Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

    Laatst een lens en bijhorend filter verkocht aan een Nederlander.
    Ik geef prijs op van Kiala en Bpost, maar hij wenst het pakje te ontvangen met DHL.
    No problemo, ik maak een account aan bij DHL Parcel en vul alles in wat ingevuld moet worden en om af te sluiten betaal ik online.
    So far, so good.

    En nu komt het hé.
    Ik moet dat pakje gaan afgeven bij de Carrefour en dat voert de dame aan de balie met een scanner vlot in, toen waren we 05/06.
    Ik krijg een bevestigingsmail dat ik alles correct had ingevuld en betaald had.

    Gisteren kreeg ik een mail van de koper dat hij het pakje nog altijd niet ontvangen had en dat hij het niet kon traceren.
    Meer nog, hij telefoneert met DHL en daar weten ze van niets. dat was dus 10/06.

    Ik deze morgen naar Bpost want de barcode was er eentje van Bpost..............tjien Bpost en DHL.
    Kost pakje naar Nederland verzekerd en al = € 8,50 met DHL. Zelfde pakje met Bpost = 17,40 + 5 verzekering = € 22,40.
    DHL dus goedkoopst en dan denk je dat DHL dat verder afhandelt, nee hoor Bpost doet dat.

    Snap wie snappen kan, DHL = € 8,50 en Bpost = 22,40 en het is Bpost die alles verzorgd???????????????????????????????????

    Goed nu blijkt dat het pakje ergens in Zaventem ligt maar als ik naar daar telefoneer is alles in het Engels, lang leve België.
    Ik snap geen Engels, enkel Vlaams, Nederlands, Frans en trek mijn plan in het Duits.
    Blijkt dat daar alles gesloten is tot maandag.................................

    Wie is nu potverdikke verantwoordelijk voor de verdwijning van dat pakje? Bpost of DHL????????????????????????????????????
    Bpost zegt alvast dat ze hun werk hebben gedaan, daar moet ik geen verhaal halen, maar wat met DHL??????????????????????

    Morgen neem ik de tram met mijn treinticht voilà.
    Overmorgen betaal ik mijn belastingen met kleine pattatjes, nog eens voilà.

    En verder hou ik ermee op anders wordt het maatschappelijk................................... .................................................. .......
    Arm, arm, arm, apenlandje!
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

    zou het kunnen:

    DHL huurt bpost in om alles naar DHL centrale te brengen (in Zaventem) en vandaar gaat DHL het verder overnemen. En dan is het ook logisch dat het goedkoper is.
    DHL gericht op internationale markt (en dat is wat ze met uw pakket doen) en kunnen hun kosten naar het buitenland dan ook drukken.
    Bpost gericht op nationale markt en heeft dus zwaardere kosten voor buitenlandse zendingen.

    Het is maar een idee he.

    Comment


    • #3
      Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

      Geen idee, ik hoop het maandag te weten te komen.
      Maar waar ik mee zit, wie is nu verantwoordelijk voor het niet afleveren van het pakje (nogal veel waarde en daarom verzekerd verzonden).
      Zullen ze het pakje (zeg maar pak eigenlijk) ooit terug vinden?
      Indien niet dan ik die koper zijn geld terug storten en ben ik bovendien waardevol materiaal kwijt!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

        En ziedaar, pakje spoorloos!!!!!
        Bpost heeft het afgeleverd en DHL heeft het nooit ontvangen.

        En nu?

        Als ik bel naar DHL België Nederlands krijg ik antwoord in het Engels!! Ik spreek of versta geen jota Engels.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Als ik bel naar DHL België Nederlands krijg ik antwoord in het Engels!! Ik spreek of versta geen jota Engels.
          Dit nummer geprobeerd?




          Of formulier invullen:


          Voor particulieren en DHL Parcel wordt de klantendienst wel doorverwezen naar bpost.


          Ik vermoed dat uw pakket via DHL Parcel verstuurd werd en dit is een samenwerking met bpost.
          022 012345
          Last edited by VerSeg; 14 juni 2017, 13:53.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dit nummer geprobeerd?




            Of formulier invullen:


            Voor particulieren en DHL Parcel wordt de klantendienst wel doorverwezen naar bpost.


