Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WIFI probleem

    Mijn laptop verliest regelmatig (met intervallen van 1 tot 4 uur) de verbinding met de router.
    Als ik in "netwerken" mijn router aanklik en het paswoord ingeef, dan krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met het netwerk". Ik kan wél de router van de buren aanklikken en daarmee wordt probleemloos verbinding gemaakt.
    Probleemoplosser van Microsoft zegt enkel als fout : "verbinding staat op handmatig", terwijl ze toch op automatisch staat.
    Het enige middel om terug verbinding met mijn router te krijgen, is even de stroom van de router afschakelen en dan krijg ik weer automatisch verbinding (zonder dat ik het paswoord moet ingeven).
    Nu is de vraag : waar zit de fout ? In de router of in de laptop ?
    Heel de tijd wanneer ik met mijn laptop geen verbinding kan maken, blijft de router probleemloos verder werken met mijn Ipad en Iphone.
    Wie kan raad geven ? Ligt het probleem aan mijn router (die steeds blijft werken met de Apple spullen) of aan mijn laptop (die automatisch terug verbinding maakt als de router gereset wordt)
    Last edited by notex; 8 juni 2017, 10:43.

  • #2
    Re: WIFI probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Mijn laptop verliest regelmatig (met intervallen van 1 tot 4 uur) de verbinding met de router.
    Als ik in "netwerken" mijn router aanklik en het paswoord ingeef, dan krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met het netwerk". Ik kan wél de router van de buren aanklikken en daarmee wordt probleemloos verbinding gemaakt.
    Probleemoplosser van Microsoft zegt enkel als fout : "verbinding staat op handmatig", terwijl ze toch op automatisch staat.
    Het enige middel om terug verbinding met mijn router te krijgen, is even de stroom van de router afschakelen en dan krijg ik weer automatisch verbinding (zonder dat ik het paswoord moet ingeven).
    Nu is de vraag : waar zit de fout ? In de router of in de laptop ?
    Heel de tijd wanneer ik met mijn laptop geen verbinding kan maken, blijft de router probleemloos verder werken met mijn Ipad en Iphone.
    Wie kan raad geven ? Ligt het probleem aan mijn router (die steeds blijft werken met de Apple spullen) of aan mijn laptop (die automatisch terug verbinding maakt als de router gereset wordt)
    Als andere toestellen wel blijven werken, is de kans klein dat het aan je router ligt...

    Soms helpt het als je de wifi-netwerkkaart in je laptop eens uitschakelt en dan terug inschakelt. Gebruikt dat ding de laatste beschikbare driver ?

    Hoe zit het met de signaal sterkte ? Als je op een N-wifi, maar verbinding maakt aan 10 Mb/s, dan weet je veelal genoeg. Maar er zijn appjes genoeg om die signaalsterkte en het beste kanaal op te speuren (zoals Wifi analyzer).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: WIFI probleem

      Hoeveel routers heb je in huis?

      Ik vermoed dat je er meer dan één hebt, en dat ze allebei ingesteld zijn als DHCP (ze geven allebei IP adressen).
      Dat kan een hele tijd goed gaan, tot ze in conflict komen, en dan krijg je typisch jouw probleem.

      De "tweede" (en derde etc) moeten in "brugmodus" staan, oftewel ingesteld als access point.

      Comment


      • #4
        Re: WIFI probleem

        De software van mijn laptop is up to date met de nieuwste drivers. Enkel de laatste update voor Mc Affee is niet ingeladen.
        De laptop staat op 2 meter van de router. Als ik via de router van de buren werk, doet het probleem zich niet voor.
        Ik heb slechts 1 router in huis. Ik ontvang echter ook het signaal van 5 buren waarvan er 3 met het paswoord in de laptop staan.
        In mijn netwerk staat ook een HP WIFI laserprinter, een Ipad, een Iphone en een Macbook Pro.
        Op het ogenblik dat ik niet meer met mijn laptop via mijn eigen router kan werken, kan ik probleemloos overschakelen naar de router van de buren.
        Ik kan enkel terug via mijn eigen router op de laptop werken nadat ik de router even stroomloos heb gezet (reset).
        Mijn laptop maakt dan terug automatisch verbinding met mijn eigen router. Dan zou je toch denken dat het aan de router ligt.

