 1D's of 1D mark II is een totaal ander publiek

        mvg Karel
        Yep en dat is zo niet maar er is nog wel een verschil tussen hun pro reeksen en hun non pro reeksen. De 10D benaming en daarvoor de D60 en D30 zijn altijd een beetje buitenbeentjes geweest in de benaming van de camera's van Canon. Er zijn dus wel degelijk uitzonderingen. Uiteindelijk denk ik wel dat we gaan evolueren naar wat we in hun analoge camera's zien maar dat is momenteel niet het geval. Maar wie weet is Canon wel hun naampolitiek helemaal aan het veranderen zijn de 1D modellen binnenkort wel de laagste categorie en de 3000 modellen de hoogste. Of wie weet gaan we binnenkort wel naar REBEL PRO als de high end en Rebel funky als de low end. Zou ook eens iets anders zijn.

        IK weet het niet hoor maar ik betwijfel het toch heel sterk dat ie 2D gaat noemen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan he.

        Comment


        • #5
          Re: prijs 1D mark II

          Ik verwacht nog niet zo snel een prijsdaling van de Mark II, bij Topfoto staat de Mark II 4199 maar ze hebben er geen .... Ik was altijd al voorstander om een Body ni te ver van huis te kopen. Dus ik kocht mijn Mark II in Merksem bij Foto Rembrandt en was een van de eerste op 21 April 2004 toen 4500 Euro in stock, dus ik denk dat je voor 4300 toch ni zo'n slechte zaak doet.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: prijs 1D mark II

            Hallo,

            Geef eventjes een belletje of mailtje naar Calumet Photographic ... telefoon 03/ 216 27 61 of mail info@calumetphoto.be ... ik heb daar mijn Canon 1D Mark II gekocht voor 4.031 Euro BTW inbegrepen ... levertijd 1 dag ... het is een klein bedrijfje geleid door een tof koppeltje ...

            Groetjes.

            Comment

            Working...
            X