Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Canon Eos 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor Canon Eos 450d

    Hi

    mijn Canon Eos 450d heeft de geest gegeven, en ik kan maar geen opvolger kiezen.

    Ik bezit volgende objectieven:
    • 15-85 EF-S
    • 85 F1.8 USM


    Ik ben hobbyfotograaf en ben net gestart met themamodules. Het is dus moeilijk te zeggen wat ik graag doe, maar heb wel interesse in mens/portret fotografie.

    Ik weet wel waar mijn toestel nu beter moet doen:
    • makkelijker fotograferen bij beperkt licht. Alhoewel afhankelijk van het objectief, moet het dus mogelijk zijn om hoger te gaan in ISO zonder al te veel ruis.
    • makkelijkere/snellere bediening in manuele stand. Soms erger ik me dat bij mijn huidige toestel sommige zaken dieper in het menu zitten.
    • sneller scherpstellen en sneller verwerken bij opnames na elkaar


    Ik heb zelf al eens zitten zoeken:
    • Canon Eos 750d/760d: opvolgers in de reeks waar mijn vorige toestel in past
    • Canon Eos 800d: nieuwste opvolger in de rebel reeks. Qua prijs wel bijna gelijk aan 80D. De 80D en 750D genieten nu een cashback korting.
    • Canon Eos 80d: interessant vanwege cashback.


    welke zouden jullie overwegen? wat zijn de grootste verschillen met de nieuwere 77D?
    ik twijfel zelf eerder tussen de 760d en de 80d. Of is de 800d ook het overwegen waard?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

    Ik heb de 700D en kan je al zeggen dat de ruis al zichtbaar is bij ISO 800. Ik denk dat de 750 niet veel beter zal zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

      Mijn 450D had een max ISO van 1600 maar inderdaad, vanaf 800 is het ruis echt zichtbaar. Bij 1600 is het bijna niet te onderdrukken zonder kwaliteitsverlies.
      Ik veronderstel dat de 760D enkel qua bediening verschilt met de 800D?

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor Canon Eos 450d