Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6d II of Canon 5dmark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6d II of Canon 5dmark III

    Moet ik mij zorgen maken of niet, ik weet het is nog een maand wachten op de Canon 6d II.

    Maar ik wou de Canon 5d Mark III vandaag kan halen.

    De vriendelijke man in de winkel vertel mij dat ik dit beter niet kan doen omdat de Canon 6d II,Beter zou zijn als de Canon 5d mark III.

    Weet iemand misschien of dit onzin is of zit er een kern van waarheid in.Pffffff

    Zelf zou ik dit heel vreemd vinden want dat zou betekenen dat de Canon 5d mark III zo niks meer waard is en dat zou ik echt zonden vinden van mijn geld.

    Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

  • #2
    Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

    Ik heb hier wel een glazen bol in huis (om mee te experimenteren voor de foto's), maar daar kan ik niet in zien wat Canon allemaal in de nieuwe 6D MKII zal steken...
    Het is dus af te wachten tot de specificaties door Canon zelf worden vrijgegeven.

    In ieder geval is het AF-systeem van de huidige 6D flink verouderd ten opzichte van zowat alle Canon DSLR's, het valt dus te verwachten dat daar eindelijk een stuk verbetering in zal zitten.
    Een supersnelle camera (veel foto's per seconde) zal het niet worden, want dan komen ze te dicht in de buurt van de duurdere modellen, en de duurdere modellen zullen nog altijd afdichtingen hebben tegen vocht.
    De beeldsensor zal natuurlijk ook wel wat verbeterd worden, maar echt spectaculair mag dat ook weer niet zijn om niet te dicht in de buurt van de duurdere Canon DSLR's te komen.

    Als de nieuwe 6D er dus binnenkort komt, dan zal die op verschillende punten verbeterd zijn, maar hoeveel beter die zal zijn, dat weten we nog niet...

    In ieder geval is de 5D MKIII een heel goede camera, ik gebruik die zelf ook, en ben nog niet meteen van plan om die in te ruilen voor de 5D MK IV.
    Ik weet niet hoe duur een 5D MKIII op dit ogenblik nog is, maar ik neem aan dat die ondertussen toch al wel wat goedkoper is geworden nu de 5D MKIV toch al een tijdje op de markt is.

    "Oude camera's" worden altijd minder waard als er een nieuw model uitkomt, maar dat wil daarom niet zeggen dat het oude model plotseling zo slecht wordt dat je er geen mooie foto's meer mee kan maken.
    Je bent dan ook niet verplicht om telkens een nieuwe camera aan te kopen, alleen als er ergens een flinke verbetering in zit waar je ook werkelijk iets aan hebt voor de foto's die je wil maken zou je kunnen overwegen op te "upgraden" naar het nieuwste model.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

      Hoi Black je heb helemaal gelijk ga dan toch maar voor de Canon 5d mk IV daar zal ik voorlopig wel genoeg aan hebben bedankt voor je reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

        Je sprak oorspronkelijk van de 5D mk III. De 5D mk IV is natuurlijk nog een stukje beter.
        Als je het budget ervoor hebt, dan doe je maar, alleen is de vergelijking een heel stuk anders.

        Tweedehands (particulier) kun je een gezonde 5D mk III vinden voor minder dan 1500 euro. Dan heb je een degelijke, weathersealed full-frame camera waarmee je volop zult kunnen experimenteren.
        Ik heb deze en een 6D. 6D is ietske beter voor wat betreft ruis op hogere ISO. Maar anderzijds is de AF van de 5D III veel beter.
        Mijn 5DIII is mijn 'werkpaard' die het zwaardere werk aankan en de 6D is er als ik er 's avonds op uit trek of zelfs voor studiofotografie wanneer AF tracking minder belangrijk is maar ruis zo klein mogelijk moet zijn.

        Met bijna 95000 clicks is mijn 5DIII nog altijd een zeer betrouwbare, goede camera, en hij zal dat zeker nog een aantal jaren blijven.

        Zoals Black Bandit zei: de uiteindelijke specificaties van de 6D II zijn nog niet gekend, evenals de juiste lanceerdatum in Europa. Is het dan wel de moeite om te wachten?
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

          Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht
          Hoi Black je heb helemaal gelijk ga dan toch maar voor de Canon 5d mk IV daar zal ik voorlopig wel genoeg aan hebben bedankt voor je reactie.
          Eigenaardig besluit op je originele vraag ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

            Als je de 5D MKIV koopt, dan zal er niet meteen een nieuwe Canon uitkomen die nog beter is (je hebt dan de beste, alleen voor sport is de 1Dx II nog iets beter), maar het is wel een heel wat duurdere keuze dan een 5D MKIV of de 6D MKII die er binnenkort misschien aankomt.


            Met zo'n camera (maar dat geldt ook voor de 5D MKIII) kan je het zeker niet op de camera steken als je geen mooie foto's kan maken, want de 5D reeks is altijd al heel goed geweest (en zeker vanaf de "III" omdat die een heel goed AF-systeem heeft).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

              We vergeten nogal snel dat er 10 jaar geleden ook prachtige fotos gemaakt werden
              Een goede co-fotograaf/vriend van me gebruikt een 5D & 5D mkII. Niettegenstaande de leeftijd van de 5D haalt ie er prima resultaten uit. Ilko Allexandroff (erg goeie strobist portret fotograaf) gebruikt ook nog zijn 5D mk II voor veel shoots.

