Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boswandeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] boswandeling

    [CENTER][/CENTE

    zelfde foto anders bewerkt


    Last edited by Guest8; 13 juni 2017, 22:51.

  • #2
    Re: boswandeling

    afwerking pre eerste.

    voor de rest ontbreekt het aan algehele scherpte.

    indruk: wordt er niet blij van, daarvoor is ie saai
    exif ontbreekt, maar aan de bewerkingen te zien zal dat wel "OK" zijn.

    Comment


    • #3
      Re: boswandeling

      ik weet niet wat je bedoeld met algemene scherpte, ik heb opzettelijk exif weggelaten maar hij is op maximale scherptediepte gemaakt op statief met iso 100 als je kijkt zie je de leuning van begin tot einde scherp op mijn scherm toch wat moet ik nu denken?

      Comment


      • #4
        Re: boswandeling

        het ontbreken aan algehele scherpte wil zeggen dat er feitelijk er een "groot" gebrek is aan scherpte, daar waar je het mag verwachten. - lees totaal geen scherpte - want als dat wel zo was geweest dan is mijn verwachting toch dat ik detail kan zien in redelijker wijs de getoonde elementen (blaadjes/paaltjes/leuning).

        als ik naar het eerst paaltje kijk dan zie ik een lichte mate aan ruis / kleurzweem

        ik denk dat je wat moet experimenteren met de manier waarop je het beeld klaar zet
        - mate van verscheping
        - compressie
        - dpi setting

        het kan zelfs zijn dat je je nabewerkingswerkflow - minder aan de schuifjes trekken - iets moet aanpassen, om tot een acceptabel web presentatie beeld te komen

        en daar waar je van weg linkt kan ook invloed hebben

        zoek de gulden middenweg

        Comment


        • #5
          Re: boswandeling

          doe je aan naverscherping bij het verkleinen ? hier is hij wat naverscherpt ook iets helderder gemaakt (histogram is ook heel belangrijk )

          Comment


          • #6
            Re: boswandeling

            ik denk dat het ligt met te verkleinen, ik heb op je link geduwd en zie dat het beeld beter is zal zien dat ik dat oplos nu weet ik dat het niet aan het origineel ligt

            Comment

            Working...
            X