Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tv herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tv herstelling

    Gebeuren er nog tv herstellingen of is het nu van '7 jaar oud stuk is weggooien?
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Tv herstelling

    Moeilijk om daar een antwoord op te geven hé, als je niet weet wat de herstelkosten zullen zijn.
    Ik vrees er ook voor dat je van de hersteldiens de melding zal krijgen dat het niet meer loont om die te herstellen.
    Een nieuwe met de mogelijkheden van eentje van zeven jaar oud koop je tegenwoordig voor een prik.

    Comment


    • #3
      Re: Tv herstelling

      7 jaar is stokoud in de platte televisies. Containerpark is beste optie.
      De technologie in de platte televisies is zo snel ontwikkeld de laatste jaren dat het nooit kan lonen een tv van uit de prehistorie nog te herstellen. Ja 7 jaar is prehistorie.
      Een tv die ondertussen 10x beter is dan die van jou kost nu 200 euro. Voor die prijs ga je die nooit kunnen laten herstellen laat staan dat er nog onderdelen voor bestaan.

      Comment


      • #4
        Re: Tv herstelling

        Er gaat er hier ene nogal kort door de bocht.
        10x zijn ze nu ook niet beter geworden.
        Punt is gewoon dat je voor een middenklasse TV altijd zowat 700-1000€ betaalde. Alleen heb je daar nu een 4K 55' voor, en 10 jaar geleden een 32' FHD, en nog eens 10 jaar geleden een 70cm beeldbuis TV.

        Maar inderdaad, de herstelkosten zullen altijd groter zijn dan de waarde...

        Comment


        • #5
          Re: Tv herstelling

          Vroeger was een tv nog vrij gemakkelijk te herstellen, helemaal in het begin was dat ook nodig, want de lampen gingen niet eeuwig mee.
          Daarom was de achterkant op een paar minuten te verwijderen door een paar schroeven te verwijderen, tegenwoordig is het een heel stuk moeilijker om zo'n platte tv open te maken zonder iets te beschadigen.
          Onderdelen vervangen op een print is ook niet meer gemakkelijk, daarom wordt het al snel een hele print die ze moeten vervangen.
          Wat nog mee telt in de herstelkosten is het transport, geen enkel verkooppunt van tv's heeft nog een eigen hersteldienst, ze worden allemaal doorgestuurd naar een of ander bedrijf dat niets anders doet dan reparaties.


          Toen ze bij ons thuis de eerste tv kochten (dat was nog een zwart-wit tv met lampen) was er in elk dorp wel een "elektrieker" die tv's verkocht, en die zorgde dan zelf ook voor de herstellingen (en voor het plaatsen van de antennes).
          Die kwam dan meestal aan huis de tv herstellen, als dat niet snel genoeg ter plaatse kon gebeuren, dan kreeg je gewoonlijk een vervangtoestel.
          Maar ondertussen zijn we zo'n 50 jaar verder, en is er op dat gebied heel veel veranderd...

          Positief is wel dat een tv (en ook alle andere huishoudtoestellen) in verhouding met de lonen véél goedkoper geworden zijn dan vroeger.
          Maar de laatste jaren lijkt het er wel op dat de fabrikanten liever niet hebben dat een huishoudapparaat te lang meegaat, want dan duurt het te lang voor ze er een nieuw kunnen verkopen.
          Daarom worden heel wat apparaten bewust zo gemaakt dat ze nog maar heel moeilijk te herstellen zijn (en dat ze maar een bepaalde tijd meegaan), vervangen wordt dan meestal economisch interessanter dan herstellen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Tv herstelling

            Op de verschillende elektro toestellen waarvan ik doorheen de jaren een bestek heb opgevraagd lag de herstelprijs altijd tussen de 250 à 300 euro.
            Het is altijd afwegen, maar voor een TV van 7 jaar oud is dit het niet meer waard.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Tv herstelling

              In de meeste gevallen beginnen ze niet eens meer aan een herstelling, tenzij je lokale dealer nog zelf herstellingen kan uitvoeren.

              Vroeger deed onze verkoper dat nog zelf, hij was daar zelfs heel goed in.

              Sinds de grote platte schermen mode werden, is een en ander veranderd.

