Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I hear, but cannot see you.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] I hear, but cannot see you.

    I hear you, but cannot see you-1 by Smith De Westelinck

    Voor zij die het hebben gevolgd, het is zonder rook geworden.

  • #2
    Re: I hear, but cannot see you.

    Voor mij zeker geslaagd hoor. Met rook boven het water zou misschien nog meer mysterieus zijn, geen idee. Ben nu al 10 minuten naar deze foto aan het kijken en je denkt er van alles bij. Vraag mij ook af wat het zou geven als er bijvoorbeeld een schim aan het raam staat, de lichtbundel van de zaklamp zichtbaar is, de ligbedden overhoop liggen, enz. Benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes, Marchristan.

    Comment


    • #3
      Re: I hear, but cannot see you.

      Ik heb het niet gevolgd, maar resultaat is fascinerend om naar te kijken.
      Vermits het zo geposeerd is, durf ik wel te zeggen dat de zaklamp iets te zwak erin staat naar mijn gevoel. Valt nog weinig aan te doen, heeft vooral met de houding en richting te maken. En wellicht vergis ik me want je hebt daar ongetwijfeld vanalles mee geprobeerd.
      Maar echt heel tof beeld - proficiat.
      Last edited by tolpol; 9 juni 2017, 03:57.
      Vriendelijke groet, Wim
      Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

      Comment


      • #4
        Re: I hear, but cannot see you.

        Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
        Voor mij zeker geslaagd hoor. Met rook boven het water zou misschien nog meer mysterieus zijn, geen idee. Ben nu al 10 minuten naar deze foto aan het kijken en je denkt er van alles bij. Vraag mij ook af wat het zou geven als er bijvoorbeeld een schim aan het raam staat, de lichtbundel van de zaklamp zichtbaar is, de ligbedden overhoop liggen, enz. Benieuwd naar het vervolg.

        Groetjes, Marchristan.
        insgelijks..lekker mysterieus
        www.lensculture.com/nathan-verstraete

        Comment


        • #5
          Re: I hear, but cannot see you.

          Mooi werk
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: I hear, but cannot see you.

            lijkt inspiratie gehaald te hebben uit foto van Maria- Laura Raia maar verder niet afgewerkt kon veel beter

            Comment


            • #7
              Re: I hear, but cannot see you.

              Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
              lijkt inspiratie gehaald te hebben uit foto van Maria- Laura Raia maar verder niet afgewerkt kon veel beter

              Geen inspiratie gehaald bij die naam dat je noemt (ken ik niet). Maar ik ben wel onderhevig aan indrukken van bvb Gregory Crewdson of Nickhy Hamilton.
              Ik ben wel benieuwd naar wat veel beter kon. Daar zijn we hier toch voor.

              Edit:

              Ben net even gaan kijken, bedoel je deze fotografe? http://raiamarialaura.com

              Want dan heb ik daar zeker géén inspiratie uitgehaald... zou niet weten waarom of hoe ik uit die beelden dat zou halen. :-)
              Last edited by NDW; 10 juni 2017, 08:59.

              Comment


              • #8
                Re: I hear, but cannot see you.

                neen het waren deze niet, wou alleen maar zeggen dat je er meer kon van maken, foto kan je vinden in artikel "zes schalen om foto's te beoordelen door Ton Hermans aan de hand van dit artikel kijk ik naar de foto's kwestie van bij te leren

                Comment


                • #9
                  Re: I hear, but cannot see you.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  neen het waren deze niet, wou alleen maar zeggen dat je er meer kon van maken, foto kan je vinden in artikel "zes schalen om foto's te beoordelen door Ton Hermans aan de hand van dit artikel kijk ik naar de foto's kwestie van bij te leren
                  Heel raar, je noemt een fotograaf bij naam waar ik inspiratie bij zou halen maar verder niet afgewerkt zou hebben.
                  Ik ga die opzoeken, maar dat lijkt totaal niet op wat ik doe. En dan zeg jij gewoon; Nee, deze waren het niet? Dan ben ik toch benieuwd naar welke het wel waren.
                  En je zegt open: het kon beter, maar wilt niet verduidelijken wat....

                  Comment


                  • #10
                    Re: I hear, but cannot see you.

                    Blijkbaar zit hij hier uit te citeren:

                    Om vast te stellen wat een geweldige foto onderscheidt van een goed exemplaar hebben kunstcritici zes 'criteria van voortreffelijkheid' vastgesteld. Hoe gebruik je die zes schalen?


                    Voorlopig vind ik het nog vaagweg amusant, maar vraag me af hoelang nog.
                    Vriendelijke groet, Wim
                    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

                    Comment


                    • #11
                      Re: I hear, but cannot see you.

                      inderdaad het is een kwestie van leren kritisch te bekijken dan spreek ik voor mezelf ik moest toch naar andere werken kijken

                      Comment


                      • #12
                        Re: I hear, but cannot see you.

                        Voorlopig vind ik het nog vaagweg amusant, maar vraag me af hoelang nog.
                        Ik volg hier ook in,... maar dan echt heel vaagweg !.... triestig word het hier als ik het huidig niveau van de reacties vergelijk met deze van enkele jaren geleden

                        D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: I hear, but cannot see you.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                          Ik volg hier ook in,... maar dan echt heel vaagweg !.... triestig word het hier als ik het huidig niveau van de reacties vergelijk met deze van enkele jaren geleden

                          D.
                          Inderdaad, als je de sfeer niet aanvoelt van de foto onthoudt je dan van commentaar, vind ik. Ik vind het een boeiend beeld. Mysterieus en doordacht.
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: I hear, but cannot see you.

                            Mooie, mysterieuze foto waar je al wat langer naar kijkt.
                            Eerste indruk was een beetje donker, maar dat lijkt je stijl te worden als ik naar je laatste foto's kijk. En bij deze is het gewoon de setting.
                            Ik vind in ieder geval dat je foto's herkenbaar zijn. Ik kijk ernaar en weet dat ze van jou zijn voor ik je naam zag.
                            De ideetjes van Machristan lijken wel leuk. Misschien het licht van de lamp iets feller maken, zwak lichtbundeltje toevoegen,...
                            Zou ook wel cool zijn moest de reflectie in het water van een andere persoon zijn,... Maarja dan zijn we een andere foto aan het maken.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: I hear, but cannot see you.

                              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                              Mooie, mysterieuze foto waar je al wat langer naar kijkt.
                              Eerste indruk was een beetje donker, maar dat lijkt je stijl te worden als ik naar je laatste foto's kijk. En bij deze is het gewoon de setting.
                              Ik vind in ieder geval dat je foto's herkenbaar zijn. Ik kijk ernaar en weet dat ze van jou zijn voor ik je naam zag.
                              De ideetjes van Machristan lijken wel leuk. Misschien het licht van de lamp iets feller maken, zwak lichtbundeltje toevoegen,...
                              Zou ook wel cool zijn moest de reflectie in het water van een andere persoon zijn,... Maarja dan zijn we een andere foto aan het maken.

                              Dank je.

                              Comment

                              Working...
                              X