            Ik vermoed dat uw pakket via DHL Parcel verstuurd werd en dit is een samenwerking met bpost.
            022 012345
            Hier ook nooit problemen gehad met DHL behalve 1 keer. Een Carrefour had nieuwe eigenaars gekregen die weigerden nog met DHL te werken en het pakje weigerden te ontvangen. Meteen gebeld naar DHL in het Nederlands en men heeft mij teruggebeld om mee te delen dat het pakje in een andere winkel was toegekomen. Trouwens ik heb via een parcelshop DHL twee maand geleden iets moeten terugsturen en ik kreeg meteen een email (terwijl ik in de winkel was) dat mijn pakket was ontvangen voor terugzending. (Beste verzender, bedankt om uw pakketen met dhl te versturen. Wij bevestiging ontvangst van uw zending nr, u kan uw zending opvolgen via www.dhlparcel.be)


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dit nummer geprobeerd?




              Of formulier invullen:


              Voor particulieren en DHL Parcel wordt de klantendienst wel doorverwezen naar bpost.


              Ik vermoed dat uw pakket via DHL Parcel verstuurd werd en dit is een samenwerking met bpost.
              022 012345
              Voilà, verstuurd met DHL Parcel en verzekerd voor € 500,00.
              Ben al bij Bpost geweest en heb afdrukken gekregen dat ze het pakje s 'anderendaags in Zaventem hebben afgeleverd.
              Van DHL nooit iets mogen vernemen en de koper heeft nog altijd zijn pakje niet.
              Wat is nu de barcode van DHL hein?

              Dit is mijn betalingsbewijs:



              PS: Labelnummer die u niet ziet is de barcode van Bpost.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Van DHL nooit iets mogen vernemen en de koper heeft nog altijd zijn pakje niet.
                Wat is nu de barcode van DHL hein?
                Waarom zou de barcode moeten veranderen?

                Kan je met de ontvangen barcode nu geen status meer krijgen?

                Edit: Wat is de standaard leverperiode dat ze opgeven?
                Last edited by VerSeg; 14 juni 2017, 22:27.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                  De barcode is er eentje van Bpost en die stopt bij de aflevering, ik heb van Bpost een uitprint gekregen.
                  De rest is verantwoordelijkheid van DHL.
                  Geen idee wat hun standaard leveringsperiode is.
                  Maar de koper vroeg mij op te sturen met DHL omdat dit de goedkoopste manier was.
                  Gisteren kon ik niet bellen omdat ik nog niet helemaal bekomen was van een onderzoek in de kliniek, ik hoop het deze voormiddag nog te kunnen doen.
                  Een klacht moet binnen de 7 dagen na aflevering worden ingediend, tijd tussen aannemen en aflevering laten ze nergens blijken. Zo gaan ze natuurlijk weer een moeilijkheid uit de weg.
                  Ik heb bij de NMBS gewerkt in een klein stationnetjes en we aanvaarden en verzonden er ook pakjes. Vijf lijvige bundels met reglementen waren er dus indekken, paraplu, verantwoordelijkheid. enz enz.
                  Wie leest dat en vooral wie verstaat dat?
                  Het ene reglement verwijst naar een ander reglement die dan doorverwijst naar nog een ander reglement die dan weer naar een ander bundel verwijst enzovoort enzoverder.
                  Gelijk welk vervoersbedrijf dekt zich juridisch volkomen perfect in hoor. Ze versturen een pakjes maar nemen geen enkel risico.
                  Aangezien een klacht dus binnen de zeven dagen na afgifte moet worden neergelegd zullen ze normaal wel binnen 3 à 5 dagen afleveren denk ik.

                  Je moet ook eens de voorwaarden bij aflevering lezen. Eenmaal uw handtekening geplaatst zijn ze nergens meer verantwoordelijk voor.
                  Je moet dat echt eens lezen want niemand opent z'n pakje voor hij aftekent en dan kan het te laat zijn en is de schade aan de inhoud uw verantwoordelijkheid.

                  Hoe het nu zit met verdwenen pakjes weet ik echt niet. Of ze me zullen vergoeden en wanneer dat eventueel zou zijn.......................... we kennen dat hé, kleine man, groot bedrijf.................
                  Ik een stuk van bij €600,00 samen met een stuk van €85,00 is dus € 685 +€8,95 verzendingskosten + de koper uit eigen zak vergoeden....................zou me heel duur te staan kunnen komen.

