Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Almost bed time

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Almost bed time

    Ik begin mij te interesseren in portrait fotografie. Ben het flitsen aan het leren en zou graag de mening en tips van de strobisten onder jullie willen horen. Geef maar vollenbak kritiek (maar graag met de oplossing als het even kan). Het is enkel zo dat ik het zal leren.
    Deze foto's zijn overdag genomen maar aangezien de kleine moe was wou ik er een avondsfeer aan geven door op 1/1000 en 1/2000 foto's te maken om het meeste van het omgevingslicht weg te werken.






    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: Almost bed time

    De eerste is de beste voor mij. De tweede vind ik de blik nogal angstig en geeft een onrustig beeld. De derde vind ik te weinig contrast hebben om in het z/w te zetten.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Almost bed time

      Deze foto's zijn overdag genomen maar aangezien de kleine moe was wou ik er een avondsfeer aan geven door op 1/1000 en 1/2000 foto's te maken om het meeste van het omgevingslicht weg te werken.
      Dan had je beter niet geflitst denk ik :-)?
      Grtn thierry

      Comment


      • #4
        Re: Almost bed time

        In deze reeks vind ik de eerste ook de beste - het licht valt op een natuurlijke wijze.
        Bij de tweede vind ik de reflectie van de paraplu nogal opvallend - ook in combi met de beperkte Dof
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Almost bed time

          Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
          Deze foto's zijn overdag genomen maar aangezien de kleine moe was wou ik er een avondsfeer aan geven door op 1/1000 en 1/2000 foto's te maken om het meeste van het omgevingslicht weg te werken.
          Dan had je beter niet geflitst denk ik :-)?
          Grtn thierry
          Is een optie maar hoe krijg je dan dit avond effect met het kindje belicht en de rest donker?

          Alvast bedankt voor de reacties.
          Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

          Comment


          • #6
            Re: Almost bed time

            Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
            Deze foto's zijn overdag genomen maar aangezien de kleine moe was wou ik er een avondsfeer aan geven door op 1/1000 en 1/2000 foto's te maken om het meeste van het omgevingslicht weg te werken.
            Dan had je beter niet geflitst denk ik :-)?
            Grtn thierry
            geflitst en 1/1000 ....high sync?
            www.lensculture.com/nathan-verstraete

            Comment


            • #7
              Re: Almost bed time

              Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht
              Is een optie maar hoe krijg je dan dit avond effect met het kindje belicht en de rest donker?

              Alvast bedankt voor de reacties.
              Ik weet natuurlijk niet wat de setting was maar ik denk dat je met een reflectiescherm en nabewerking een mooier resultaat kan bereiken dan je nu had. Ik vind het flitslicht in dit geval koud overkomen.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Almost bed time

                Het licht vind ik het beste in je 2de foto. De eerste in onderbelicht. Waarschijnlijk door te weinig power van je hss flits. Hij stond verderaf lijkt me (weinig licht falloff). De derde vind ik zelf de minste.

                Waarom moest je eigenlijk naar hss gaan ? Heb je zoveel licht in huis ? Ik kan prima f2.8/ 1/180s op 100 iso doen met 1 gordijn dicht.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Almost bed time

                  Volledig juist Eanx. 1e onderbelicht omdat de flits te ver stond. Heb deze wat lichter gemaakt in lightroom maar dan vond ik eigenlijk dat de sfeer er teveel uitging. Nu komt het licht zo te zien van de tv (wat niet zo is natuurlijk). Gordijn toe doen had de logische en goede oplossing geweest maar ik ben aan het leren hoe flitsfotografie werkt (afstand tov object, sluitersnelheid VS opening en Iso, en hss) en was een van mijn testjes. Buiten invulflits en op feestjes heb ik nog niet veel flits gebruikt dus volop aan het ontdekken en veel te leren. Dus al jullie opmerkingen zijn super welkom. Bedankt.
                  Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                  Comment

                  Working...
                  X