Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burst mode Canon EOS 50D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Burst mode Canon EOS 50D probleem

    Ik heb recent een camera EOS 50D gekregen en probeer dit toestel onder de knie te krijgen. Tot nu toe lukt alles goed maar ik zit met het volgende probleem. Als ik de camera in burst mode ongeacht H of L snelheid stopt de camera steeds na 3 foto's met fotograferen. In het scherm geeft hij weer dat hij er 47 zou moeten kunnen trekken. De kaart die ik gebruik is een UDMA 300x en de lens is de canon 18-200 lens. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

  • #2
    Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

    De 50D was een goede camera (heb ze ook gehad) maar is reeds een oudje. Processor is reeds wat ouder en daardoor verloopt het 'op kaart zetten' van de foto's ook iets trager.

    Hoe meer zaken je de processor laat uitvoeren, hoe trager het opslaan wordt.
    (denk maar aan bvb. beeldverbetering, lichte tonen prioriteit, ruisreductie... misschien staan deze ook op)
    Je kunt dat zien aan uw rood ledje: zolang dat brandt is de processor 'bezet'.

    Kijk eens in de gebruiksaanwijzing en zet eens een paar zaken uit. Zal waarschijnlijk een groot verschil uitmaken.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

      Ik denk niet dat die 47 duid op het aantal beelden wat je in burst mode kan schieten

      de 50d heeft volgens mij 3fps bij full res en kan 6fps halen op low (jpg format).

      Comment


      • #4
        Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

        Bedankt voor je reactie. Je ik moet hem echt ng even leren kennen maar zag een review op youtube waar de burst echt continu ging vandaar de vraag. ik heb zelf een Niko D3300 dit is een basic toestel maar ik heb de indruk dat deze in kwaliteit niet moet onderdoen...

        Comment


        • #5
          Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

          Heb hier nog een 50D in huis als back up, zal hem morgen eens testen.
          Ben bijna zeker dat jouw toestel toch erg snel stopt met wegschrijven of beter met opname's maken.
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

            Zo, efkes de test gedaan.
            Met een standaardlens in raw modus 15 beelden geschoten zonder onderbreking, dan was de buffer vol en duurde het ongeveer 5 sec eer ik terug een opname kon maken.
            buitenopnames met 1/4000sec en f3,5.
            het kaartje is al bij leeftijd, een Sandisk ultra van 8 gig. en 30MB/s.
            Ik vermoed van 2010.
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Burst mode Canon EOS 50D probleem

              Trek je en Jpeg en Raw terzelfdertijd ??
              Zet eens één van de twee uit.Je hebt dan wat meer buffer.
              En in Jpeg kun je ook verschillende beeldkwaliteiten instellen;L,M1,M2,S met wisselende opslagafmetingen.
              Kleinere afmetingen gebruiken minder geheugen.
              Last edited by demuro; 7 juni 2017, 09:38. Reden: toevoegen Jpeg

              Comment

              Working...
              X