              Materiaal kopen om fotos te verbeteren werkt zelden. Werkt het wel spectaculair, dan heb je net bewezen dat je camera de fotos maakt, en niet de fotograaf

              Wat niet weg neemt dat je wel geld aan een hobby mag uitgeven natuurlijk. Bij de bank brengt het ook niet op
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Eigenaardig besluit op je originele vraag ...

                grts
                Sieg
                Vind ik ook.. snap het eigenlijk niet.... uitgangspunt was model III
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                  Even op de vergelijking terug komen van de 6D Mark II vs 5D Mark III. Ik ben erg benieuwd hoeveel AF punten ze in de nieuwe 6D steken. Ergens denk ik dat ze geen AF module van de 5D mark III erin stoppen. Eerder zullen ze de optie om matglazen te vervangen erin houden. Maar wie ben ik?
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                    Haha Iedereen bedankt voor de reactie's En jullie hebben zeker een punt sorry voor mijn onduidelijkheid,Dat ik in 1 keer overspring op de Mark iv.

                    Maar dan maar iets meer uit geven en het gelijk goed doen, dan 2200 euro uit geven voor een mark III als de 6d II ongeveer 2000 euro gaat kosten en beter blijkt te zijn.
                    Daarom maakte ik die sprong in 1 keer naar de Mark iv, sorry voor de onduidelijkheid.

                    Oja laatste nieuws is nu van de Canon 6d ii


                    Canon EOS 6D Mark II

                    Alleen EOS 6D Mark II Body
                    EOS 6D Mark II Body w / EF 24-105mm f / 3.5-5.6 IS STM lens
                    EOS 6D Mark II Body w / EF 24-105mm f / 4L IS II USM
                    New battery grip BG-E21


                    Bevestigde specs van EOS 6D Mark II:

                    ingebouwde Wi-Fi
                    Bluetooth
                    Articulating Screen (Vari-angle LCD)
                    Een iets groter en dieper het lichaam boven de huidige EOS 6D.
                    New battery grip
                    Gemaakt in Japan
                    Komende in drie sets
                    Aankondiging in juli, de scheepvaart in augustus


                    24-28mp full frame CMOS sensor
                    45 AF punten (alle frame-type)
                    6 FPS
                    4K-video
                    DIGIC 7
                    1.5 stopt beter dan Canon 6D bij hogere ISO
                    Weinig licht autofocus (middenpunt) bij -5 EV
                    Ingebouwde GPS
                    Ingebouwde NFC
                    Dual-pixel autofocustechnologie
                    HDR Movie & Time Lapse Movie
                    Movie elektronische beeldstabilisatie
                    Dual SD slots
                    100% dekking optische zoeker
                    New connectiviteit functie op 6D Mark II
                    De prijs zal een beetje duurder dan 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                      Bronnen van die Informatie ?
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Bronnen van die Informatie ?
                        Site' s als:

                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                          Even een update.

                          Canon 6D Mark II komt met 24-105 mm USM / STM kitlens [Bevestigd]
                          Door admin, op 9 juni 2017

                          We kunnen nu bevestigen dat Canon 6D Mark II komt met 24-105 mm USM / STM kitlens en Batterij grip BG-E 21 . Ook Canon SL2 komen met 18-55mm STM kitlens, is De aankondiging binnenkort verwacht. neem een kijkje op de onderstaande gegevens

                          Canon aanstaande product informatie uitgelekt

                          EOS 6D Mark II
                          Body · 24-105 mm USM kit · 24-105 mm STM kit
                          Batterij grip BG-E 21
                          EOS Rebel SL 2
                          Body · 18-55 mm kit (zwart) · 18-55 mm kit (wit)
                          Slechts een paar uur geleden hebben we de gedetailleerde informatie van Canon toekomstige producten die naar verwachting in de juli-maand worden aangekondigd gepubliceerd. Dit is een voortzetting van onze eerdere geruchten en we zullen gaan om meer details binnenkort te publiceren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                            Ik zie alleen maar geruchten, vermoedens en geen officiele gegevens.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                              weer even een update

                              Laatste geruchten suggereren dat Canon 6D Mark II komt met een compleet nieuwe 26-megapixel full-frame sensor. En op hetzelfde moment verwachten wij ook dat de sensor zal gaan dual pixel CMOS AF technologie erin.

                              Houd er rekening mee dat dit een volledig nieuwe informatie komt net voor de aankondiging tijdlijn van Canon 6D mark 2 camera die is ingesteld om te worden bekend gemaakt op 29 juni 2017.

                              Nu, als we combineren dit kleine stukje van informatie met de vorige beschikbare bevestigde set van een specificatie dan hebben we

                              Sensor van 26 megapixel
                              Wifi
                              Bluetooth
                              Varihoek LCD-scherm (Eerste keer in Canon FF Camera)
                              B 144,0 mm x 111,8 mm x H D 75,5 mm
                              New battery grip BG-E21
                              Aankondiging op 29 juni 2017, Shipping in begin augustus
                              Alle bovenstaande informatie is afkomstig uit diverse betrouwbare bronnen ons van veteraan gerucht Mills, dus er is een zeer minder kans dat de informatie niet juist.

                              Comment

                              Working...
                              X