                  Nu, zover is het nog niet, als het niet gestolen is zullen ze het wel vinden en zal het wel afgeleverd worden.
                  Wordt vervolgd.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                    DHL leveringstijd:
                    België = 2 dagen
                    Nederland = 7 dagen
                    Afgegeven in de Alma Carrefour in Mol op 05/06/2017 aangekomen in Zaventem op 07/06/2017 om 13:40:22 en dan spoorloos, niks meer, nada, rien du tout, Paket verschwunden!!!!!

                    BTW; DHL Deutschland werkt ook samen met de Deutsche Post.
                    Zouden ze in Nederland niet samenwerken met PostNL?

                    EDIT: Zojuist gebeld met DHL en een kleine verrassing.

                    DHL PARCEL is volledig overgegaan in handen van Bpost.
                    Wat een constructie zeg. Opsturen DHL (zogezegd DHL dus) = € 8,50 verzekering inbegrepen.
                    Opsturen Bpost = € 16,40
                    Last edited by Red Falcon; 15 juni 2017, 07:46. Reden: edit
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      DHL leveringstijd:
                      België = 2 dagen
                      Nederland = 7 dagen
                      Afgegeven in de Alma Carrefour in Mol op 05/06/2017 aangekomen in Zaventem op 07/06/2017 om 13:40:22 en dan spoorloos, niks meer, nada, rien du tout, Paket verschwunden!!!!!

                      BTW; DHL Deutschland werkt ook samen met de Deutsche Post.
                      Zouden ze in Nederland niet samenwerken met PostNL?

                      EDIT: Zojuist gebeld met DHL en een kleine verrassing.

                      DHL PARCEL is volledig overgegaan in handen van Bpost.
                      Wat een constructie zeg. Opsturen DHL (zogezegd DHL dus) = € 8,50 verzekering inbegrepen.
                      Opsturen Bpost = € 16,40
                      wat een miserie. Hopelijk komt het toch nog terecht of zijn ze bereid u te vergoeden (wat het minste zou moeten zijn).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        wat een miserie. Hopelijk komt het toch nog terecht of zijn ze bereid u te vergoeden (wat het minste zou moeten zijn).
                        Daar zeg je zo iets. Nu heeft LG reeds miserie, maar als het op het krijgen van een vergoeding zal aankomen... ik vrees dat de échte miserie pas dan zal beginnen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                          Als het moet dan schakel ik weer de ombudsman in.
                          Verdorie wat is dat toch met Bpost?

                          En waarom schrapt DHL hun Parcel service uit hun website?
                          Ik heb betaald aan DHL en ik heb een label voor op de doos van DHL en de factuur kunnen afdrukken, toch niet normaal als Bpost dat overgenomen heeft.
                          Je hebt soep en soep en ik heb zo een flauw vermoeden dat ik in een heel dikke erwtensoep beland ben.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            DHL leveringstijd:
                            België = 2 dagen
                            Nederland = 7 dagen
                            Afgegeven in de Alma Carrefour in Mol op 05/06/2017 .../...
                            Afgegeven op een feestdag en officiële sluitingsdag van bpost en andere bedrijven, dus geldt voor hun vermoedelijk de dag nadien als aanlevering.
                            Dag 7 is dus nog niet door want volgens hun site betreft alles werkdagen en niet kalenderdagen.
                            Zou me niet verwonderen dat de status plots verandert en dat er met de feestdag ook een vertraging ontstaan is.
                            Hopelijk lost alles zichzelf op. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                              Wat me het meest verontrust is dat hun trackingnummer ophoud vanaf het moment ze het pakje hebben afgeleverd bij DHL.
                              Van DHL heb ik niks tracking gehad of gezien.
                              En blijkbaar regent het klachten bij Bpost want ze zullen me later deze week (?) zelf opbellen. De wachttijden waren te lang en de dienst was nog maar 5 minuten open.

                              Net als bij de NMBS zit bij Bpost de mentaliteit van een monopolybedrijf er nog steeds in, dat moet erfelijk zijn, kan niet anders.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X