Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

    ik kreeg recent een Canon EOS 50D maar ben zelf in het bezit van een Nikon D3300. Welk toestel zou nu het beste zijn te houden/gebruiken? We gebruiken hem puur recreatief en willen misschien in de toekomst wel wat cursussen meepikken om alles wat beter te begrijpen.

  • #2
    Re: Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

    Is de Canon Eos 50D niet een ouder model? 2008? Ik heb naast mijn Nikon D5300 ook de D3300 en ben zeer tevreden van de (RAW) resultaten en bediening. Het is uiteraard een instapmodel met wat minder mogelijkheden maar betreffende prijs/kwaliteit niets op aan te merken!
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

      De EOS 50D is inderdaad een ouder toestel 2008 en de Nikon is van 2015. Ik vroeg mij enkel af of het nu beter was de EOS 50D te gebruiken daar ik bij deze camera ook een lens 18-200 en macro lens heb gekregen of het interessanter is om voor mijn nikon die nu een 18-55 lens heeft een 18-200 lens te kopen en daar mee aan de slag te gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

        Oorspronkelijk geplaatst door gembo Bekijk bericht
        ik kreeg recent een Canon EOS 50D maar ben zelf in het bezit van een Nikon D3300. Welk toestel zou nu het beste zijn te houden/gebruiken? We gebruiken hem puur recreatief en willen misschien in de toekomst wel wat cursussen meepikken om alles wat beter te begrijpen.
        Wat belet je om zelf alvast wat testen te doen, en zo vast te stellen
        wat jou het meeste biedt qwa handeling, iq, enz.? Je moet niet alles
        geloven wat gezegd en geschreven wordt op het internet. Per slot
        zijn er maar weinig mensen die beide toestellen hebben...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3300 vs Canon EOS 50D

          Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
          Wat belet je om zelf alvast wat testen te doen, en zo vast te stellen
          wat jou het meeste biedt qwa handeling, iq, enz.? Je moet niet alles
          geloven wat gezegd en geschreven wordt op het internet. Per slot
          zijn er maar weinig mensen die beide toestellen hebben...
          Voor mij zijn er 3 denk pistes die jou keuze kunnen sturen.
          1ste: je houd het toestel dat je het makkelijkst vind, menustructuur, ergonomie,.....
          2de: je kiest het meest recente want dat zal ook de meest recente technologie in huis hebben en dus op enkele vlakken het beste presteren ook al vind je dit op zich niet het belangrijkste.
          3de: je kijkt naar welke accessoires en lenzen je hebt voor beide en kiest voor dat pakket dat het dichtst bij je noden ligt.

          Comment

          Working...
          X