              Tijdens de garantieperiode "mag" hij daar van de fabrikant zelfs niet meer aankomen en moet alles via een erkend servicepunt.
              Zelf kon hij ook een erkend servicepunt worden, maar dat wil hij niet.
              Het is een kleine zelfstandige zonder personeel.
              Als erkend servicepunt moet hij ook herstellingen aanvaarden van andere winkels en daar krijgt hij een forfait voor per herstelling, iets van een 60€.
              Daar kan hij zijn kosten niet mee dekken want grote TV's moeten ook opgehaald worden bij de klant en terug geleverd en hij zou iemand moeten aannemen om dat te kunnen volgen.

              Sommige merken (ook grote spelers) herstellen enkel tijdens de garantieperiode en als het paneel stuk is dan doen ze eerder een commercieel voorstel voor aankoop van een nieuw toestel.
              Na de garantieperiode is het vaak snel gedaan met herstellen, na drie jaar zeggen ze meestal onherstelbaar of te duur.

              Ik heb zo een vermoeden dat daar veel misbruik in bestaat om nieuwe aankopen wat op te dringen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Tv herstelling

                En wie zal DEZE herstellen?

                Comment


                • #9
                  Re: Tv herstelling

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  En wie zal DEZE herstellen?
                  De vraag is eerst "wie zal deze bestellen"?

                  Herstellen zal denk ik eenvoudiger zijn mits de elektronica in een aparte unit zit.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tv herstelling

                    Kan je je brandverzekering (brand, waterschade, glasbraak) aanspreken als het scherm breekt tijdens het afstoffen ?

                    Comment


                    • #11
                      Tv herstelling

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Kan je je brandverzekering (brand, waterschade, glasbraak) aanspreken als het scherm breekt tijdens het afstoffen ?
                      Als dat opgenomen is in de polis ... met een vrijstelling van 280€ of zo en de afschrijving.
                      Sommige verzekeringen bieden dat aan bij accidenteel omduwen van een toestel, maar afstoffen? [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tv herstelling

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        De vraag is eerst "wie zal deze bestellen"?

                        Herstellen zal denk ik eenvoudiger zijn mits de elektronica in een aparte unit zit.
                        Ja, ik heb hem al irl gezien. De verkoper zei me dat je er een soundbar bij kreeg. Sterker nog, die soundbar HOORDE bij het toestel.
                        Na wat heen en weer gepraat en wat vissen van mijn kant, kwam de aap uit de mouw: de nodige electronica ( die vroeger in een iets dikker deel onderaan het scherm zat) zit nu bij in die zgn. soundbar.

                        Neemt niet weg dat het scherm op zich ook flinterdun is.

                        Gelukkig is mijn TV nog niet stuk, want ik zou wel zo'n gek zijn om dat ding in huis te halen.


                        In de winkel stond een glasplaat, en daar was de TV met magneten op bevestigd.

                        Deze TV is natuurlijk abnormaal duur, maar afgezien daarvan vind ik OLED op zich zijn geld wel waard.
                        Ik denk dat Sony en Philips nu ook een OLED toestel in hun gamma hebben.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tv herstelling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ja, ik heb hem al irl gezien. De verkoper zei me dat je er een soundbar bij kreeg. Sterker nog, die soundbar HOORDE bij het toestel.
                          Na wat heen en weer gepraat en wat vissen van mijn kant, kwam de aap uit de mouw: de nodige electronica ( die vroeger in een iets dikker deel onderaan het scherm zat) zit nu bij in die zgn. soundbar.

                          Neemt niet weg dat het scherm op zich ook flinterdun is.

                          Gelukkig is mijn TV nog niet stuk, want ik zou wel zo'n gek zijn om dat ding in huis te halen.


                          In de winkel stond een glasplaat, en daar was de TV met magneten op bevestigd.

                          Deze TV is natuurlijk abnormaal duur, maar afgezien daarvan vind ik OLED op zich zijn geld wel waard.
                          Ik denk dat Sony en Philips nu ook een OLED toestel in hun gamma hebben.
                          Wat nieuw is, is altijd duur, eens in volle productie zullen ook deze goedkoop worden.

