Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IXUS 500 of powershot 95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IXUS 500 of powershot 95

    ik ben hier nieuw ..
    ik had graag wat goede raad geweten van mensen die al ervaring hebben met digitale fototoestellen, daar dit mijn éérste digit . toestel zou zijn.
    ik twijfel tussen het toestel IXUS 500 of powershot 85/95 !!
    de IXUS 500 lijkt mij erg handig omdat het kleiner is dan powershot, maar ik ken niet veel van fotografie en daarom vraag ik het liever aan mensen die hierover meer ervaring hebben,
    en dus ook het verschil tussen de de 2 toestellen
    alvast bedankt

  • #2
    Re: IXUS 500 of powershot 95

    Ixus reeks is compacter dan de A-reeks van Canon. De eerste is puur een point-and-shoot camera, dus zelf heel weinig instellen. Je wilt dit misschien nu niet, maar als je je meer bezig gaat houden met fotografie wil je dit op den duur misschien wel. Dingen zoals sluitertijd en diafragma kan je dan zelf kiezen met de A-reeks. Beide toestellen liggen goed in de hand, alhoewel dat ik ook verbaasd was van de A-reeks. Beide toestellen werken op CF kaartjes, dus dat is perfect. De A-reeks werkt wel op 4AA batterijen, terwijl de Ixus op een Li-on batterij werkt. De keuze wat het handigste is ligt bij jouw. Ook kan je bij de A85/A95 een paar voorzetlenzen kopen, zoals een tele, macro en een wide(maar daar ben ik niet zeker van). Als ik kijk naar de prijzen bij topfoto.de, dan is de ixus een 30€ duurder. Misschien dat dit ook meespeelt, want voor +- 30€ heb je dan weer 4 goede oplaadbare batterijen met lader. Ga misschien ook even naar een winkel om beide even vast te houden. Misschien dat je de Ixus te klein vindt, of juist niet.

    Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb in je keuze. Moest je nog vragen hebben, dan stel je ze maar op forum.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

    Comment


    • #3
      Re: IXUS 500 of powershot 95

      Ja wat huibeke zegt klopt en ik vind wel dat je in het juiste merk zit canon geeft heel goede foto's ook in zijn kleinere en goedkopere toestellen
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: IXUS 500 of powershot 95

        Huibke en loodgieterke thanks voor jullie mening , ik ga voor de powershot 95

        Comment


        • #5
          Re: IXUS 500 of powershot 95

          Awel ge hebt gelijk ik heb net over 3 uur ook nen canon A85 gekocht van onze vriend phille en ik ben er ook zeer zeker van dat ik een super toestel heb om op een handige manier een klein toestelleke mee te sleuren.
          het zal als tweede toestel fungeren
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            Re: IXUS 500 of powershot 95

            Naast een 300D heb ik ook een Ixus 400.

            Super, tof, fantastisch toestel die Ixus. Is ALTIJD bij mij.
            Niets dan lof. Het beste accessoire dat bij een digi fotograaf past. Onvervangbaar.

            MAAR : als het je eerste en/of enige toestel is kan ik, en de andere BD'rs in dit topic , je een grote dienst bewijzen door je die 95 aan te raden.
            En de IXUS 400 af te raden. Die zal je later (of een opvolger dan toch..) wel verlangen. Maar ga eerst voor een toestel waar je je leercurve de hoogte mee injaagt. Zonder frustraties.

            Onze hobby is niet "de beste" foto maken". Onze hobby is om telkens een ietsie pietsie betere foto te maken dan de vorige.
            En daar gaat de 95 je mee helpen. Je gaat er meer en langer plezier van hebben. Die leercurve is een van de leukste "onderdelen" van onze hobby.
            Daar geniet je echt van.

            Geloof de goedmenende BD'rs. Go for a "A95".
            Of zoals de kaasboer het zegt : mag het een ietsje meer zijn ?

            De frustratie van te weinig doet meer pijn dan die van "te duur"......


            Groetjes

            Skitch
            Last edited by Skitch; 17 september 2004, 23:39.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: IXUS 500 of powershot 95

              Ik heb er voor gekozen om naast mijn Canon 10D (+ glaswerk) een A95 te kopen. Ik heb een beetje ervaring met de A80 (de voorloper van de A95). En ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de resultaten van het cameraatje.

              Ik wilde een cameraatje dat vertrouwd aanvoelde en dat ik altijd op zak kon steken. De instellingsmogelijkheden van de A95 zijn uitgebreid en zijn vergelijkbaar met mijn 10D (knopjes, symbooltje, enz. zijn dezelfde). En er zijn een paar extra's voor de A95 die ik interessant vond: de voorzetlensen en vooral de onderwaterbehuizing.

              Ik hou eigenlijk niet zo van video (home movies), maar heel af-en-toe zijn er momenten die bewegend beeld verdienen... A95 doe een beetje video... net genoeg voor mij.

              Ook niet onbelangrijk: mijn vrouw wil ook een beetje met fotografie beginnen, en de A95 is een ideaal opstapje naar een (Canon) DSLR.

              Kijk ook eens even naar de A95 review op dpreview.


              Groetjes, Kris.
              My work: VICTORIE.com

              Comment


              • #8
                Re: IXUS 500 of powershot 95

                Wilde het juist zeggen. Kijk eens op dpreview, daar is de review uit. Conclusie is dat je voor dat geld een geweldige camera krijgt met veel instel mogelijkheden en die prachtige foto's levert. Je heb er nog een mooi groot lcd scherm op, dat kantelbaar is. Koop je nog goede oplaadbatterijen, ik denk toch wel een 512Cf kaartje en je bent vertrokken.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment

                Working...
                X