        Het rare is dat alle Apple spullen zonder probleem blijven werken, terwijl de Toshiba laptop zegt dat er iets fout is met de router.
        Last edited by notex; 8 juni 2017, 14:46.

        Comment


        • #5
          Re: WIFI probleem

          Jullie gaan me gek verklaren, maar de schuldige is een Macbook Pro.

          aan mijn router hangt :
          Toshiba laptop W8.1 met de allerlaatste updates (via Toshiba Service Center gedownload)
          Iphone 6
          Iphone 7
          Ipad Mini 3
          Ipad Pro
          HP laserprinter
          en tot dusver werkt alles normaal. Echter bij het aanschakelen van de Macbook Pro, verliest de Toshiba laptop zijn verbinding met mijn router, maar ik kan onmiddellijk overschakelen naar de router van de buren (dus niks mis met de WIFI van mijn laptop)

          De Toshiba kan enkel terug inloggen op mijn eigen router nadat ik de router heb gereset.
          Natuurlijk eens de Iphones en Ipads volledig uitgeschakeld, maar nog steeds hetzelfde probleem.
          Enkel Toshiba laptop aan de router en dan de Macbook Pro erbij, betekent dat de Toshiba verbinding verliest met mijn router.
          Toshiba laptop aan de router van de buren en daarna Macbook Pro aan mijn eigen router, geeft geen probleem.

          Ik weet dat het straffe gasten zijn bij Apple, maar dat het zo ver kan gaan, had ik niet gedacht. Wordt mijn Toshiba gediscrimineerd of is dit een soort virus ?
          Last edited by notex; 10 juni 2017, 22:15.

          Comment


          • #6
            Re: WIFI probleem

            Bij de instellingen van de WiFi is er misschien een maximum aantal toestellen vastgelegd.
            Mijn thuis WiFi heeft een "Skitch-Guests" kanaal. 'k Heb dat ingesteld op bvb. 3.
            Waarom de Toshiba er uit vliegt weet ik niet.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              WIFI probleem

              Mogelijks een IP conflict.
              Staat alles op DHCP of zijn vaste adressen toegewezen?

              Ook beide toestellen niet dezelfde naam gegeven?

              Maar zonder verdere analyse blijft het maar gissen.

              Wat is de correcte foutmelding eigenlijk?
              Last edited by VerSeg; 11 juni 2017, 02:19.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: WIFI probleem

                Alles staat op DHCP.
                Er was eigenlijk geen foutmelding. Telkens wanneer de Macbook Pro werd aangezet, viel de verbinding tussen mijn Toshiba laptop en mijn router uit. In plaats van 5 groene balkjes (ontvangststerkte) kreeg ik 5 grijze balkjes met een kruisje erover.
                Als ik in de lijst van de ontvangen WIFI signalen mijn router aanklikte, dan werd de toegangscode gevraagd.
                Telkens kreeg ik de melding "er kan geen verbinding gemaakt worden met dit netwerk".
                Via Microsoft probleemoplosser voor netwerken, kwam er enkel de melding "toegang staat op handmatig".
                Ik kon wél inloggen op de router van de buren, terwijl dat niet lukte met mijn eigen router.
                Router even uitschakelen en mijn laptop maakte opnieuw automatisch verbinding met mijn eigen router.
                Mijn laptop bleef dan werken terwijl ook de Macbook werd gebruikt.
                Wanneer de Macbook dan weer eens uitgezet werd en daarna weer aangezet, was de verbinding van mijn laptop weer verbroken.
                Normaal blijft mijn laptop 24/24 ingeschakeld.
                Mijn bezoekers (eigenaars van de Macbook) zijn gisterenmorgen weer naar België vertrokken. Het probleem doet zich dus niet meer voor.

                Comment

                Working...
                X