                          Voor alle duidelijkheid, de Philips devisie is reeds een paar jaar in handen van LG, bij Philips zelf wordt geen enkele TV
                          meer gemaakt, die teren nu op hun patenten.
                          Bij Philips Roeselare heb ik 19 jaar R&O werk gedaan, in de goede oude tijd werden bij Philips Brugge per dag 8.000 beeldbuis
                          TV's gemaakt, en in Dreux (Frankrijk) bouwden ze er 16.000 per dag, dat onder meer dan 130 verschillende merknamen.
                          Waaronder bv. B&O bv. daar kwamen daar Match Line binnenwerken in te zitten.
                          Maar ook veel merken waar je nooit van hoorde, bv. voor grote hotel ketens die er meteen een paar duizend bestelden.
                          Misschien is je dat toen ook nog opgevallen, als je op hotel kwam, dat daar dikwijls TV's stonden van een merk
                          waar je nog nooit van gehoord had, meestal waren dat dan TV's als een Philips of Sony beeldbuis en in een goedkoop
                          kastje, die beeldbuisjes kon je gemakkelijk herkennen van waar ze kwamen, want in die tijd waren er maar twee grote
                          beeldbuis fabriekanten, Philips en Sony, en de enige die zowel voor Philips als Sony de HS focus potmeters maakte
                          was Philips Roeselare.
                          Bij Philips Roeselare waar ik zat, was Sony eigenlijk verschillende jaren onze beste klant, wij maakten méér componenten
                          voor Sony dan voor Philips zelf, natuurlijk hadden wij dan ook nog een grote afzet naar andere klanten toe, zoals
                          bv. HP voor meet toestellen en verschillende afdelingen die hoogwaardige componenten maakten voor medische toestellen,
                          maar ook voor HF balasten enz.
                          Toen ontwikkelde Philips de eerste Plasma TV, en werden wij uitgenodigd om deze te gaan bekijken, was een TV met
                          108 cm diagonaal, winkelprijs was toen 800.000 Bef. maar toch verkochten die dingen toen, als je ziet wat dat nu allemaal
                          maar meer kost....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tv herstelling

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Wat nieuw is, is altijd duur, eens in volle productie zullen ook deze goedkoop worden.

                            Voor alle duidelijkheid, de Philips devisie is reeds een paar jaar in handen van LG, bij Philips zelf wordt geen enkele TV
                            meer gemaakt, die teren nu op hun patenten.
                            Bij Philips Roeselare heb ik 19 jaar R&O werk gedaan, in de goede oude tijd werden bij Philips Brugge per dag 8.000 beeldbuis
                            TV's gemaakt, en in Dreux (Frankrijk) bouwden ze er 16.000 per dag, dat onder meer dan 130 verschillende merknamen.
                            Waaronder bv. B&O bv. daar kwamen daar Match Line binnenwerken in te zitten.
                            Maar ook veel merken waar je nooit van hoorde, bv. voor grote hotel ketens die er meteen een paar duizend bestelden.
                            Misschien is je dat toen ook nog opgevallen, als je op hotel kwam, dat daar dikwijls TV's stonden van een merk
                            waar je nog nooit van gehoord had, meestal waren dat dan TV's als een Philips of Sony beeldbuis en in een goedkoop
                            kastje, die beeldbuisjes kon je gemakkelijk herkennen van waar ze kwamen, want in die tijd waren er maar twee grote
                            beeldbuis fabriekanten, Philips en Sony, en de enige die zowel voor Philips als Sony de HS focus potmeters maakte
                            was Philips Roeselare.
                            Bij Philips Roeselare waar ik zat, was Sony eigenlijk verschillende jaren onze beste klant, wij maakten méér componenten
                            voor Sony dan voor Philips zelf, natuurlijk hadden wij dan ook nog een grote afzet naar andere klanten toe, zoals
                            bv. HP voor meet toestellen en verschillende afdelingen die hoogwaardige componenten maakten voor medische toestellen,
                            maar ook voor HF balasten enz.
                            Toen ontwikkelde Philips de eerste Plasma TV, en werden wij uitgenodigd om deze te gaan bekijken, was een TV met
                            108 cm diagonaal, winkelprijs was toen 800.000 Bef. maar toch verkochten die dingen toen, als je ziet wat dat nu allemaal
                            maar meer kost....
                            Tuurlijk zal alles nog zakken, maar gadgetfreak als ik ben, laat ik me toch nog vaak vangen, door "de eerste" te willen zijn
                            De ezel en de steen hé

                            Ik weet in den tijd van de VCR (dacht ik) dat de toenmalige VCR's van B&O ook gewwon Philips recorders waren....
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tv herstelling

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De vraag is eerst "wie zal deze bestellen"?

                              Herstellen zal denk ik eenvoudiger zijn mits de elektronica in een aparte unit zit.
                              Onthou mijn woorden Freddy, je zal kunnen kiezen ofwel de unit vervangen ofwel de oled plaat.
                              En het zou mij niet verwonderen dat zo een zelfde 8K unit op termijn verkrijgbaar zal zijn met
                              verschillende formaten van oled schermen.

                              Comment

                              Working...
                              X