Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snel leeglopen batterij Canon 6D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snel leeglopen batterij Canon 6D

    Onlangs heb ik een Tamron 24-70 mm overgenomen. Wanneer ik naar de leeglooptijd van de batterij van mijn camera kijk bij uitgeschakelde camera dan zie ik dat die leeglooptijd aanzienlijk sneller is dan wanneer ik mijn Tamron 24-300 mm op de camera zet. Ik kan me bij uitgeschakelde camera niet voorstellen hoe de lens deze leeglooptijd kan beinvloeden.....
    Iemand bekend met dit fenomeen?

  • #2
    Re: snel leeglopen batterij Canon 6D

    Ik heb ook een 6D maar snap niet hoe een objectief de leegloop van de batterij kan verantwoorden als het toestel uit staat. Objectieven hebben een scherpstelmotor, enkel verbruiken deze energie als de camera aan staat.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: snel leeglopen batterij Canon 6D

      Lijkt mij ook niet logisch dat een bepaalde lens je batterij sneller kan doen leeglopen als je toestel uit staat.
      Specifiek bij de EOS 6D moet je er wel op letten dat je GPS ontvanger uit staat als je je toestel opbergt, want deze GPS ontvanger blijft actief, zelfs in uitgeschakelde toestand.
      Ik kan mijn 6D weken laten liggen, zonder dat de batterij noemenswaardig energie verliest (maar met GPS uit).
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: snel leeglopen batterij Canon 6D

        Ik meen mij te herinneren dat bij sommige lenzen de VR stroom blijft vragen, maar ik weet niet goed meer welke lenzen en over welke situaties het juist ging. Maar misschien is dat een denk piste?

        Comment

        Working...
        X