Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatfeestje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] straatfeestje


    Last edited by Guest8; 11 juni 2017, 16:59.

  • #2
    Re: straatfeestje

    Positie veel te krap, alles wordt links geblokkeerd. Mensen kijken naar niets.
    Zou veel beter geweest zijn wanneer je je bij het maken van de foto zo had opgesteld dat de mensen rechts gepositioneerd stonden met ademruimte links.
    Vriendelijke groet, Wim
    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

    Comment


    • #3
      Re: straatfeestje

      ok ik heb het begrepen volgende keer zal ik rekening mee houden

      Comment


      • #4
        Re: straatfeestje

        Akkoord met bovenstaande opmerking
        Persoonlijk vind ik de scherpte ook niet echt goed
        Op welke van de 4 personen heb je scherpgesteld vraag ik me dan af
        Ipv F4 en 1/1600" had F8 - 1/400" toch al een scherper beeld opgeleverd
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: straatfeestje

          ik heb foto nagekeken heb inderdaad mijn focuspunt verkeerd gezet moet nog wennen, kies zelf focuspunt en brandpunt daarom werk ik liever met prime lens bij snelle foto's nemen hoef ik minder in het oog houden bij deze zet ik mijn kleine DOF in de gewenste stand, maar blijf oefenen

          Comment


          • #6
            Re: straatfeestje

            Dit is dan tenminste een nieuwe opname,
            Meer ruimte links (en ook wat onderaan) zodat je overschot hebt in de mensen hun kijkrichting
            Moesten we nog zien waar ze naartoe kijken kan dat ook een pluspunt zijn.
            Beperkte dof zou goed zijn als je 1 persoon wil isoleren en dan doe je dat ook best met wat tele,
            voor iets dergelijks als dit groepje hier heb je beter een minder beperkte DoF
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: straatfeestje

              eigelijk wou ik mijn foto met brandpunt 24mm maken diafragma op f4 en focuspunt op persoon met blauwe sjaal, als ik kijk wat er gebeurd is dat mijn brandpunt van 24mm naar58mm gezoomd in plaats van te stappen bij f4-24mm is hyperfocal distance 4.80m dat verklaard dat mijn scherpte niet goed is of ben ik verkeerd in mijn denken,
              Last edited by Guest8; 11 juni 2017, 16:51.

              Comment

              Working...
              X