Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

    Hey,

    Voor een bepaalde activiteit ben ik op zoek naar een optie om de mensen zelf een foto te laten maken van henzelf.
    De setting zou zijn dat ze voor een bepaalde "background" staan, kunnen poseren en foto nemen.

    Daarvoor ben ik echter op zoek naar een systeem die kan worden aangesloten op de Nikon 7100.
    Enerzijds zou het toestel een live-view moeten doorsturen naar een laptop, waardoor ze zelf kunnen zien hoe de foto eruit zou zien.
    Daarnaast zouden ze met een afstandsbediening de foto moeten kunnen nemen.

    Heeft er iemand ervaring met iets dergelijks? Of is dit helemaal niet mogelijk?

  • #2
    Re: Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

    Laptop, tablet, telefoon met de juiste software.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

      Hey,

      Bedankt voor uw snel antwoord.
      Zou je me ook beetje verder kunnen helpen betreffende de software?
      Is het dan een programma zoals Nikon Camera Control Pro 2? Zo ja, in hoever ondersteunt hij de Live View op de 7100? want wat ik kan terugvinden ondersteunt hij dit enkel bij D3, D700, D300 en D90.

      Zijn er nog andere betere alternatieven?

      Naar de hardware-connectie toe, wat zou best zijn via USB of via Wifi?

      Alvast bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

        Dit zijn waarschijnlijk de camera's die compitabel waren toen het programma uitkwam en de gegevens zijn nooit bijgewerkt.

        Als even googled op 'tethered shooting' met bv live view vind je genoeg programma's, vaak gratis(met een hoop reclame). Ik had het met een Samsung tablet en D700 binnen een paar minuten aan het werk(meeste tijd was het downloaden).

        Er is genoeg voor Windows, Android en dat andere systeem.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening / Live-view Nikon SLR (7100)

          Bedankt, als ik nu zoek op die term geraak ik veel verder

          Comment

          Working...
          X