Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ochtend en de kat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De ochtend en de kat

    Het is ochtend. De kat steekt het hoofd door het open raam en bekijkt de wereld. Of: binnen ruikt het naar kattenbak.
    Genomen met oude manuele Nikkon 105mm f2.5 gemonteerd met een lens turbo adapter op een Fuji X-T2 en volopen gezet.

    Vriendelijke groet, Wim
    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

  • #2
    Re: De ochtend en de kat

    Licht en Bg zijn voor mij goed. Alleen de scherpte ligt niet echt juist, die ligt nu onder het oog .

    Comment


    • #3
      Re: De ochtend en de kat

      Knappe compo - bijzonder en beetje ongewoon zo van onder uit.
      Maar scherpte zou op het dichtstbijzijnde oog moeten liggen
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: De ochtend en de kat

        Merci voor de commentaar!

        Sorry - ik had erbij moeten zeggen dat ik me ervan bewust was dat de focus niet optimaal lag. Ik denk dat ik vooral wilde tonen wat voor een mooie kat we hier hebben
        Ik vond dat de focus "er nog mee door kon", vandaar dat ik hem niet in een ander forum durfde te zetten, maar jullie hebben absoluut gelijk dat ik ernaast zat.
        Manueel focussen is niet makkelijk met zo'n kleine DOF. Niet dat ik verplicht was die zo klein te houden natuurlijk, maar dat was wat ik wilde. Moeilijk om én manueel scherp te stellen, én de kat op een goeie plek te hebben (zo zit ze niet vaak, meestal heb ik het ganse raamkader erbij als ze 's morgens in het zonlicht zit), én de kat die een mooie blik heeft. Ik vond me hier nog vrij close, dus hapte toe

        Bedankt!
        Vriendelijke groet, Wim
        Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

        Comment

        Working...
        X