Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumping

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jumping

    Gisteren organiseerde Foto Nelissen tijdens de jumping in Bonheiden hun Tele-day, een testdag voor nieuwe bodies en (tele)lenzen van Nikon, Canon, Tamron en statieven van manfrotto en surui. Ik teste er de Nikkor 300mm f2.8 en de 300m f4.
    Dit is het resultaat van de 300mm f2.8 op mijn D700 uit de hand geschoten

  • #2
    Re: Jumping

    Scherp is hij zeker, paard iets te centraal. Wel een mooi galopmoment. Ziet er een heel goede lens uit, maar duur weer zeker?
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Jumping

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Scherp is hij zeker, paard iets te centraal. Wel een mooi galopmoment. Ziet er een heel goede lens uit, maar duur weer zeker?
      tussen de 5 en 6 duizend voor die 2.8 en rond de 1500 voor de f4. Maar die 2.8 is goed voor eventjes maar niet voor een ganse namiddag veel te zwaar.

      Comment


      • #4
        Re: Jumping

        toplens nu nog topfoto's maken

        Comment


        • #5
          Re: Jumping

          Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
          toplens nu nog topfoto's maken
          Ik heb ze niet gekocht hoor en het was de eerste keer dat ik langs een jumping piste stond, Elke sport heeft zo toch zijn eigenheid die je moet leren kennen om ze goed in beeld kunnen brengen.

          Comment


          • #6
            Re: Jumping

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            tussen de 5 en 6 duizend voor die 2.8 en rond de 1500 voor de f4. Maar die 2.8 is goed voor eventjes maar niet voor een ganse namiddag veel te zwaar.
            een monopod kan soelaas brengen he

            Comment


            • #7
              Re: Jumping

              Toch wel een heel mooi en scherp(!) shot
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Jumping

                Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                een monopod kan soelaas brengen he
                Bij sport is dat inderdaad een oplossing maar bij concerten en festivals is dat moeilijker zeker als je vanuit het publiek moet fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: Jumping

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Toch wel een heel mooi en scherp(!) shot
                  Peter
                  Scherpte is zeker OK dank u

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jumping

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Elke sport heeft zo toch zijn eigenheid die je moet leren kennen om ze goed in beeld kunnen brengen.
                    Dat is bij paardensport zeker zo! Vooral bij een paard in galop moet op het juiste moment afgedrukt worden. Stap is een 4-takt gang, galop een 3-takt en draf een 2-takt. Een paard moet "bergop" springen in galop, in draf moeten 2 benen op de grond zijn en dan ook nog liefst met het voorbeen dat het verste van de camera verwijderd is.
                    Je moet echt de beweging en timing kennen. Of een snelle burst mode

                    Dit is echt wel geslaagd wat dat betreft.
                    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                    Mijn website: www.computerhersteller.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jumping

                      Een spring-combinatie in beeld gebracht zoals ze is. Springpaarden worden helaas niet altijd 'mooi' gereden, over is over, hoe is bij velen niet belangrijk. De beenzetting is hier wel goed weergegeven, de rechter achterhand zit er goed onder, alleen de hoofd-hals-houding kan beter, maar misschien was de volgende hindernis al kortbij en had het paard al in de gaten waar hij heen moest. Een beetje meer ruimte aan de kant waarheen het paard naartoe moet (en waarheen de ruiter kijkt), zou een betere compo opleveren, maar ik vind dit toch wel een mooie foto. De prijs van de lens is irrelevant vind ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jumping

                        De prijs en het gewicht zijn in deze relevant omdat het ging om een georganiseerde testdag was waar je nieuw en topmateriaal kon testen, en het zal bij testen en eventueel eens huren blijven.
                        Dank u voor deze mooie analyse, ik kan enkel zeggen dat dit de eerste van een burst van beelden is dus dt het wel om de timing ging, maar langs de andere kant lees ik hier nu zoveel details waar je op moet letten voor een top-paardenfoto waar ik geen weet van had, dat ik het toch op ook veel geluk hou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jumping

                          Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                          toplens nu nog topfoto's maken
                          Ik heb deze lens een 20 minuutjes getest bij een sport die ik niet, ken ik verwachtte uitstekende kwaliteit maar geen topfoto's, daarvoor moet je de paardensport al behoorlijk goed kennen.
                          Voor iemand die zo'n grote worden spreekt kan ik weinig topwerk van jou vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Jumping

                            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                            toplens nu nog topfoto's maken
                            Knap dat iemand met zulk werk zo'n grote mond durft opzetten.

                            @ts: scherpte zit erg goed. Puik beeld aangezien je de sport niet kent. Ik had nog net iets meer gecropt. En Mss een iets kleinere dof gehanteerd, maar dat is smaak natuurlijk.



                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jumping

                              Mooi die test en prima van scherpte en al de rest. Mijn waardering !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X