Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede TELE-voorzetlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede TELE-voorzetlens?

    Hoi iedereen,

    Ik ben op zoek naar een goede TELE-voorzetlens, maar heb zo mijn twijfels.
    Ivm de Raynox DCR-2020 PRO (2.2x) zijn de reacties wisselvallig (zoals ons Belgisch weertje).

    Er zijn ook nog tal van andere voorzetlenzen te verkrijgen, en ik vroeg me af
    met de welke jullie de beste resultaten bereikt hebben tot nu toe.

    Mijn toestel is een kodak DX6490, en ik heb 2 adapters, eentje naar 52mm en eentje naar 55mm. Om zo min mogelijk last te hebben van vignetering gaat mijn voorkeur uit naar een telelens die ik op de 55mm adapter kan schroeven.
    Welke kunnen jullie mij aanraden?

    (op't internet wordt zelden de thread grootte vermeld heb ik de indruk, en ik
    heb dus tot nog toe geen idee welke er in aanmerking komen in mijn geval, behalve dan die lens van Raynox (zie eerder), inclusief 52mm adapter dus die past zeker).

    In elk geval ga ik naar Fnac deze middag, de verkoper van dienst wist me gisteren te vertellen dat ze er tal van televoorzetlenzen ter beschikking hebben en ik mocht mijn toestel meenemen om het te testen met verschillende voorzetlenzen.

    alvast bedankt voor jullie input/meningen.
    groetjes,

  • #2
    Re: goede TELE-voorzetlens?

    Ik heb in de koopjeshoek(http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=53504) nog 2 van Olympus staan(55mm)
    Mail me even, moest je er interesse voor hebben. Beide in uitstekende staat.

    hubert@compsol.be
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: goede TELE-voorzetlens?

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Ik heb in de koopjeshoek(http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=53504) nog 2 van Olympus staan(55mm)
      Mail me even, moest je er interesse voor hebben. Beide in uitstekende staat.

      hubert@compsol.be
      heb je soms enkele foto's die je genomen hebt met de B-300 online staan?
      ik had ze graag eens gezien.
      Alsook voor de Kenko 3.0 teleconvertor.
      PS: van deze laatste vond ik niets terug op 't net. Zeker dat hij 3.0x is?


      alvast bedankt,
      Johan

      Comment


      • #4
        Re: goede TELE-voorzetlens?

        Zal zien dat ik in het weekend iets kan schieten. Indien in het antwerpse, kan ook iets afgesproken worden om te testen. In een park of zo.
        De kenko is idd X 3. Is wel geen 55mm en geeft dus wel wat vignetting. Maar als ge genoeg MPX hebt, kun je die er afcroppen. Ik spreek natuurlijk enkel op de S7000. Weet niet wat dit op de kodak geeft.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: goede TELE-voorzetlens?

          de meest gebruikte is de olympus tcon 17. de kwaliteit is goed en toch is die niet zo duur. deze heeft een draad van 55 mm.

          hier op het forum hebben verschillende mensen er zo een (vb Katrix).
          site[/URL]

          Comment

          Working...
          X