Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Canon Eos 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor Canon Eos 450d

    Hi

    mijn Canon Eos 450d heeft de geest gegeven, en ik kan maar geen opvolger kiezen.

    Ik bezit volgende objectieven:
    • 15-85 EF-S
    • 85 F1.8 USM


    Ik ben hobbyfotograaf en ben net gestart met themamodules. Het is dus moeilijk te zeggen wat ik graag doe, maar heb wel interesse in mens/portret fotografie.

    Ik weet wel waar mijn toestel nu beter moet doen:
    • makkelijker fotograferen bij beperkt licht. Alhoewel afhankelijk van het objectief, moet het dus mogelijk zijn om hoger te gaan in ISO zonder al te veel ruis.
    • makkelijkere/snellere bediening in manuele stand. Soms erger ik me dat bij mijn huidige toestel sommige zaken dieper in het menu zitten.
    • sneller scherpstellen en sneller verwerken bij opnames na elkaar


    Ik heb zelf al eens zitten zoeken:
    • Canon Eos 750d/760d: opvolgers in de reeks waar mijn vorige toestel in past
    • Canon Eos 800d: nieuwste opvolger in de rebel reeks. Qua prijs wel bijna gelijk aan 80D. De 80D en 750D genieten nu een cashback korting.
    • Canon Eos 80d: interessant vanwege cashback.


    welke zouden jullie overwegen? wat zijn de grootste verschillen met de nieuwere 77D?
    ik twijfel zelf eerder tussen de 760d en de 80d. Of is de 800d ook het overwegen waard?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

    Ik heb de 700D en kan je al zeggen dat de ruis al zichtbaar is bij ISO 800. Ik denk dat de 750 niet veel beter zal zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

      Mijn 450D had een max ISO van 1600 maar inderdaad, vanaf 800 is het ruis echt zichtbaar. Bij 1600 is het bijna niet te onderdrukken zonder kwaliteitsverlies.
      Ik veronderstel dat de 760D enkel qua bediening verschilt met de 800D?

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door kbon Bekijk bericht
        • Canon Eos 800d: nieuwste opvolger in de rebel reeks. Qua prijs wel bijna gelijk aan 80D. De 80D en 750D genieten nu een cashback korting.
        • Canon Eos 80d: interessant vanwege cashback.
        Ik zou zeggen neem de 80D, mocht je wat stevigere professionelere body willen met wat handigheden. Maar als je juist het compacte formaat van je 450D waardeerde. Neem dan de 800D. Of waarom overweeg je niet de 7D Mark II. Je doet best wel lang met je toestel en dus is het misschien de moeite waard om het wat hoger in te zetten. Ik verwacht dat je door gaat tot je toestel echt op is. En op die manier kost de 7D Mark II niet zo heel veel per jaar. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

          Als het niet noodzakelijk nieuw moet zijn: koop een 2de handse 5D2 of 6D. Veel beter op hoge iso, 2 instelwielen, grote zoeker,...
          Vervang die EFS 15-85 door een 24-105. En die 85/1.8 is schitterend op een FF.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

            Ik heb ook nog een 450D en ben al enige tijd aan het uitkijken voor vernieuwing. Is nu toch bijna 9 jaar oud!
            Heb enige tijd zitten twijfelen tussen de 6D en de 7DmkII, maar gezien ik liever een FF wou ging de voorkeur
            naar 6D. Na wat zoekwerk gezien dat de 6D ondertussen ook al 5 jaar op de markt is, heb ik besloten even te wachten
            naar de 6D mkII. Hoop dat het wachten beloond gaat worden. Gezien mijn voorkeur voor FF al lang speelde heb ik
            in der tijd bij de aanschaf van mijn nieuwe lenzen er al rekening mee gehouden

            Ruis is inderdaad wel een vrij groot struikelblok bij de 450D, ook met mijn 24-70 f2,8 L

            Wat jouw vraag betreft, is het ook afhankelijk van wat je er wil aan besteden en dan een goede keuze maken!
            Olivier
            CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

              Oorspronkelijk geplaatst door Melkdjefer Bekijk bericht
              Ruis is inderdaad wel een vrij groot struikelblok bij de 450D, ook met mijn 24-70 f2,8 L
              Doe je dan wel goed je foto belichten? Want met mijn 30D + lens heb ik zelfs op de 3200/hoogste ISO waarde niet zoveel ruis, dat de foto waardeloos is. Mits correct belichte opnamen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Doe je dan wel goed je foto belichten? Want met mijn 30D + lens heb ik zelfs op de 3200/hoogste ISO waarde niet zoveel ruis, dat de foto waardeloos is. Mits correct belichte opnamen.
                Het is niet dat het nietbruikbaar is, maar wel op het randje van storend laat ons zeggen. Maar bij sommige foto's draagt het soms bij.
                Olivier
                CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Doe je dan wel goed je foto belichten? Want met mijn 30D + lens heb ik zelfs op de 3200/hoogste ISO waarde niet zoveel ruis, dat de foto waardeloos is. Mits correct belichte opnamen.
                  deze snap ik niet goed. Je spreekt over correct belichten, maar hebt wel 3200 als ISO? Hoog gaan in ISO doe je toch net omdat er te weinig belichting is? En hoge ISO geeft altijd ruis, maar hangt ook voor een deel af van je toestel?

                  Dus wat bedoel je met correct belichten in combinatie met hoge ISO?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    deze snap ik niet goed. Je spreekt over correct belichten, maar hebt wel 3200 als ISO? Hoog gaan in ISO doe je toch net omdat er te weinig belichting is? En hoge ISO geeft altijd ruis, maar hangt ook voor een deel af van je toestel?

                    Dus wat bedoel je met correct belichten in combinatie met hoge ISO?
                    Dat je niet naderhand de belichting moet aanpassen. Maar ik heb ooit op klaar lichte dag per ongeluk op ISO 3200 gehad. En die foto had niet zoveel ruis.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvolger voor Canon Eos 450d

                      bedankt voor alle antwoorden. Ik bekijk nog even de keuze tussen full frame of een 80D, wetende dat een van mijn lenzen dan ook vervangen moet worden.
                      ISO is soms de enige mogelijkheid om bvb binnen of in donkere ruimtes de foto beter te belichten. In donkere delen zie je dan al snel ruis wat soms niet weggewerkt kan worden zonder dat de foto minder scherp wordt.

                      Comment

                      Working...
                      X