Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een generatiekloof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een generatiekloof

    Genomen in de Brusselse metro met een Fuji X-T2 en de XF 18-55mm.

    Vriendelijke groet, Wim
    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

  • #2
    Re: Een generatiekloof

    Ik was niet geïnspireerd toen ik vanmorgen moest zoeken naar een titel voor de foto.
    Met slaperige ogen erop starend, zag ik er nog enige betekenis in, maar ondertussen vind ik het vergezocht.
    Was ook niet de betekenis die ik persé zag in de foto, het ging me meer om ritme, kleur, de diagonaal tussen de twee hoofden, en die blik naar de camera.

    Hoeveel belang heeft een goeie titel bij een foto, vinden jullie?

    Of maak ik me gewoon zorgen omdat ik geen reactie krijg op mijn foto ?
    Last edited by tolpol; 8 juni 2017, 16:04.
    Vriendelijke groet, Wim
    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

    Comment


    • #3
      Re: Een generatiekloof

      Spreekt me niet zo aan eigenlijk.
      We kijken tegen een muur en buiten de personen is er niks te zien.
      De personen staan niet op sterke punten in de compo en mevrouw kijkt met haar neus tegen het kader aan.
      Ook de beeldverhouding van de uitsnede lijkt willekeurig en doet vreemd aan.
      Andere en betere zou ik zeggen
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Een generatiekloof

        Okee - waarschijnlijk heb ik er achteraf te lang op zitten kijken.
        Maar je hebt gelijk, het spreekt initieel niet aan, want heeft enkel die blik rechts te bieden en die staat er niet eens goed scherp op.

        Merci voor de commentaar, heel erg bedankt dat je daar vaak tijd voor maakt, Peter.
        Vriendelijke groet, Wim
        Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

        Comment


        • #5
          Re: Een generatiekloof

          Mij spreekt zo'n foto wel aan. Ik zou misschien iets meer van het onderste gedeelte willen zien om iets meer rood in de foto te hebben. Zo komt er een beter evenwicht tussen geel en rood.
          Met de titel heb ik ook geen probleem. En ik heb al gemerkt dat een goede foto (of zelfs een slechte) niet altijd terecht geen commentaren krijgt. Als ikzelf ook niet weet wat te zeggen zeg ik ook niets. Al denk ik bij mezelf wel dat het een goede of slechte foto is.
          Mij spreken de kleuren, het contrast en de helderheid hier zeker aan. Ik vind het geslaagd. Maar fotografie is een raar beest. Ieder heeft er zijn mening over en dit kan mooi maar ook soms frustrerend zijn.
          Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

          Comment


          • #6
            Re: Een generatiekloof

            Bedankt - blij dat je er wat in zag
            Doe ik ook hoor, anders had ik 'm nooit durven plaatsen: "het heeft wel iets"
            Maar ik volg toch Peter - het heeft te weinig.

            Ben alleszins heel blij met jullie commentaar. Behalve hier gebruik ik enkel Facebook en een like vanuit je vriendenkring is fijn, maar daar schiet je weinig mee op.
            Het is vaak verdraaid moeilijk om je eigen foto's te beoordelen, dus bijzonder interessant om goed en slecht te lezen.

            Natuurlijk zou ik zelf ook wat meer moeten bijdragen aan het leveren van reacties op het forum.
            Maar daar voel ik me niet altijd sterk genoeg voor. Zal misschien beginnen met simpelweg te zeggen wanneer ik iets tof vind.

            Bedankt!
            Vriendelijke groet, Wim
            Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

            Comment


            • #7
              Re: Een generatiekloof

              Mijn blik zeilt van links naar rechts tussen de 2 dames en daartussen een beetje van alles maar geen rustpunt. Vandaar voor mij minder geslaagd.

              Comment


              • #8
                Re: Een generatiekloof

                Oorspronkelijk geplaatst door tolpol Bekijk bericht

                Natuurlijk zou ik zelf ook wat meer moeten bijdragen aan het leveren van reacties op het forum.
                Maar daar voel ik me niet altijd sterk genoeg voor. Zal misschien beginnen met simpelweg te zeggen wanneer ik iets tof vind.

                Bedankt!
                Foto's worden niet voor professionele fotografen gemaakt maar voor iedereen. Daarom kan iedereen reacties geven op anderen hun foto's. En ik heb de indruk dat je er meer van kent dan sommigen anderen die wel veel commentaar geven dus laat je maar gaan. Iedereen kan hier van iedereen iets leren.
                Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                Comment

                Working...
                X