Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilen voor de regen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Schuilen voor de regen.



    Bedankt om te kijken.

    Gr, Daniel.

  • #2
    Re: Schuilen voor de regen.

    Heel mooi tafereel.

    Comment


    • #3
      Re: Schuilen voor de regen.

      Mooie sfeerfoto met mooi licht
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Schuilen voor de regen.

        ik denk dat ze gelijk hebben met te gaan schuilen, de dreiging mooi weergegeven!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Schuilen voor de regen.

          Heel aparte bewerking van deze opname Daniel
          Vind het wel geslaagd, ben wel benieuw hoe je dit effect verkregen hebt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Schuilen voor de regen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Heel aparte bewerking van deze opname Daniel
            Vind het wel geslaagd, ben wel benieuw hoe je dit effect verkregen hebt

            grts
            Sieg
            Die vraag komt ook bij mij op......
            Het kan toch niet dat je rechts vooraan ,voor de koeien en achteraan een lichtbox geplaatst had?
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Schuilen voor de regen.

              Knappe benadering. En een hele mooie, verzorgde en aparte bewerking (met lichte desaturatie van bepaalde delen vermoed ik).


              Mvg.,
              Smets84.

              Comment


              • #8
                Re: Schuilen voor de regen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Vind het wel geslaagd, ben wel benieuw hoe je dit effect verkregen hebt

                grts
                Sieg
                95% LR en 5% PS. De foto wordt bewerkt in LR met niet alleen door de schuivers aanpassing aan het RAW (NEF) bestand het gewenst resultaat te bekomen maar ook met het radiaal filter, gegradueerd filter en het aanpassingspenseel te gebruiken.
                Op een gegeven moment zit je aan een limiet in het werken met dit alles en dan open ik de foto in PS en zonder daar iets aan te veranderen kies in voor opslaan en komt de foto terug in LR met alle schuivers terug op nul en kan de terug alle kanten
                op met het verder bewerken in LR. Deze handeling doe in meerdere keren en werk je telkens op een nieuw beeld in LR. Tussendoor in een verder stadium van de bewerking wordt er enkel in PS een fotofilter toegepast. NIK gebruik in niet en meestal
                kruipt er wel een paar uur in vooraleer een foto af is. Foto's worden zelden in een keer afgewerkt maar laat in ze een tijd rusten en heb er dan nadien een ander kijk op hoe het verder kan afgewerkt worden.

                Deze foto is gemaakt in Zuidzande (NL). Was er eens een hele tijd geleden daar langs gekomen en wilde daar wel iets mee doen maar het was afwachten tot er meer een dreigende bewolking aanwezig was. Op een avond was het een moment daarvoor
                en toe in pas begonnen was begon het hard te regen en kwamen de koeien onder de bomen schuilen en dit was dan weer een meevaller.

                Comment


                • #9
                  Re: Schuilen voor de regen.

                  Bedankt voor de uitleg Daniel

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schuilen voor de regen.

                    Knap sfeerbeeld van dit tafereeltje...Het licht is erg mooi, met de nabewerking heb je dit nog eens extra mooi benadrukt...Heerlijk luchtje ook..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schuilen voor de regen.

                      Bedankt voor de uitleg en toch iets meer werk dan ik dacht.
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schuilen voor de regen.

                        Door de bewerking wist je een aparte sfeer te creëeren. Mooi!
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schuilen voor de regen.

                          Leuk en ook apart.
                          Al denk ik dat het schuilen tegen de regen moet zijn...?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schuilen voor de regen.

                            Mooie foto, goed gezien. De bewerking spreekt me persoonlijk minder aan .
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schuilen voor de regen.

                              te sterke manipulatie maakt het beeld artificieel, nonfotografisch ..... ergens gelezen citaat Ton Hermans 12 juni 2015

                              Comment

                              Working...
                              X